Hyundai I10 – niezawodna miejska osobówka, ale czy również ekologiczna?
Co warto wiedzieć o koncernie Hyundai?
Hyundai to firma, która rozpoczęła swoją działalność w roku 1967, jako Hyundai Motor Co. Ltd. Pomimo tego, że od początku przedsiębiorstwo kojarzyło się z samochodami osobowymi, dopiero w roku 1974 powstał model, który był wyprodukowany całkowicie pod skrzydłami tegoż koncernu. Wcześniej zaś pojawiały się w ofercie Hyundaia auta, które były na licencji innych cenionych producentów, tj. Ford. Pierwszym autorskim samochodem osobowym był model Pony i to właśnie dzięki niemu Hyundai zaistniał również poza Azją.
Wraz ze wzrostem znaczenia marki, rosła też jej wpływowość, co zaowocowało fuzją z Kią. Współpraca ta trwała jednak krótko, bo tylko od roku 1999 do 2000. Modele samochodów Hyundai są obecnie znane praktycznie na całym świecie. Jeśli chodzi o auta osobowe, to do najpopularniejszych samochodów marki Hyundai zaliczyć można: Tuscon, Kona, Elantra, a także kolejne wersje modeli I (10, 20, 30, x20, x35). W ofercie tego producenta dostępne są także inne pojazdy, czyli: dostawcze, typu van, SUV, czy samochody ciężarowe.
Hyundai I10 – jak wyglądały jego początki?
Hyundai I10 pierwszej generacji znalazł się na rynku w roku 2008. Ze względu na swój kompaktowy kształt, stał się jednym z chętniej kupowanych miejskich aut w tamtych czasach. Gwarantował wówczas dużą przestrzeń pasażerom, którzy chcieli wygodnie ułożyć nogi, czy głowę na oparciu. Niewątpliwym atutem I10 jedynki było komfortowe zawieszenie. Układ kierowniczy w I10 również zbierał wysokie noty ze względu na to, że nie ważył zbyt wiele. Ci, którzy chcieli pojechać I10 nie tylko do pracy, ale i na zakupy, zadowalała dodatkowa przestrzeń, pojawiająca się po złożeniu tylnych siedzeń.
Druga generacja Hyundaia I10 była produkowana od roku 2013 do 2020. Różnił się od pierwowzoru bardziej pojemnym bagażnikiem i mógł liczyć na zainteresowanie osób, które preferują mniejsze pojazdy. Wystarczy tylko, że satysfakcjonującym rozwiązaniem dla nich było bezkluczykowe otwieranie drzwi, czy wyposażenie I10 dwójki w światła dzienne typu LED. Druga edycja I10 była też ceniona za ekonomiczną jazdą i przestronną kabinę. Także osoby, które preferowały nowoczesny design, mogły cieszyć swój wzrok współczesnym projektem wnętrza.
Trzecia generacja Hyundaia I10
Hyundai I10 w trzeciej odsłonie jest jeszcze bardziej efektywny pod względem zużycia paliwa. Do tego jeździ się nim naprawdę wygodnie, nawet jeśli przejeżdża się przez zatłoczony pas ruchu w danym mieście. Linia I10 III jest też wyjątkowo nowoczesna i tego samego można spodziewać się w środku, nie tylko pod względem designu. Takie udogodnienia, jak wyświetlacz dostarczający informacji i rozrywek połączony ze systemem nawigacji bywa niezwykle pomocny. Do wyboru są dwie opcje, jeśli chodzi o rodzaj silników – można zdecydować się na I10 w wersji trzeciej z silnikiem 1-litrowym lub 1,2-litrowym. W modelu podstawowym I10 trzeciej generacji znajduje się manualna skrzynia z pięcioma biegami, a opcjonalnie można wybrać automatyczną z taką samą liczbą biegów.
Czy Hyundai I10 emituje dużo CO2?
Wybierając model z mniejszym silnikiem, trzeba się liczyć z tym, że I10 będzie emitować *114 g/km CO2. Natomiast z silnikiem 1,2 l emisja ta wzrośnie do *124 g/km. Przy normie 95 g/km CO2 dla aut osobowych widać wyraźne przekroczenie tych wskazań w Hyundai I10, co warto mieć na uwadze. Przekraczanie dopuszczalnych norm może skończyć się karą finansową dla osoby będącej właścicielem pojazdu, którego emisja dwutlenku węgla jest zbyt wysoka.