Lancia Ypsilon - jaki silnik najlepszy?

Lancia Ypsilon - jaki silnik najlepszy?

III generacja Lancii Ypsilon jest znana przede wszystkim dzięki wyglądowi nadwozia. Co znajdziemy pod jej maską?

 

Lancia Ypsilon uchodzi za jeden z najbardziej eleganckich i najlepiej zaprojektowanych samochodów z segmentu B. Kultowy wręcz status włoskiego kompakta nie powinien jednak dziwić. Stylowe, a zarazem odważne wzornictwo przyciąga wzrok kierowców i przechodniów w miejskim tłoku i pozwala wyróżnić się wśród produkowanych „na jedno kopyto” miejskich aut. 

 

Za wyborem tego modelu przemawia zresztą nie tylko ciekawy projekt. Wygodne i dobrze przemyślane wnętrze jest bardzo podatne na indywidualizację, a nawet kilkunastoletnie egzemplarze nadal cechują się bezproblemowym działaniem. Lancia Ypsilon oferuje użytkownikom kilka wersji silnikowych. Jakich? Na to pytanie odpowiadamy na przykładzie cieszącej się dużym wzięciem III generacji. 

 

Lancia Ypsilon III generacji. Jakie silniki znajdziemy w ofercie?

Lancia Ypsilon III to generacja produkowana od 2011. Co ciekawe, produkcja odbywa się w tyskich warsztatach Fiata, ale model nie jest aktualnie dostępny u polskich dilerów – podobnie jak pozostałe auta sygnowane logotypem włoskiej marki. Pod maską Ypsilonów trzeciej generacji znajdziemy zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Jeśli chodzi o te pierwsze, do wyboru mamy:

 

    • 80-konny 1.2 16v (59kW);

    • 60-konny 1.2 8v (44kW);

    • 69-konny 1.2 8v (51kW);

    • 95-konny 1.4 16v (70kW); 

    • 77-konny 1.4 8v (57kW).

 

Gama diesli składa się natomiast z następujących jednostek:

 

    • 75-konny 1.3 16v MultiJet (55kW);

    • 90-konny 1.3 16v MultiJet (66kW);

    • 105-konny 1.3 16v MultiJet (77kW). 

 

Lancia Ypsilon – III generacja. Jakie opinie mają poszczególne jednostki?

Jak widać, wybór jest dość szeroki, a wśród poszczególnych wersji łatwo można dobrać silnik dostosowany do naszych potrzeb, stylu jazdy oraz możliwości finansowych. Najmniejszy benzyniak generuje moc 60 koni mechanicznych, podczas gdy najwydajniejszy diesel pod maską kryje aż 105 koni. Ten pierwszy adresowany jest przede wszystkim do mało wymagających kierowców, szukających nieskomplikowanej konstrukcji do miejskiej jazdy. 

 

Dobre opinie mają natomiast dwa najmocniejsze diesle z oferty Lancii Ypsilon – 90- i 105-konny MultiJet. Nawet ten pierwszy może pochwalić się bardzo dobrymi jak na miejski kompakt osiągami. Napędzany nim samochód może rozpędzić się do 183 kilometrów na godzinę, a do setki przyspiesza nawet w niespełna 11.4 sekundy. Niestety nie ma róży bez kolców, którymi w tym przypadku okazuje się system start-stop, przejawiający tendencje do dławienia pracy silnika w nieoczekiwanych momentach.

Lancia Ypsilon - jaki silnik najlepszy?
Lancia Ypsilon - jaki silnik najlepszy?