Pickupy to o tyle specyficzne samochody, że 5-metrowe auto takie jak Ford Maverick jest wśród nich zaliczane do segmentu kompaktowego. Model ten to mniejsza alternatywa dla Forda Rangera. Pomimo tego, że pickupy nie należą do specjalnie popularnych aut, to mogą one być dla ciebie bardzo użyteczne, jeśli prowadzisz na przykład gospodarstwo rolnicze, czy też masz inną firmę. Jeśli interesuje cię wśród pickupów model Ford Maverick używane auto to jedyna opcja. W naszej ofercie znajdziesz ogłoszenia sprzedaży dość rzadkiego modelu Ford Maverick, który jest niezwykle młody, a do tego nie jest on oferowany na żadnym z europejskich rynków.
Modele Ford FAQ:
Jakie są ceny Ford Maverick?
Ford Maverick to dość wiekowy samochód, oczywiście biorąc pod uwagę fakt, kiedy zakończyła się jego produkcja. Można powiedzieć, iż Maverick niejako wyprzedził epokę – owszem, na początku XXI wieku SUV-y stawały się coraz to bardziej popularne, lecz nijak miało się to z falą, jaka przyszła na świat motoryzacji w drugiej dekadzie tego stulecia. Ile obecnie kosztuje Ford Maverick? Zazwyczaj nie są to wielkie sumy i można założyć, że będą to okolice 15-20 tysięcy złotych.
Ford Maverick to nazwa modelu, która jest bardzo chętnie wykorzystywana przez Forda. Pod tą nazwą na wszystkich rynkach wystąpiły łącznie aż cztery modele, z których najnowszy z nich jest z 2021 roku. W Europie Mavericka można znać jako kompaktowego SUVa, który był oferowany na przełomie XX i XXI wieku.
Ford Maverick – historia modelu poza Europą
Nazwa Maverick przez Forda została wykorzystana po raz pierwszy w 1969 roku. Zaprezentowany wtedy samochód to propozycja w klasie średniej. Auto było przeznaczone przede wszystkim na rynek w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, gdzie zastąpiło model Falcon. Maverick z lat 60. dostępny był jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi, a nawet jako 2-drzwiowe coupe. Auto ma typowe dla amerykańskich samochodów z tamtego okresu nadwozie. Jego produkcja została zakończona w 1977 roku. Ford Maverick trafił również do Brazylii, gdzie budowany był od 1973 do 1979 roku.
Nazwa Maverick w aucie Forda powróciła na rynku w Australii. Tam pod koniec lat 80. XX wieku rząd Australii wprowadził w życie tak zwany Plan Buttona. Jego celem było poszerzenie oferty marki Holden oraz australijskiego oddziału Forda. W ten sposób Australia nawiązała współpracę z producentami z Japonii. Ford Maverick to tak naprawdę dzieło Nissana, a dokładniej Nissan Patrol czwartej generacji. Auto od pierwowzoru różni się jedynie oznaczeniami marki oraz wyposażeniem. Samochód nie przyjął się dobrze i zniknął z rynku w 1994 roku.
Poza Europą nazwa Maverick została przywrócona w 2020 roku. Auto dostępne jest w obu Amerykach i cieszy się sporym zainteresowaniem w Stanach Zjednoczonych, gdzie w czasie pierwszego tygodnia od prezentacji klienci złożyli aż 36 tysięcy zamówień. Ford Maverick to kompaktowy pickup, który oparty jest na Fordzie Focusie czwartej generacji. Oficjalna premiera miała miejsce w 2021 roku i w ten sposób Ford poszerzył ofertę pickupów. Maverick to najmniejszy z nich i w tej roli zastąpił znajdujący się w klasie średniej model Ranger.
Ford Maverick – historia modelu w Europie
Europejski Ford Maverick powstał w 1993 roku. Jest on wynikiem zawiązanej w tym samym roku współpracy pomiędzy europejskim oddziałem Forda, a Nissanem. Celem tego aliansu było stworzenie pierwszego rodzinnego SUVa Forda w Europie. W ten sposób powstał Ford Maverick, który jest bliźniakiem Nissana Terrano. Samochód to kompaktowy SUV, który wyróżnia przede wszystkim opona na klapie bagażnika. Auto budowano w zakładach Nissan Iberica w Barcelonie i trwała w latach 1993-1999.
W 2001 roku Ford zaprezentował drugą generację Mavericka. Tym razem była to samodzielna konstrukcja, która jest tak naprawdę europejską wersją Forda Escape, który jest bliźniakiem Mazdy Tribute. Samochód ma muskularne linie nadwozia i wyróżnia się wyglądem, lecz nigdy nie był dostępny w Europie. Samochód został wycofany w 2007 roku i zastąpiony przez opracowany do zera model Kuga.
Ford Maverick – dane techniczne
Pierwsza generacja Mavericka jest długa na 4585 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2450 milimetrów. Szerokość SUVa to 1755 milimetrów, a wysokość sięga 1805 milimetrów. Druga generacja nie jest konstrukcyjnie spokrewniona z poprzednikiem, więc ma nieco inne proporcje. Długość to 4443 milimetry, ale rozstaw osi jest sporo większy i wynosi 2619 milimetrów. Szerokość mierzy 1781 milimetrów, a wysokość sięga 1770 milimetrów.
Ford Maverick – silniki
Pod maską Mavericka drugiej generacji znajdziemy jedynie silniki benzynowe. Bazowa jest jednostka 2.0 i 16V o mocy 124 koni mechanicznych, która dostępna jest z napędem na przód lub cztery koła. Pośredni silnik to jednostka 2.3 i o mocy 150 koni mechanicznych. Jest ona zawsze połączona z napędem na cztery koła. Z takiego rodzaju napędu korzysta też najmocniejszy silnik 3.0 i V6 24V. Ma on 197 lub 203 koni mechaniczne w zależności od roku produkcji.
Ford Maverick – dostępność
Ford Maverick nie był nigdy oferowany w Polsce, lecz nie ma problemu ze znalezieniem go na rynku wtórnym. Za kompaktowego SUVa zapłacimy od niecałych 10 do około 25 tysięcy złotych.