Honda HR-V

Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Honda HR-V

Niewiele na rynku SUV-ów i crossoverów znajduje się aut, które próbują bawić się konwencją gatunku. Pierwsza generacja Hondy HR-V bez wątpienia była przełomowa dla całego rynku motoryzacyjnego. Druga generacja, która swoją premierę zaliczyła dopiero osiem lat po zakończeniu produkcji pierwotnej wersji co prawda nie jest aż tak eksperymentalna, lecz nadal jest autem godnym przyjrzenia mu się bliżej.

Honda HR-V – historia modelu

Honda HR-V pojawiła się na rynku dwa lata po swojej oficjalnej premierze, czyli w 1999 roku. Była ona wtedy jednym z pierwszych miejskich crossoverów i wytyczyła szlaki dla całej tej kategorii w następnych latach. Nie da się jednak ukryć, że pomimo rewolucyjnego projektu, auto to posiadało swoje bolączki.

Wygląd Hondy HR-V jest, mówiąc delikatnie, dość kontrowersyjny. Kabina pasażerska, wyglądająca niczym żywcem wyjęta z miniwana, niezbyt dobrze łączy się z dość oryginalnym przodem, przypominającym na pierwszy rzut oka niesławnego Fiata Multiplę. Nie jest to bynajmniej pozytywne porównanie.

Pod względem technologicznym, Honda stworzyła jednak naprawdę intrygujący model. Dwa silniki o pojemności 1.6 litra osiągały moc 105 lub 124 koni mechanicznych, a wyposażenie jak na przełom XX i XXI wieku było naprawdę bogate. Wrażenie mogło robić także zastosowanie bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów CVT.

Same rozmiary oraz zagospodarowanie przestrzeni naprawdę imponowały. Auto było niezwykle kompaktowe jak na tak masywnie wyglądającą konstrukcję (4010 mm długości, 1695 mm szerokości, 1689 mm wysokości). Pojazd oferował więcej miejsca niż mogło się wydawać po suchych danych.

 

Produkcję zakończono w 2006 roku i po HR-V słuch zaginął aż do 2013 roku. Wtedy też zaprezentowano nową generację tego modelu, która względem designu była do bólu poprawna i przewidywalna. Czy jest to zaleta, czy wada – zależy od indywidualnego gustu.

Honda HR-V – dane techniczne i wymiary

W teorii najnowszą generacją Hondy HR-V jest ta z przypisaną do siebie rzymską cyfrą III, lecz do jej premiery w Europie zostało jeszcze sporo czasu ( samochód jest już za to do kupienia w Chinach). Mimo że nowa HR-V charakteryzuje się bardziej ekstrawaganckim wyglądem, dzisiaj nie będziemy się na najnowszym wcieleniu skupiać, a powiemy sobie trochę o generacji numer 2.

Honda Hr-V wymiary

Samochód ten jest dłuższy i szerszy niż swój poprzednik (4294 mm i 1772 mm), lecz jest równocześnie od kilkadziesiąt milimetrów niższy. Nadal utrzymuje jednak swoją największą zaletę czyli niepozorność w kwestii przestrzeni. Niezwykle pojemny bagażnik (453 litry), możliwość przewiezienia w komfortowych warunkach pięciu osób, a przy okazji poprawa stylistyki na nowocześniejszą i mniej kontrowersyjną sprawiają, że HR-V może zainteresować naprawdę wiele osób.

Honda Hr-V wymiar

Wyposażenie auta wypada na tle rynkowych rywali całkiem konkurencyjnie. Wejście HDMI oraz USB, możliwość połączenia się z systemem info-rozrywki za pomocą telefonu, aktywny tempomat, wspomaganie jazdy w korku, system ostrzegania przed kolizją, rozpoznawania znaków drogowych czy asystent pasa ruchu, a na dodatek – nawigacja satelitarna. Taka specyfikacja prezentuje się naprawdę solidnie.

Honda HR-V – gama silnikowa

W drugiej generacji Hondy HR-V możemy znaleźć trzy jednostki w zależności od daty produkcji. Przed faceliftingiem klienci mogli wybierać pomiędzy 1.5-litrową benzyną o mocy 130 koni mechanicznych, a 1.6-litrowym dieslem, który wyciskał 120 KM.

Po liftingu porzucono jednostkę wysokoprężną i zastąpiono ją turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.5, oferującym aż 182 KM. Spalanie dla trzech powyższych motorów to kolejno 6,3, 5,0 oraz 6,7 litrów na 100 kilometrów.

Honda HR-V – ceny aut używanych

Samochody używane z drugiej generacji Hondy HR-V to wydatek rzędu 30 000 – 100 000 złotych. Ogromny rozstrzał cenowy spowodowany jest sporą różnicą w osiągach poszczególnych silników, wieloma wersjami wyposażenia, a także przebiegiem.

Na rynku wtórnym możemy również znaleźć pierwsze wcielenie modelu HR-V. Wartość najlepiej zachowanych modeli nie powinna przekroczyć 20 000 złotych, a auto w solidnym stanie możemy kupić już za około 8 000 – 9 000 złotych.