Porównanie Renault Master, Mercedesa Sprintera i Volkswagena Craftera – ceny, spalanie i maksymalna przestrzeń ładunkowa
Wybór pełnowymiarowego auta dostawczego potrafi być naprawdę problematyczny. Od niego zależy to jak wydajnie będzie mogło działać przedsiębiorstwo oraz jak wyglądać będą koszty poniesione podczas zakupu i co znacznie bardziej istotne eksploatacji takiego auta. Jak więc na swoim tle wypadają takie auta dostawcze jak Renault Master, Mercedes Sprinter i Volkswagen Crafter.
Renault Master, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter – jednostki napędowe (moc i spalanie)
W wypadku Renault Master dostępne są jedynie silniki wysokoprężne o pojemności 2.3 litra, co jest jednak standardem gdy mowa o silnikach aut dostawczych. Dostępne są dwie wersje napędu, na przód oraz na tył. Podstawowy silnik w napędzie na przód to silnik 2.3 dCi 110 o mocy 110 KM. Jego spalanie to od 8,4 do 9,8 l. Półkę wyżej znajdziemy jednostkę dCi 135. Jej moc jak wskazuje nazwa wynosi 135 koni mechanicznych, a spalanie sięga od 8,5 do 12,2 litra. Dostępne jest również jednostka Energy dCi 145. Moc to 145 KM, a spalanie w cyklu mieszanym wynosi maksymalnie do 12,9 litra. Kolejne silniki mają moc 150 KM (8,3-12,2 l/100 km), 165 KM (13,1 l/100 km) oraz 180 KM (8,6-12,4 l/100 km). W wypadku wersji z napędem na tył dostępna jest jednostka 130-konna (13,4 l/100 km), 145-konna (13,4 l/100 km) oraz o mocy 165 KM (13,6 l/100 km).
Mercedes w swoim Sprinterze oferuje 4 wersje silnikowe. Są to same jednostki wysokoprężne. Podstawowa generuje 114 koni mechanicznych, a jej średnie spalanie na 100 kilometrów wynosi 9.0 litra. Mocniejsze auto oferuje już 150 koni mechanicznych, lecz co ciekawe spalanie nie zmienia się i wynosi 9.0 l/100 km. Druga najlepsza jednostka zapewnia 170 KM i wiąże się to ze spalaniem rzędu 9.2 l/100 km. Najmocniejszy silnik ma już aż 190 KM i jest oferowany z napędem na tył przez co spalanie wynosi od 10,5 do nawet ponad 12 litrów na 100 km.
Volkswagen w swoim Crafterze oferuje z kolei trzy jednostki wysokoprężne 2,0 TDI. Najsłabsza z nich ma 102 konie mechaniczne mocy maksymalnej. Najsłabsza z nich zapewnia 102 konie mechaniczne mocy maksymalnej, a jej spalanie to około 8 litrów na 100 kilometrów. Półkę wyżej znajdziemy silnik generujący 140 KM. Jego spalanie potrafi wynosić nawet poniżej 8 litrów, lecz wiele zależy do wyboru napędzanej osi. Crafter jest bowiem dostępny z napędem na przód, tył lub obie osie. Najmocniejsza jednostka zapewnia za to 177 koni mechanicznych.
Renault Master, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter – cena
Najtańsze samochody dostawcze spośród tych trzech oferuje Renault. Model Renault Master kosztuje bowiem co najmniej 110 600 złotych. Niektóre jego konfiguracje potrafią być jednak warte nawet drugie tyle. Nieco droższy jest Mercedes Sprinter. Jego podstawowa cena to 116 986 złotych. Bazowa cena Volkswagena Craftera to z kolei 131 170 złotych. Wszystkie wyżej podane ceny to ceny netto.
Renault Master, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter – maksymalna pojemność
Bazowo najniższą pojemność przestrzeni ładunkowej posiada Renault Master, Jego podstawowa wersja posiada bowiem 8 metrów sześciennych przestrzeni użytkowej. W wypadku egzemplarzy z napędem FWD może ona jednak wynosić nawet do 14,8 metra sześciennego. Gdy mowa o autach z napędem RWD pojemność użytkowa mieści się w zakresie 12,4-17 metrów sześciennych.
Mercedes Sprinter w podstawowej wersji oferuje nieco więcej przestrzeni od francuskiego bestsellera. Minimalna pojemność użytkowa w wypadku Mercedesa Sprintera wynosi bowiem 9 metrów sześciennych. Maksymalna wynosi z kolei nawet do 17 metrów sześciennych, co jest dokładnie takim samym wynikiem jak w Renault Master.
W kwestii pojemności przestrzeni ładunkowej zdecydowanie najlepiej wypada Volkswagen Crafter. Gdy mowa o wersji podstawowej, której długość jest określana jako średnia pojemność przestrzeni użytkowej wynosi od 9,9 do 11,3 metra sześciennego w zależności od wysokości dachu. Przestrzeń w długim Crafterze to z kolei od 14,4 do 16,1 metrów sześciennych. Dostępny jest również długi Crafter z przedłużonym zwisem tylnym, którego pojemność wynosi od 16,4 do nawet 18,4 metrów sześciennych, czyli aż o 1,4 metra sześciennego więcej niż w Renault Master i Mercedesie Sprinterze.