Dacia Sandero jest typowo miejskim autem osobowym produkowanych przez rumuńską markę od 2008 roku. W 2020 wypuszczono na rynek jej trzecią generację. Dacia przeszła mocną zmianę i aktualne modele stały się bardzo konkurencyjne na rynku. Podobnie jest z Sandero – najnowsza wersja zaskakuje nie tylko niską ceną zakupu, ale także wyposażeniem na bardzo dobrym poziomie, czy ogólnej stylistyce, która w końcu prezentuje się wyjątkowo dobrze. Dacia Sandero jest samochodem tanim w eksploatacji co jest kolejnym plusem. Nie zaznamy tu wyjątkowej mocy czy wyposażenia z wysoko postawionej konkurencji, ale jeśli zależy komuś na młodym aucie w bardzo niskiej cenie to Sandero jest świetną opcją. Jeśli interesuje Cię nowa lub używana Dacia Sandero, na naszej stronie znajdziesz mnóstwo ofert sprzedaży tego modelu.
Dacia Sandero FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Dacii Sandero?
Oszczędność to synonim Dacii. Rumuńskie auta są jednymi z najtańszych na rynku, a model Sandero regularnie może nazwać się najtańszym samochodem sprzedawanym w Polsce. Najbardziej oszczędnym pod względem kosztów będzie silnik 1.0 ECO-G, który posiada fabrycznie zainstalowaną instalację LPG. Na 100 kilometrów takie Sandero potrzebuje nieco ponad 7 litrów popularnego w Polsce gazu.
Zwyczajne jednostki również są bardzo oszczędne. Najsłabszy silnik o mocy zaledwie 67 koni potrzebuje około pięciu litrów, a jednostka 1.0 TCe o mocy 91 koni mechanicznych ma średnie spalanie na poziomie 5,5 litra na 100 kilometrów. Można je obniżyć wybierając wersję z bezstopniową przekładnią CVT, która pozwala na oszczędność rzędu pół litra na 100 km.
W wersji Stepway, czyli crossoverze znajdziemy te same jednostki poza najsłabszą 67-konną. Ich spalanie jest jednak minimalnie większe z racji na większe rozmiary i wagę crossovera, który naturalnie jest cięższy od standardowego hatchbacka.
Jaki silnik wybrać w Dacii Sandero?
Niezależnie od wyboru pod maską Dacii Sandero znajdziemy 3-cylindrową jednostkę o pojemności 1.0 litra. Najsłabsza, która dostępna jest tylko w hatchbacku to wolnossący silnik 1.0 SCe o mocy 67 koni mechanicznych. Przyspieszenie do setki trwa aż 16.7 sekundy, ale jest to raczej nieopłacalny wybór z racji na spalanie rzędu 5,3 litra.
Lepszym wyborem będzie turbodoładowany silnik 1.0 TCe o mocy 91 KM. Dysponuje on mocą rzędu 91 koni mechanicznych, które pozwalają na rozpędzenie auta do setki w 11,7 sekundy, a przy tym ma podobne spalanie co słabsza wolnossąca jednostka. Spalanie można jeszcze bardziej zmniejszyć inwestując w przekładnię bezstopniową typu CVT.
Najmocniejszy wybór to jednostka 1.0 ECO-G o mocy 101 koni mechanicznych, która jest połączona fabrycznie z instalacją gazową LPG. Dzięki temu auto ma niezłą dynamikę pozwalającą na rozpędzenie do setki w 11.6 sekundy, a spalanie gazu na poziomie nieco ponad 7 litrów na 100 kilometrów pozwoli na naprawdę spore oszczędności.
Jakie są opinie o Dacii Sandero?
Dacia Sandero nie jest naturalnie samochodem świetnym, czy wybitnym, ale ze to można powiedzieć, że miejska propozycja z Rumunii to po prostu dobre auto. Stosunek jakości do ceny jest odpowiedni, co oznacza, że nie ma co liczyć na luksusy, świetne wykończenie czy mocne silniki, ale za to Dacia Sandero to niezły, oszczędny samochód, który świetnie sprawdzi się gdy chcemy mieć nowe, ale za to tanie auto służące w mieście.
Większość użytkowników dokonałaby ponownego zakupu Sandero i dobrze ocenia ten samochód, lecz ma on swoje spore wady. Należą do nich przede wszystkim fatalne wyciszenie kabiny, kiepska ergonomia i słabe silniki, a także całość układu jezdnego. Sandero nadrabia to jednak bardzo niskimi kosztami utrzymania i dobrą bezawaryjność.
Opinie na temat Dacii Sandero można streścić w prosty sposób. Jest to niezłe auto za bardzo małą cenę. Gdy zaakceptujemy jego wady możemy cieszyć się nowym samochodem, które pozwoli na tanią jazdę po mieście i krótkich odcinkach.
Jakie są wymiany Dacii Sandero?
Samochód to przedstawiciel segmentu B, więc ma dość niewielkie rozmiary. Rozstaw osi to 2604 milimetry, a długość wynosi 4088 milimetrów. Dacia Sandero korzysta z tej samej platformy CMF, co na przykład jedno z najbardziej lubianych na świecie w postaci Renault Clio. Wynika to z faktu, że Dacia należy do francuskiej marki. Szerokość Dacii Sandero to 1848 milimetrów, a wysokość sięga 1499 milimetrów.
Dacia Sandero Stepway, czyli wersja crossover tego miejskiego auta rodem z Rumunii nie różni się wiele od hatchbacka. Ma ona 4099 milimetrów długości, czyli o 11 mm więcej, szerokość jest taka sama i wynosi 1848 milimetrów, a samochód sięga wyżej od zwyczajnego Sandero i jego wysokość mierzy 1587 milimetrów.
Bagażnik Sandero pomieści 328 litrów, a masa własna wynosi nieco ponad tonę. Maksymalne obciążenie auta to około 500 kilogramów. Sandero ma bardzo krótki zwis tylny wynoszący 666 mm i sporo dłuższy przedni mierzący 819 mm.
Jakie są ceny Dacia Sandero?
Wiele osób przeglądając rankingi najchętniej wybieranych samochodów w Europie mogło się zdziwić, iż w czołówce mogą znaleźć się takie perełki, jak Dacia Sandero. Możemy wtedy zacząć się zastanawiać skąd bierze się fakt, iż ogłoszenia Dacia Sandero są tak popularne. Jedną z odpowiedzi jest oczywiście cena. Sandero to bowiem jedno z niewielu aut na polskim rynku, które kosztują mniej niż 50 tysięcy złotych (48 500 złotych). Oczywiście jednak wybierając wyższą wersję wyposażenia może sprawić, iż ostateczny koszt zakupu wzrośnie do poziomu 66 900 złotych.