Land-Rover Range Rover

Land-Rover Range Rover - jaki silnik wybrać?

Land-Rover Range Rover to prestiżowy SUV, który mimo tego, że swoimi kształtami przypomina najstarsze wersje klasycznych SUV’ów, to wciąż jest wartym uwagi autem. Jednak dla wielu może się okazać zbyt dużym wyzwaniem finansowym. Ceny modeli Range Rover utrzymują się na stosunkowo wysokim poziomie, ale nie ma co się dziwić – już po otwarciu drzwi widzimy wnętrze rodem z luksusowego salonu. Do tego dochodzą najciekawsze rozwiązania technologiczne.

Nowy Land-Rover z tej serii doskonale zaadoptował wszystkie rozwiązania pro-terenowe. Świetnie rozbudowany asystent jazdy, napęd na cztery koła, przestronne wnętrze i mocna mechanika wpasowują auto na znacznie wyższy poziom. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom w wymienionych kwestiach Land-Rover Range Rover w nowej wersji z pewnością jest autem, które warte jest uwagi. Czy luksus wnętrza to jedyny atut tego modelu? Czy jednostki napędowe są również plusem? Warto wiedzieć decydując się na model Land Rover jaki silnik wybrać.

 

Land-Rover Range Rover – silniki

Każdy silnik benzynowy Land-Rover Range Rover jest jednostką V8. Silniki pochodzą zarówno od BMW, jak i Jaguara. Warto podkreślić, że dwie jednostki silników od Jaguara posiadają pośrednie wtryski paliwa, tak jak 4.4. litra o mocy 306 KM oraz 4.2. litra o mocy 396 KM. Z kolei w odmianach pięciolitrowych stosowany jest już wtrysk bezpośredni w dwóch zakresach mocy, a mianowicie 375 KM oraz 510 KM.

Silniki wysokoprężne dostarczane od BMW wyróżniała sześciocylindrowa jednostka. Później została zmieniona na 3.6 V8 z mocą 272 KM. W odniesieniu do diesli należy podkreślić, że posiadały one układ biturbo tak samo z 6 oraz 8 biegową skrzynią, oczywiście w wersji automatycznej. Szczególnie w zakresie braku awaryjności cieszyły się silniki od BMW w wersji 4.4. litra V8. Inaczej sprawa ma się z napędami dieslowymi, ponieważ wymagają bardzo dużej dbałości. Jeżeli regularny serwis nie obejmował bezpośrednio turbosprężarek, to późniejsze naprawy układu biturbo pochłaniać mogły około 4 tysięcy złotych. W dużej mierze wysokie koszty napraw mechanicznych spowodowane są mocną zabudową, co zdecydowanie utrudnia mechanikom dostanie się do silnika.

 

 Land-Rover Range Rover – usterki

Luksusowy Range-Rover to samochód, w którym bez problemu można się zakochać, jednak codzienna jazda nim bardzo często bywa uciążliwa, przede wszystkim w przestrzeni miejskiej. Zalet jest wiele, ale niestety zdarzają się również awarie. Do najczęściej zgłaszanych należą między innymi drgania na kole kierownicy w trakcie jazdy, które oznaczają uszkodzenie przekładni. Na usterki podatna jest również pompa wspomagania układu kierowniczego, a klimatyzacja potrafi ogrzewać dodatkowo powietrze, zamiast je schładzać. To awarie, których naprawa będzie kosztować najwięcej, z drobnych i łatwiejszych to naprawy są przeciekające uszczelki w klapie bagażnika czy trudność z wypoziomowaniem reflektorów.

Nowi właściciele używanych Range Roverów powinni być świadomi kosztów serwisowania auta w ASO – są one bardzo, ale to bardzo wysokie. Warto przed zakupem sprawdzić, czy w naszej okolicy znajduje się serwis specjalizujący się w naprawie brytyjskich marek, w przeciwnym razie w przypadku awarii możemy mieć nie tylko finansowe rozterki.

 

Land-Rover Range Rover – sytuacja rynkowa

Już od jakiegoś czasu rynek wtórny Range Rover’ów mocno się podzielił. Coraz ciężej znaleźć jest mocne wersje benzynowe. Inaczej sytuacja ma się w przypadku diesli, gdzie modele 2.9. TD6 czy 3.6. TDV8 możliwe do kupienia są już za 30-40 tysięcy. Warto jednak pamiętać, że na Range-Rovery powyżej 2012 roku należy się przygotować na wydatek minimum 60 tysięcy.