Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Volkswagen Transporter
Ten wszystkim doskonale model samochodu dostawczego spod znaku Volkswagena produkowany jest już ponad 70 lat, a dokładnie od roku 1950. Na tą chwilę mamy już VII generację o kodzie T6, przy czym pierwsza jego wersja nosiła oznaczenie T1. Bulli to prototyp pierwszej wersji, a potem taką potoczną nazwę nosił Volkswagen Transporter. Początki sięgają roku 1947, kiedy naszkicowano pierwsze projekty i rozpoczęto prace nad konstrukcją. Samochód powstał na ulepszonej płycie słynnego Volkswagena Garbusa i produkowano go w 4 różnych wersjach, od dostawczego po minibus, czy auto do handlu obwoźnego. Po pierwszej wersji dostawczej Volkswagen zaprezentował, jeszcze w roku 1950 wersję osobową.
Kolejna wersja, T2 powstała w 1967 roku i odróżniała się od pierwszej dzieloną szybą przednią i mocniejszymi silnikami. Rok 1978 to pierwszy transporter z napędem 4x4, a 79 to uruchomienie produkcji w Meksyku, potem w Brazylii w której produkcja trwała aż do roku 2013!
Koniec lat 70-tych to pojawienie się słynnej T3, która także jest doskonale znana, choć już odmienna w wyglądzie. Te samochody dostawcze powstały też w wersji osobowej z dobrze kojarzoną z VW nazwą Caravelle. III generacja miała silniki chłodzone cieczą lub powietrzem.
Volkswagen Transporter IV to rezygnacja z silnika umieszczonego z tyłu. VW T4 produkowany był w zakładach Volkswagena w Poznaniu, gdzie po liftingu w 1996 wprowadzono nowe rozwiązania, w tym silniki turbo diesla. Pojawił się także Eurovan i odmiana samochodu kempingowego.
Volkswagen Transporter V oznaczony jako T5 to rok 2003. Auto podobne szczegółami było już do innych modeli marki. Pojawia się 7-biegowa półautomatyczna skrzynia DSG i wprowadzane zostają udogodnienia jak asystent ruszania na wzniesieniu, zmiany pasa ruchu, czy czujniki cofania. W roku 2004 auto zdobywa tytuł samochodu dostawczego roku, a 6 lat później w tym samym konkursie zajmuje III miejsce.
Od 6 lat mamy dostępną wersje oznaczoną T6. Jego osobowa wersja ma nazwę Multivan, a sam model nie jest do końca nową generacją, to po prostu odświeżona poprzednia edycja modelu. Owszem auto ma nowe silniki, ale oprócz tego i zmian na nowszą stylistykę bryły to wszystko. Z nowości jedyne co da się zauważyć to adaptacyjny system kontroli podwozia, gdzie wybieramy sami sztywność nadwozia dostosowując ją do stylu jazdy. Ta wersja zajęła I miejsce w plebiscycie na samochód dostawczy roku, a było to w 2016r.
2019 to kolejny lifting modelu, gdzie mamy odświeżony pas przedni z grilem, lampami. Wnętrze otrzymało nową deskę z większym ekranem i nawiewami, a kierownica otrzymała inny wygląd. Wersja Multivan upodobniona została we wnętrzu do osobowych modeli VW, głównie za sprawą cyfrowych zegarów. Auto dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia: Trendline, Highline, Business oraz Generation. W standardzie otrzymamy ESP i ABS, elektrykę w lusterkach i sterowaniu szybami.
Volkswagen Transporter opinie
Na uwagę zasługuje szeroka gama modeli i konfiguracji i fakt, że Transporter nie traci na wartości tak dużo jak inne samochody dostawcze. Auto jest dobrze wyposażone, wygodne i ma mocne jednostki napędowe.
Może nieco odstraszać jego cena, krótkie interwały między przeglądami i niestety w wersji dostawczej nie do końca dobrze wyciszone wnętrze.
Ogólnie mimo dużego pokrewieństwa obecnej wersji do poprzedniej sporo zmian na plus, głównie mniejsze koszty eksploatacji, komfort i zwiększone bezpieczeństwo. Nowe silniki TDI prawdopodobnie trafią wkrótce do tego modelu, więc jeśli nie jesteś zmuszony już kupić poczekaj co przyniesie nowy rok, jednak z małą uwagą, może być jeszcze drożej.
W nowej wersji T6.1 może podobać się przeprojektowana deska rozdzielcza i całe wnętrze upodabniająca tego dostawczaka do osobówek. Za to plus dla Volkswagena, auto od razu robi się przyjemne w środku i nie ma się chęci z niego wysiadać. Ogólnie VW Transporter T6.1 (czyli T6 po liftingu) to solidne auto z renomą marki, niby klasa średnia, ale z takim małym plusem.
Volkswagen Transporter wymiary
Długość VW T6 to 4892 lub 4904 mm przy szerokości nadwozia 1904 mm. Wysokość 1970 mm i 1990 mm w drugiej wersji. Rozstaw osi wynosi równe 3000 mm, a masa własna w przedziale 2160-2520 kg.
Volkswagen Transporter spalanie i silniki
Podstawowa jednostka napędowa to 2 litrowy diesel o mocy od 84 do nawet 204 KM. Spełnia normy emisji spalin Euro 6. Dostępna jest wersja benzynowa 2.0 TSI o mocy 150 i 204 KM. Spalanie najsłabszego diesla średnio wynosi 6 litrów na 100 km, a najmocniejszego napędu nieco ponad 7 litrów oleju napędowego. Benzynowe to już okolice 9 litrów na 100 km średnio, a w cyklu miejskim okolice 12l/ 100km.
Volkswagen Transporter cena
Cena Volkswagen Transporter w wyposażeniu Comfortline zaczyna się od kwoty 181 000 zł netto, Highline to wydatek 226 000 zł, mowa tu o osobowych wersjach, gdzie w pierwszej mamy fotele obrotowe w drugim rzędzie w standardzie, asystenta jazdy przy bocznym iwetrze, świetny multifunkcyjny wyświetlacz, wykładzinę na podłodze i rolety przeciwsłoneczne.
Nowy Volkswagen Transporter Furgon to wydatek od 110 000 zł netto, a wersja Plus Trendline od 127 000 zł netto. Kolejna Comfort zależnie od konfiguracji rozpoczyna się ceną 132 000 zł netto. Pełny cennik dostępny jest na stronie producenta, a obejmuje on wiele wersji wyposażenia i konfiguracji nadwozia.