Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Citroen Jumpy
Citroen Jumpy przez lata w świetny sposób łączył funkcje użytkowe i osobowe, będąc jednym z najczęściej wybieranych pojazdów w klasie wanów i dostawczaków. Choć aktualnie wersje do transportu materiałów i ludzi produkowane są pod innymi nazwami, Citroen Jumpy nadal nieźle radzi sobie na rynku, a co najważniejsze – dobrze spełnia swoją rolę jako solidnego i pojemnego auta dostawczego.
Citroen Jumpy – geneza modelu
Citroen Jumpy posiada naprawdę bogatą historię, która tak naprawdę wynika z przebywania na rynku już od 27 lat. Nie będzie więc niespodzianką jeśli powiemy, że pierwsza generacja zadebiutowała w 1994 roku. Powstawała ona wraz z dwoma samochodami-bliźniakami – Fiatem Scudo i Peugeotem Expert – na tej samej płycie podłogowej, tworzonej wspólnie przez koncerny FCA i PSA, znanymi aktualnie pod jedną wspólną nazwą Stellantis.
Pierwsza generacja wana od marki Citroen nie cechowała się wybitnym wyposażeniem. Najważniejsze były jej funkcje użytkowe i z tego zadania wywiązywała się zacnie. Długi na prawie pięć metrów (4922 mm) samochód w wersji poliftowej posiadał kabinę załadunkową o pojemności 5 metrów sześciennych, a ładowność największego wariantu ocierała się o tonę (wynosiła ona dokładnie 985 kilogramów).
Na drugą generację przyszedł czas dopiero w 2007 roku. Jumpy ponownie dzielił tę samą platformę ze Scudo i Expertem, a także Toyotą ProAce. Pierwsze trzy konstrukcje zostały potem ogłoszone Dostawczymi Samochodami Roku 2008.
Tytuł ten nie został przyznany Citroenowi Jumpy za nic. Drugie wcielenie tego wano-dostawczaka była większe we wszystkich parametrach od swojego poprzednika – w największej wersji wymiary wynosiły kolejno 5135 mm (długość), 1895 mm (szerokość) i 2276 mm (wysokość). Siedem metrów sześciennych przestrzeni załadunkowej przekładało się zaś na ładowność rzędu 1400 kilogramów. Są to naprawdę imponujące wartości.
Aktualnie w produkcji znajduje się trzecia odsłona Jumpy, która skupiona jest wyłącznie na zadaniach dostawczych. Wersja osobowa otrzymała zaś nazwę SpaceTourer. Tym razem z gamy modeli bliźniaczych wypadł Fiat, a pojawił się Opel ze swoim Vivaro.
Citroen Jumpy – dane techniczne i wyposażenie
Citroen Jumpy III jest największym przedstawicielem tego modelu w historii. W wersji XL jego długość może wynieść aż 5306 mm, podczas gdy szerokość i wysokość we wszystkich trzech wariantach wielkościowych znajdują się na pułapie kolejno 1920 i 1905 mm. Bagażnik posiada objętość nawet 6.6 metrów sześciennych, a ładowność wynosi nadal 1400 kilogramów. Sprawdza się to idealnie we wszystkich potrzebach budowlanych i transportowych. Trzecia generacja jest również pierwszą która uzyskała najwyższą notę w teście bezpieczeństwa NCAP.
Osoby decydujące się na zakup Jumpy'ego, otrzymają pakiet asyst, elektryczne drzwi boczne, 7-calowy ekran dotykowy, kamerę cofania, aktywny tempomat i inne systemy bezpieczeństwa, które podczas jazdy tak ogromnym samochodem mogą okazać się naprawdę przydatne. Jumpy korzysta z całego dobra inwentarzu Citroena, co oczywiście podnosi cenę, ale także jakość tego auta.
Citroen Jumpy – rodzaje silników
Citroen Jumpy oferuje swoim klientom dwie jednostki wysokoprężne w łącznie pięciu wersjach wyposażenia. 1.6 Blue HDI jest w stanie wykrzesać z siebie 95 lub 115 koni mechanicznych, zaś 2.0 Blue HDI możemy otrzymać z silnikiem o mocy kolejno 122, 150 oraz 177 KM. Dwulitrowe jednostki potrafią rozpędzić Jumpy'ego do maksymalnej prędkości w granicach 170 km/h.
Istnieje również odmiana e-Jumpy z jednostką elektryczną, która w 2021 roku została okrzyknięta Wanem Roku. Imponujący zasięg 330 kilometrów możliwy jest dzięki akumulatorom o pojemności 75 kWh. Silnik zaś jest w stanie wykrzesać z siebie 136 KM mocy.
Citroen Jumpy – ceny aut nowych i używanych
Nowy Jumpy w wersji furgon będzie nas kosztować od 92 500 do nawet 137 200 złotych. Wersja do zabudowy warta jest zaś 96 500 złotych. Jeśli zaś chodzi o wersję kombi, jej cena oscyluje w przedziale 133 800 – 147 600 złotych.
Samochody używane najnowszej generacji w dobrym stanie możemy kupić już za 80 000 złotych. Auto drugiej generacji, które będzie nam służyć jeszcze przez długi czas, powinniśmy znaleźć do 20 000 złotych, tak samo zresztą, jak w przypadku pierwszego wcielenia.