Opel Combo - jaki silnik wybrać?
Opel Combo to kompaktowy dostawczak dla małej firmy lub całkiem pojemne auto rodzinne. Specyficzny model niemieckiej marki z pewnością tak samo łączy jak i dzieli sympatyków Opla. Tym samym można powiedzieć, że Opel Combo, mimo ponad trzydziestoletniej obecności na rynku motoryzacyjnym, zawsze miał duże problemy z indywidualnym określeniem się na tle innych konkurentów.
Najnowszy Opel Combo odnośnie strony mechanicznej, włącznie z silnikami, w zasadzie jest bardzo skuteczną adaptacją Fiata. Drobne modyfikacje, jakie zostały wprowadzone w tym modelu, praktycznie niczym go nie wyróżniają. Jak zatem mają się kwestie mechaniczne, a dokładniej awaryjność i stabilność silników? W końcu warto wiedzieć przed zakupem modelu takiego jak Opel Combo jaki silnik wybrać.
Opel Combo – warianty silników
Wszystkie silniki modelu Opel Combo zasilane są w całości przez włoskie jednostki napędowe. Z benzynowych motorów, które występowały w dwóch wersjach 1.4 pojemności, szczególnym zainteresowaniem wśród klientów cieszy się odmiana turbo o mocy 120 KM. Natomiast w silniku 1.4 pojemności o mocy 95 KM zdecydowanie brakuje dynamiki. CO ważne i ekonomiczne, zastosowanie wielopunktowego wtrysku paliwa w Combo nie powoduje przeciwwskazań do montażu instalacji gazowej.
Z kolei w aspekcie turbodiesli głównie 1.6. CDTI w wersjach 90/95/100/105 oraz 120 KM, oraz 2.0 CTDI 135 KM należy pamiętać, że wymiana paska rozrządu stanowi bardzo częsty problem. Niewątpliwie zakup Opla Combo w wersji poniżej 100 KM nie będzie dobrym pomysłem, ponieważ odpowiednią dynamikę auta dają dopiero silniki o mocy minimum 100 KM. Mimo tego, że konstrukcja silników jest prosta, bez zbędnych rozwiązań, to potencjalne problemy z paskiem rozrządu często studzą zapał klientów. Warto więc dodać, że uważne monitorowanie tej usterki nie musi stanowić tak istotnego problemu w eksploatacji auta.
W najnowszej wersji do sprzedaży trafi również elektryczna wersja Combo-e Ten kompaktowy van w wersji z kabiną załogową będzie w pełni elektrycznym samochodem. W wersji Cargo zaoferuje nam największą w swojej klasie przestrzeń ładunkową oraz ładowność.
Opel Combo – popularne usterki
Szukając oszczędnego, ekonomicznego i bezawaryjnego auta pokroju Combo jedynym rozwiązaniem jest porównanie cen, wyposażenia i stanu technicznego modeli, które są brane pod uwagę. Warto sprawdzić decydując się na używany model Opel Combo, czy warto kupić auto takie jak to. Plusów, oprócz przestronnego wnętrza jest kilka, ale znane są one chociażby ze wspomnianych modeli Fiata. Co do minusów – bywają niewielkie usterki, ale i poważne awarie działające na niekorzyść Combo.
Na podstawie testów i opinii użytkowników, najbardziej problematyczną wersją okazuje się 1.3. CDTI turbodiesel, który ma nieustanne problemy w aspekcie rozciągania łańcuchów rozrządu i notorycznego zapychania się filtrów cząstek stałych. Dotyczy to głównie aut, które na co dzień służą do poruszania się po mieście. Z kolei w większych silnikach tak jak 1.6 bądź 2.0 CDTI problemem są uszczelki smoka olejowego.
Ponadto zauważane jest dość szybkie zużywanie się zawieszenia w modelach Combo, co bezpośrednio przekłada się na mobilność auta i sprawia, że jest to duży problem, który przyczynia się do wzrostu kosztów codziennej eksploatacji. Naprawy wymienionych usterek często pochłaniają znaczne części budżetu w ramach serwisowania samochodu, co też odpycha większość potencjalnie zainteresowanych zakupem klientów. Warto tu jednak wspomnieć, że Ople są stosunkowo tanie w naprawie na tle konkurencji.