Subaru Outback - luksusowy, sportowy SUV
Subaru Outback to samochód osobowy należący do segmentu I, który zadebiutował jako terenowa wersja Subaru Legacy. Jest klasyfikowany jako SUV, gdyż pojazd łączy w sobie cechy kombi, samochodów luksusowych i pojazdów terenowych. Na rynku zadebiutował w 1995 roku. Model Outback odnosi największe sukcesy na rynku amerykańskim i został opracowany głównie na rynek amerykański.
Subaru Outback jest dostępne w wersji kombi. Seria Subaru Outback obejmuje silniki benzynowe i wysokoprężne. Silnik tego modelu składa się z 4-6 cylindrów. Charakteryzują się mocą od 135 do 260 KM i pojemnością od 1998 do 3630 cm3. Samochód może przyspieszyć od 100 kilometrów w 7,5-10,4 sekundy i może osiągnąć maksymalnie 198-235 km/h. Maksymalny moment obrotowy układu przeniesienia mocy to 190-350 Nm. Pojazd zużywa średnio 5,0-10,6 l paliwa na 100 kilometrów.
Od 1995 roku wprowadzono pięć generacji Subaru Outback – BG, BH, BP, BR i BS. Produkcja trwa do dziś, a sprzedaż tego funkcjonalnego samochodu jest bardzo udana. Pierwsza generacja była produkowana w latach 1996-1999, z silnikiem benzynowym o mocy 150KM, spalała w mieście około 12-15 litrów/100km (w zależności od pory roku i stylu jazdy), a na autostradzie 8 litrów/100km. Druga generacja niewiele różniła się od pierwszej. Była produkowana w latrach 1999-2003. Trzecia generacja bazuje na Legacy IV. Oba modele były produkowane w latach 2003-2009 i były faceliftingowane w 2006 roku. W ofercie jest silnik 2.5 (SOHC), który początkowo produkował 165 KM, a później 173 KM, oraz 3-litrowy 6-cylindrowy silnik o mocy 245 KM.
Subaru Outback IV był produkowany od 2009 do 2014 roku. Samochód zadebiutował na New York Auto Show 2009. Ten samochód został zbudowany na nowej podłodze. Subaru Outback V zadebiutował na New York Auto Show w 2014 roku. Wersje wyposażenia Subaru Outback: Trend, Active, Comfort i Exclusive. Legacy piątej generacji i Outback czwartej generacji były pierwszymi modelami, w których pod maską zamontowano silniki wysokoprężne. To autorskie konstrukcje Subaru, wykorzystujące układy siłowników push-pull – nikt inny na świecie nie wybrał takiego rozwiązania