Peugeot 508

Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Peugeot 508

Peugeot 508 znikąd stał się jednym z najciekawszych aut w europejskim segmencie D. Pierwsza generacja, choć nie porywała wyglądem i możliwościami, wiele rzeczy robiła dobrze. To jednak druga generacja tego modelu rozbiła bank, zachwycając nową myślą stylistyczną francuskiej marki. Choć wyniki sprzedażowe nie są tak dobre, jak Tesli, BMW czy Volkswagena, Peugeot 508 sprzedaje się naprawdę dobrze, a co najważniejsze jest autem wartym sprawdzenia.

Peugeot 508 – geneza modelu

Pierwsza generacja Peugeota 508 po raz pierwszy została ukazana na paryskich targach motoryzacyjnych w 2010 roku. Model 508 był powrotem cyfry 5 do gamy modelowej Francuzów i zastąpił on równocześnie auta z oznaczeniem 407 i 607. Było to naprawdę mocne zaznaczenie wiary pokładanej w ten projekt.

Przedliftowa wersja pierwszego wcielenia 508 nie porywała wyglądem, lecz oferowała naprawdę dobre wyposażenie i gamę silnikową. Design poprawił się nieznacznie po wprowadzeniu faceliftingu w 2014 roku. Jednym z wielu atutów było jednak świetne zawieszenie. Recenzenci w zaletach praktycznie zawsze podkreślali dobrze działający układ, pozwalający na komfortową jazdę po każdej drodze.

Gama silnikowa była naprawdę szeroka, choć największy wybór klienci posiadali w przypadku jednostek wysokoprężnych. Niezwykle ciekawą konstrukcją jest jednak hybryda stworzona z diesla i silnika elektrycznego. Ten drugi odpowiadał za wsparcie jednostki spalinowej i zmniejszenie spalania. Wynik na poziomie 4,1l/100 km w aucie klasy średniej robi naprawdę spore wrażenie.

Druga generacja jednak całkowicie zmieniła zasady gry. Świetny wygląd, zaawansowanie techniczne i ciekawe wersje silnikowe sprawiły, iż Peugeot 508 od zadebiutowania na rynku nie wypada z czołowej dziesiątki najchętniej kupowanych aut segmentu D w Europie. Sprzedaż jest stabilna i nic nie wskazuje na to, by w tej kwestii coś się zmieniło.

Peugeot 508 – dane techniczne i wymiary

Peugeot 508 wymiar

Peugeot 508 drugiej generacji cechuje się znacznymi zmianami względem swojego poprzednika pod względem wymiarów. Auto stało się krótsze (4750 mm) i niższe (1403 mm), lecz zarazem je poszerzono (1859 mm). Straciło ono również trochę na wadze (w zależności od silnika – 1420-1535 kg), co pomaga w dynamicznej jeździe.

Peugeot 508 wymiary

Powiedzieliśmy trochę o wyglądzie zewnętrznym, lecz nie można nie wspomnieć o tym, co dzieje się w środku. Deska rozdzielcza została skonstruowana według nowej filozofii i-Cockpit. Na 10-calowym ekranie dotykowym, który wyświetla obraz w rozdzielczości HD, otrzymujemy dostęp do zarządzania wszystkimi funkcjami pojazdu. Z pomocą specjalnej aplikacji, możemy sterować funkcjami info-rozrywki auta z poziomu smartfona lub tabletu.

Całe wnętrze zostało zaprojektowane minimalistycznie i z przywiązaniem do małych szczegółów, które sprawiają, iż jazda staje się po prostu przyjemniejsza. Komfort i bezpieczeństwo zapewniają również systemy, w które wyposażony jest nowy liftback/sedan premium od marki Peugeot. Warto z pewnością wspomnieć o kamerze na podczerwień, która w nocy jest w stanie wykryć pieszych i rowerzystów, asystenta parkowania i pakiet Drive Assist Plus Pack, który oferuje m.in. aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, asystenta pasa ruchu i monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu.

Peugeot 508 – gama silnikowa

W zależności od wersji Peugeota 508, do wyboru dostaniemy inne silniki. W podstawowym wyposażeniu naszą jedyną opcją jest benzynowy 1.2 PureTech o mocy 130 koni mechanicznych. W lepszych wariantach możemy również wybrać 1.5-litrowego diesla BlueHDI o mocy również 130 KM lub hybrydową jednostkę plug-in z potencjalną mocą 225 koni mechanicznych.

Do niektórych motorów możemy dobrać 6-stopniową skrzynię manualną, aczkolwiek do każdego z wyżej wymienionych pasuje również niezwykle ceniony przez ekspertów i użytkowników 8-stopniowy automat EAT8.

Peugeot 508 – ceny aut nowych i używanych

Najtańszego Peugeota 508 wprost z salonu można kupić już za 135 900 złotych. Auto w wersji GT Pack i silnikiem hybrydowym może nas kosztować jednak co najmniej 208 900 złotych. Najlepsze wersje są zaś warte ponad 300 tysięcy złotych.

Jeżeli chodzi o samochody używane, na rynku wtórnym w cenach niższych niż salonowe znajdziemy wyłącznie pierwszą generację. Za najtańsze wersje zapłacimy co najmniej 25 000 złotych, podczas gdy doposażone egzemplarze z końcówki produkcji mogą kosztować nawet 85 000 – 90 000 złotych.