Toyota Corolla Verso

Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Toyota Corolla Verso

Toyota Corolla Verso to minivan, który powstał na początku XXI wieku na bazie kompaktowej Toyoty Corolli. Samochód doczekał się w czasie swojej produkcji dwóch generacji i został ostatecznie zastąpiony przez samodzielny model Verso, a także Toyotę Avensis Verso. Minivan ten jest niezwykle popularny na polskim rynku aut używanych.

Toyota Corolla Verso – historia modelu

Toyota Corolla jest jednym z najstarszych samochodów sprzedawanych do dziś na rynku. W tym czasie doczekała się aż dwunastu generacji, jednak i tak w pewnym czasie potrzebowała pewnego odświeżenia by móc wciąż zajmować dobrą pozycję na rynku. Odpowiedzią na ten problem jest Toyota Corolla Verso, czyli minivan powstały na bazie dziewiątej generacji kompakta.

Samochód opracowano w całości w Japonii i tam wszedł do produkcji. Pierwsza generacja została zaprezentowana w 2001 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie IAA Mobility, po angielsku zwanych też International Motor Show Germany 2001. Zaprezentowany wtedy samochód nieco rozwiązał problem jaki ma Toyota Corolla, czyli dość małą przestrzeń dostępną dla pasażerów i na bagaż. Osiągnięte rezultaty nie okazały się powalające, ale i tak samochód otrzymał bardzo dobre opinie. Największym problemem była jednak cena. Z tego powodu, że Toyota Corolla Verso pierwszej generacji produkowana była wyłącznie w Japonii koszt zakupu nowego auta był naprawdę spory.

Aby temu zaradzić już w 2004 roku zaprezentowano następcę minivana. Toyota Corolla Verso nie zmieniła się znacznie względem poprzednika i wizualnie otrzymała przede wszystkim nowe reflektory, tylne lampy oraz odmieniony przedni zderzak wraz z nowym grillem. Ponadto auto stało się nieco większe Produkcja miała miejsce w Turcji oraz Wielkiej Brytanii. Wprowadzenie nowej generacji miało miejsce tylko na rynku europejskim, a w Japonii do 2007 roku kontynuowano produkcję pierwszej wersji Toyoty Corolli Verso.

Toyota Corolla Verso jest taka jaka powinna być Toyota. Samochód cechuje trwałość i lista awaryjnych części jest dość krótka. Stylistyka nie jest zachwycająca, ale samochód nie wyróżnia się wizualnie w sposób negatywny. Spasowanie wnętrza i użyte materiały są niezłe jak na wiek samochodu, a standardowe wyposażenie jest na wyższym poziomie niż w zwyczajnej oferowanej wtedy Corolli.

Samochody wycofano z produkcji w europejskich fabrykach w 2009 roku po tym jak Toyota zaprezentowała następce, czyli Toyotę Verso. Projekt minivana opartego na modelu Corolla zniknął jednak bezpowrotnie, gdyż Verso został zbudowany już na bazie większej Toyoty Avensis.

Toyota Corolla Verso – dane techniczne

Pierwsza generacji Toyoty Corolli Verso mierzy 4240 milimetrów. Szerokość wynosi 1705 milimetrów, a wysokość sięga 1640 milimetrów. Masa własna to około 1300 kilogramów. Rozstaw osi mierzy w niej 2600 milimetrów. Bagażnik pomieści zaledwie 417 litrów, lecz złożenie drugiego rzędu pozwala na powiększenie jej do 1760 litrów. Druga generacja jest nieco większa, gdyż długość wynosi 4370 milimetrów. Samochód poszerzono do 1770 milimetrów, a wysokość wzrosła do 1660 milimetrów.  Większy jest również mierzący 2750 milimetrów rozstaw osi. Masa własna wynosi niecałe 1,5 tony, a bagażnik pomieści 423 litry.

Toyota Corolla Verso – gama silnikowa

Starsze egzemplarze Corolli Verso pod maską mają silniki benzynowe 1.4, 1.6 oraz 1.8 VVT-i. Najsłabszy i najmniejszy generuje 96 KM. Średnia propozycja dysponuje mocą rzędu 110 KM, a najmocniejszy benzyniak może pochwalić się 130, lub 135 koniami mechanicznymi. Wysokoprężne jednostki to 2.0 D-4D i 2.2 D-4D. Mniejszy silnik wytwarza 90 lub 116 KM, a większy 136 bądź 177 koni mechanicznych.

Toyota Corolla Verso – ceny używanych modeli

Najtaniej Corollę Verso znajdziemy już za 6 tysięcy złotych. Modele z pierwszej generacji są bardzo rzadko spotykane i osiągają ceny do 13 tysięcy. Znacznie łatwiej znaleźć jest minivana Toyoty drugiej generacji, która była częściej spotykana w Europie. Jej ceny zaczynają się od niecałych ośmiu tysięcy, ale za najlepiej zachowane egzemplarze sprzedający życzą sobie nawet niecałe 30 tysięcy złotych.