Land-Rover Defender - jaki silnik wybrać?
Land Rover to zdecydowanie jeden z najbardziej znanych samochodów terenowych. Miłośnicy kanciastych kształtów i pokaźnych rozmiarów są szczególnie zadowoleni z funkcjonalności, mocy oraz estetyki Land Roverów. Lokalizacja Land-Rovera to zdecydowanie segment I. Warto zaznaczyć, że producenci od początku stawiają na niemal niezmienną charakterystykę auta, co czyni go jednym z najczęściej wybieranych modeli w swoim segmencie. Obecnie Land Rover Defender występuje w kilku podstawowych wersjach o różnych rozstawach osi i wariantach nadwozia. Zatem jak wyglądają tu kwestie mechaniczne, a konkretniej warianty silników? Czy Land Rover Defender to dobry wybór dla obecnych klientów?
Land Rover Defender – moc silników
Pod maską Land Rovera Defendera znaleźć można kilka wartych uwagi jednostek napędowych. Początkowo bardzo popularny był dieslowy napęd o pojemności 2,5 litra i mocy 107 KM. Późniejsze modernizacje jednostki dieslowej okazały się niewielkie, gdzie zwiększała się wyłącznie moc. Jednak w 2007 roku Land Rover Defender doczekał się wielu wyczekiwanych zmian. Efektem zmian było zastąpienie starej jednostki silnikiem Forda z pojemnością skokową na poziomie 2,4 litra o mocy 122 KM. Z kolei miłośnicy odmian benzynowych mogą liczyć na czterocylindrowe jednostki w wersji 2,25 oraz 2,5 litra, która najliczniej produkowane były głównie na rynek Stanów Zjednoczonych. W odniesieniu do awaryjności silników benzynowych to niestety trzeba przyznać, że problemem są wycieki - kapiący olej na podłoże w połączeniu z płynem chłodzącym, stanowi potencjalne niemały problem dla użytkowników. Pomijając awaryjność silników, także sporym problemem w tym modelu jest mało dopracowane wnętrze, ponieważ wykończenia najważniejszych elementów wyposażenia pozostawiają wiele do życzenia.
Land Rover Defender – dla kogo?
Powszechnie można spotkać się z opinią, że Land Rover Defender to auto, któremu wiele brakuje do doskonałości. Z pewnością to dobry samochód, ale dla osób, które cenią sobie estetykę. Nieliczne silniki, które są odpowiednio zadbane, będą znacznie mniej awaryjne. Jednak rekomendowane jest omijanie silników w wersjach benzynowych. Nie tylko duża awaryjność, ale także drogie części w momencie powstania usterek i brak fachowców do tego modelu, eliminuje niniejszy model samochodu z powszechnie rekomendowanych. Dlatego Land Rover Defender powinien być traktowany w kategoriach auta dla sympatyków i koneserów, którzy nie będą nadmiernie eksploatować auta w codziennym użytkowaniu.