Kia Optima

Kia Optima - jaki silnik wybrać?

Kia Optima - jaki silnik wybrać?

Kia Optima, podobnie jak w przypadku innych modeli koreańskiego producenta w ostatniej dekadzie, poczyniła bardzo duże postępy w projektowaniu aut zaliczanych do klasy średniej. Kia Optima w trzeciej generacji zdecydowanie wnosi wiele świeżości, biorąc pod uwagę bardzo konserwatywne rozwiązania swoich konkurentów takich jak Ford Mondeo, Toyota Avensis III czy Passat B7. Propozycja Kii kusi nie tylko bardzo przestronnym i przemyślanym wnętrzem, ale także bardzo solidną porcją wyposażenia. Również wentylowane przednie fotele doskonale uzupełniają się z bardzo wydajną klimatyzacją. Zaletą jest również automatyczna skrzynia biegów, która inteligentnie współpracuje z kierowcą podczas jazdy.

Ponadto na uwagę zasługuje również gama silników, gdzie wcześniej nie zasłynęły one solidnością, ale w najnowszym wydaniu kwestie mechaniczne wydają się być na miejscu. Jak zatem prezentują się silniki w Kii Optimie?

 

Kia Optima – dane techniczne silników

Sprzedawane masowo auta w Europie zostały zestawione wyłącznie z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów, który wyposażony został w bezpośredni wtrysk paliwa GDI. Zaprezentowana jednostka posiada moc 165KM. Jest to najczęściej wybierany silnik w modelu Optima. W starszych generacjach często doskwiera jej dość przeciętny moment obrotowy, przez co nie jest liderem wyprzedzania na trasach.

Ponadto po liftingu Kia zdecydowała się również wprowadzić jednostkę opierającą się na silniku hybrydowym, której podstawową część była cześć benzynowa z 150-konnym silnikiem oraz elektryczna z mocą 40 koni mechanicznych. W połączeniu dawało to 190KM, co nie przełożyło się na generowanie oszczędności w paliwie, ponieważ spalanie zatrzymało się na pułapie 8-9l/100 km. Z kolei w napędzie dieslowym najpopularniejszą wersją był opcja 2.0 T-GDI, która posiadała zawrotne 278KM, co w efekcie dawało bardzo ciekawe osiągi - przyspieszenie do setki w 7,5 sekundy.

 

Zobacz także: KIA Optima - opinie

 

Kia Optima – który silnik jest najlepszy?

Jeśli naszym wyborem jest Kia Optima jaki silnik zatem wybrać? Najczęstsze usterki zgłaszane przez użytkowników Optimy dotyczyły przede wszystkim silników wysokoprężnych, które obarczone są dużym ryzykiem wypalenia się uszczelki pod głowicą. Jest to duży problem, który w efekcie generuje spore koszty naprawy.

Z kolei w wersjach benzynowych oraz hybrydowych nie dopatrzono się większych usterek. Wśród nich to właśnie wariant benzynowy 2.0l GDI o mocy 165KMjest najlepszym wyborem dla klientów, którzy potrzebują dynamicznego i mało awaryjnego auta. Nie bez powodu Optima jest flagowym modelem koreańskiego producenta – znana jest już ze swojej trwałości. Do tego dochodzi zupełnie nowy design w aktualnych generacjach i mamy świetną konkurencję na rynku dla modeli takich jak chociażby Toyota Avensis. Warto tu jednak wspomnieć, że Kia Optima przy wyższych opcjach silnikowych jest nieco paliwożerna.

 

Zobacz również: Kia Optima - samochód klasy średniej