Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Audi A6
Marka Audi tak naprawdę od początku swojego istnienia produkuje samochody, które zdobywają ogromną popularność i znajdują się w czołówce sprzedażowej w każdym segmencie, w którym występują. Było tak zarówno w latach 70. i 80., jak i w latach bliższych teraźniejszości. Przykładem samochodu, który próbując godnie zastąpić swojego poprzednika wszedł na wyższy poziom technologiczny i sprzedażowy, jest zdecydowanie Audi A6.
Audi A6 – geneza modelu
Pierwsza generacja Audi A6 została ogłoszona w 1994 roku i wtedy również trafiła do produkcji. Nie był to jednak rewolucyjny samochód, a raczej pewna forma przejściowa pomiędzy kolejnymi wcieleniami, a Audi 100, które w 1994 roku odeszło do historii. Świadczyć może o tym nawet fakt, iż zarówno pierwsza generacja A6, jak i ostatnia modelu 100 dzielą ze sodą ten sam kod – C4. Jedyną zmianą stylistyczną było wygładzenie linii nadwozia – stały się one o wiele delikatniejsze – a także wprowadzenie nowych jednostek napędowych.
Pierwsze A6 produkowane było zaledwie do 1997 roku, co wiele mówi o samym projekcie. Dopiero druga generacja wniosła w tę linię modelową powiew świeżości, choć dla wielu obły wygląd samochodu kłócił się trochę z przeznaczeniem go na rynek premium. Wnętrzności jednak mówiły o dziecku Audi coś kompletnie odwrotnego. Samochód został zaprojektowany z ogromną pieczołowitością i dbałością o szczegóły, które pozwolą klientom poczuć się luksusowo.
Trzecia generacja była odsłoną, która przypadła do gustu o wiele większej liczbie osób. Nowe A6 nabrało nieco sportowych rys, lecz nadal w pierwszej kolejności była to luksusowa limuzyna. Wersje S6 oraz RS6 pozwalały jednak klientom na przeżycie doświadczeń iście sportowych. Audi A6 III okazało się wielkim sukcesem sprzedażowym, który zwieńczony został tytułem Samochodu Roku 2005.
Nowy system multimedialny, automatyczna klimatyzacja i inne ciekawe rozwiązania z kategorii komfortu i bezpieczeństwa, poprawki w konstrukcji zawieszenia i nowe, wyjątkowo ciekawe silniki sprawiły, iż A6 zdobyło ogromną rzeszę fanów. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku Audi A6 – lekkie usprawnienia stylistyki, podzespołów i wypakowanie auta najnowszą high-endową technologią. Hasło „Przewaga dzięki technice” nie wzięło się koniec końców znikąd.
Aktualnie w sprzedaży dostępna jest piąta generacja modelu A6. Pod względem designu odświeżenie znanej formuł po raz kolejny zdało swój cel – samochód wygląda nowocześnie i elegancko, choć łatwo dojrzeć w nim sportową nutę.
Audi A6 – dane techniczne i wymiary
Najnowsze Audi A6 może poszczyć się naprawdę sporymi rozmiarami. Niemal pięć metrów szerokości (4939 mm), 1884 mm szerokości i 1457 mm wysokości to gabaryty pozwalające na ergonomiczne zaprojektowanie wnętrza. Mimo powiększenia się względem wcześniejszych wcieleń, projektantom udało się zachować odpowiednie proporcje, dzięki czemu auto nie wygląda karykaturalnie.
Niski środek ciężkości pomaga w lepszym kierowaniu pojazdem, zaś świetnie skonstruowany układ kierowniczy nadaje temu pojazdowi zaskakującej zwrotności, co jest naprawdę ważne, gdy mówimy o aucie mogącym ważyć nawet ponad dwie tony w przypadku wersji kombi, lub mówiąc bardziej elegancko – Avant.
Audi A6 – gama silnikowa
W zależności od wersji nadwozia, jednostki napędowe mogą się nieco różnić. Absolutnie niezniszczalną konstrukcją w kontekście utrzymywania się w gamie jest jednak dieslowe TDI. Możemy znaleźć wiele różnych kombinacji tego silnika w dwóch wymiarach: 2-litrowym oraz 3-litrowym. Ich moc mieści się w przedziale 163-286 KM, z dodatkowymi motorami dla wersji Allroad o mocy 344 i 349 koni.
Jednostki benzynowe to zaś 2.0 lub 3.0 TFSI. W tym wypadku mamy do wyboru jedynie trzy warianty: 245, 265 lub 340 koni mechanicznych.
Audi A6 – ceny aut nowych i używanych
Za Audi A6 wprost z salonu zapłacimy nie mniej niż 213 800 złotych. Cena ta jednak w lepszych wersjach silnikowych i wyposażeniowych będzie jednak rosła wyjątkowo szybko. Koszt najlepiej doposażonego RS6 może wynieść nawet prawie milion złotych, choć oczywiście o takim pojeździe mówilibyśmy już raczej w kategoriach supersamochodu.
Samochody używane z generacji C8 nie pojawią się na razie na rynku wtórnym za mniej niż 100 000 złotych. Ceny aut z początku XXI wieku będą jednak o wiele mniejsze – generacje C5 oraz C6 osiągają wartości w okolicach 10 000 złotych.