samochód dla kuriera

Jakie auto dostawcze dla kuriera?

Kurierzy mają bardzo trudną pracę podczas której muszą przewieźć czy też odebrać dziesiątki paczek każdego dnia. Dlatego potrzebują oni odpowiedniego samochodu dostawczego, którego pojemność pozwoli na zapakowanie odpowiedniej ilości przesyłek. Jakie kryteria brać pod uwagę przy wyborze auta dostawczego dla kuriera i jakie modele warto wybrać?

Jakie kryteria brać pod uwagę przy wyborze dostawczaka dla kuriera?

Wybuch pandemii w 2020 roku bardzo dużo zmienił w kwestii naszych preferencji zakupowych. Już wcześniej każdego roku coraz więcej rzeczy kupowaliśmy przez internet, lecz odkąd wybuchła pandemia trend ten tylko przyspieszył, przez co zapotrzebowanie na usługi kurierskie jest coraz większe i pokazuje to na przykład coraz większa liczba tak zwanych paczkomatów, w których można nadać oraz odebrać paczkę o dowolnej porze. Aby jednak usługi kuriera były sprawne musi on korzystać z odpowiedniego auta.

Przede wszystkim przy wyborze samochodu dostawczego dla kuriera należy brać pod uwagę pojemność oraz wymiary jego przestrzeni ładunkowej. Jeśli operuje on na rejonie na którym dostarczane jest dużo paczek warto postawić na jak największy samochód, który pozwoli na zapakowanie wszystkich przesyłek. W tym celu warto również pomyśleć o wyborze auta z podwyższonym dachem by możliwe było zapakowanie nawet tych przesyłek o niestandardowych wymiarach.

Oczywiście bardzo ważne jest również to by taki samochód był ekonomiczny. W tym celu wybiera się egzemplarze z oszczędnymi jednostkami wysokoprężnymi. Coraz większą popularność zyskują również elektryczne dostawczaki, które jednak sprawdzą się dobrze głównie w wypadku kurierów pracujących jedynie na terenie miasta.

Propozycje aut dostawczych dla kurierów

Nie ma co się oszukiwać. W roli auta dostawczego najlepiej sprawdzą się samochody pełnowymiarowe z segmentu E. Oferują one sporo opcji konfiguracji w tym przedłużenie takiego auta lub nawet jego podwyższenie. Dlatego to właśnie auta z tego segmentu są najczęściej najlepszym wyborem. Niezła propozycja to Fiat Ducato. Ten samochód dostępny jest w czterech konfiguracjach długości oraz trzech wysokości. Dzięki temu pojemność paki to nawet do 17 metrów sześciennych, czyli aż 17 000 litrów. Fiata Ducato można ponadto zakupić już za nieco ponad 100 tysięcy złotych.

Oprócz Fiata Ducato równie dobrze można postawić na inne auto dostawcze pochodzące z tej samej rodziny bliźniaczych modeli, która aktualnie jest całkiem spora i w dużej mierze będzie produkowana w Polsce w zakładach należących do koncernu Stellantis. Mowa tu o autach takich jak Opel Movano, Peugeot Boxer oraz Citroen Jumper. Jak widać mamy więc do wyboru aż cztery sprawdzone i uznane modele samochodów dostawczych. Ich największa wada to jednak dosyć przestarzała konstrukcja, która jest niezmienna od 2006 roku. W ciągu 16 lat obecności tego auta na rynku poszczególne modele przechodziły jedynie faceliftingi.

Alternatywa dla Ducato to na przykład Renault Master. Francuskie duże auto dostawcze w obecnej generacji na rynku obecne jest od 2010 roku i jest ciągle dosyć młodą konstrukcją. Nie bez powodu Renault Master to lider polskiego rynku i jedyne auto dostawcze, które w 2021 roku sprzedało się w nakładzie co najmniej 10 tysięcy sztuk. Ceny Renault Master zaczynają się od około 110 tysięcy złotych.

Dobrą propozycją jest również amerykański Ford Transit, który na rynku znajduje się od wielu lat, a jego obecna już szósta generacja debiutowała w roku 2012. Samochód ten podobnie jak inne dostępny jest również w wersji elektrycznej.

Gdy zależy nam na tym by nasz dostawczak miał napęd na tylną oś to warto wybrać auto jakim jest Mercedes-Benz Sprinter. Konstrukcja niemieckiego auta dostawczego od producenta znanego przede wszystkim z samochodów osobowych segmentu premium jest naprawdę udana i pozwala na ogromną dowolność w konfiguracji, a co za tym idzie to auto jest w stanie być dobrze dopasowane do potrzeb każdego klienta. Jego wada to jedna z najwyższych cen spośród wszystkich dostępnych na rynku aut dostawczych. Wynika to jednak z prestiżu marki.