nissan qashqai

Porównanie Nissana Qashqaia, Hyundaia Tucsona i Peugeota 3008 – ceny, silniki, wartości rezydualne po 3 latach

Na rynku samochodowym obecnie władze dzierżą SUV-y, w szczególności te mieszczące się w segmencie C. Są to naprawdę sporych wielkości pojazdy, które bez problemu mogą pełnić funkcję pierwszego auta w rodzinie, a równocześnie możemy je kupić za względnie rozsądną cenę. Jak we wzajemnym porównaniu wypadają trzy popularne wybory z tego sektora rynku, czyli Nissan Qashqai, Hyundai Tucson oraz Peugeot 3008?

Ceny Nissana Qashqaia, Hyundaia Tucsona i Peugeota 3008

W przypadku takich samochodów, jak Nissan Qashqai, Hyundai Tucson oraz Peugeot 3008 możemy spodziewać się podobnych przedziałów cenowych. Mówimy bowiem w końcu o SUV-ach z segmentu C i nic dziwnego, iż posiadają one podobne cenniki. Nie oznacza to jednak, iż nie jesteśmy się w tym przypadku doszukać żadnych rozbieżności.

Z całej wyżej wymienionej trójki najmniejszą ceną jest w stanie pochwalić się Nissan Qashqai. Biorąc pod uwagę najniższą wersję wyposażenia, która będzie dla nas odniesieniem, samochód z rocznika 2022 jesteśmy w stanie kupić już od 110 200 złotych, co w porównaniu z dzisiejszymi konkurentami jest najniższą ceną. Hyundai Tucson jest jednak tylko niewiele droższy. Model z Korei Południowej możemy bowiem otrzymać już za 114 900 złotych, więc różnica wynosi tylko 4700 złotych.

Zdecydowanie najdroższym autem jest zaś Peugeot 3008. W porównaniu do wcześniej wspomnianej dwójki, może pochwalić się on naprawdę wysoką ceną za bazową wersję Active Pack. Za taki egzemplarz bowiem w chwili pisania tego tekstu przyjdzie nam bowiem zapłacić aż 131 000 złotych, co jest już pokaźną różnicą na tle Qashqaia czy Tucsona.

peugeot 3008

Silniki w Nissanie Qashqaiu, Hyundaiu Tucsonie i Peugeocie 3008

Powiedziawszy już o cenach, możemy przejść do kwestii jednostek napędowych. Dzisiaj przedstawiamy modele od trzech zgoła różnych od siebie producentów, wobec czego możemy spodziewać się w tym aspekcie pewnych różnic, choć oczywiście niektóre cechy wszędzie będą niezmienne.

Zaczniemy od konkurenta z Korei Południowej. Tucson oczywiście oferuje silniki w pełni spalinowe. W ofercie znajdziemy dwie odmiany benzynowego 1.6 T-GDI, którego nazwa jasno wskazuje, iż jednostka wyposażona jest w turbosprężarkę. Motor ten posiada 150 bądź 180 koni mechanicznych. Jest również dieslowe 1.6 CRDI o mocy 136 koni mechanicznych. Mamy również dostępną miękką hybrydę na bazie 1.6 T-GDI o mocy 230 KM, oraz hybrydę plug-in o mocy aż 265 koni mechanicznych.

Jeżeli chodzi zaś o Nissana Qashqaia, mamy tutaj o wiele mniej obszerną gamę silnikową. Znajdziemy tutaj bowiem wyłącznie jednostkę 1.3 DIG-T, która napędzana jest miękką hybrydą wspomaganą dodatkowo turbosprężarką. Ten silnik znajdziemy w dwóch wersjach mocowych – 140 lub 158 koni mechanicznych.

Peugeot 3008 oferuje trochę większą różnorodność. Mamy tutaj dieslowe 1.5 BlueHDi o mocy 130 koni, dwa silniki benzynowe PureTech (1.2 o mocy 130 KM oraz 1.6 o mocy 180 KM), a także dwa warianty jednostki hybrydowej, która oparta jest na benzynowym 1.6. Pierwsza wersja oferuje 225 koni mechanicznych, zaś ta najlepsza – równe 300 KM.

hyundai tucson

Wartości rezydualne Nissana Qashqaia, Hyundaia Tucsona i Peugeota 3008 po 3 latach od zakupu

Kupując w obecnych czasach samochód bardzo mocno liczymy na to, iż będzie on w stanie utrzymać swoją wartość przez długi czas. Rynek wtórny jest bowiem na tyle rozbudowany, iż częste zmiany samochodów nie są absolutnie niczym dziwnym. Jak więc Nissan Qashqai, Hyundai Tucson oraz Peugeot 3008 wypadają pod kątem utrzymywania wartości na przestrzeni trzech lat od zakupu?

Obserwując rynek samochodów używanych można dojść do szybkiego wniosku, iż najtańsze auto pod kątem ceny w salonie jest również najtańsze na rynku wtórnym. Za 3-letniego Nissana Qashqaia obecnie należy bowiem zapłacić od 80 do 100 tysięcy złotych. W przypadku następnych aut z naszego zestawienia rozstrzał jest trochę większy. Hyundaia Tucsona bowiem można również kupić już nawet za 80 tysięcy złotych, lecz żadnym szokiem nie powinny być również lepiej wyposażone egzemplarze w cenie nawet 130 tysięcy. Jeżeli zaś chodzi o Peugeota 3008, standardowym przedziałem cenowym jest tu 85-125 tysięcy złotych.

 

Zobacz także: Porównanie Audi Q7, BMW X5 i Mercedesa GLE – ceny zakupu, koszty eksploatacji i utrata wartości po 3 latach