expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
-
expand_more
expand_more
expand_more
-
expand_more
expand_more
-
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more

Zamknij close
expand_more
expand_more
-
expand_more
expand_more
-
expand_more

Zamknij close
expand_more
expand_more
-
expand_more

Zamknij close
expand_more
expand_more
-
expand_more
expand_more
-
expand_more

Zamknij close
expand_more

Zamknij close

Lexus RC FAQ:


Jakie jest średnie spalanie Lexusa RC?

Lexus RC, a w zasadzie RC F bo tylko taka wersja tego modelu jest aktualnie dostępna w Polsce to sportowe coupe klasy wyższej z segmentu premium. Taki samochód ma zapewniać jak najlepsze osiągi, więc odbija się to na dość sporym spalaniu. Jak duże jest ono w Lexusie RC?

W aktualnie oferowanym Lexusie RC F znajdziemy potężną jednostkę V8 o pojemności 5.0 litra, która znana jest też z innego coupe tej marki, czyli Lexusa LC 500. Silnik ten dysponuje bardzo dobrymi osiągami i z tego powodu ma też dość spory apetyt na paliwo. Według testów WLTP średnie spalanie Lexusa RC F w cyklu mieszanym wynosi 11.8 litra.

Normalnego Lexusa RC napędza w wersji 300 4-cylindrowy silnik 2.0 lub 3.5 V6. Średnie spalanie tej pierwszej jednostki to aż 10 litrów na 100 kilometrów, więc nie ma tu mowy o oszczędnościach. Jednostka V6 jest jeszcze bardziej paliwożerna i zużywa średnio 11.2 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, co jest wynikiem niewiele lepszym od znacznie mocniejszego silnika 5.0 V8.

Jaki silnik wybrać Lexusa RC?

Chcąc zakupić nowego Lexusa RC nie mamy większego wyboru i musimy zdecydować się na wersję RC F, która pod maską skrywa naprawdę mocny i spory silnik V8 o pojemności 5.0 litra. Wytwarza on 464 konie mechaniczne mocy maksymalnej, która jest dostępna od 7100 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi 520 niutonometrów, które mamy do dyspozycji od 4800 do 5600 obrotów na minutę, a paliwem zasilającym ten silnik powinna być co najmniej 98-oktanowa benzyna.

Lexus RC F do 100 km/h rozpędza się w 4.3 sekundy, co czyni go najszybszym aktualnie sprzedawanym samochodem przez Lexusa. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h, a podczas korzystania z tempomatu nie przekroczymy 240 km/h.

Inne jednostki, które trafiły pod maskę Lexusa RC to między innymi 4-cylindrowy silnik o pojemności 2.0 litra, który dysponuje mocą rzędu 245 koni mechanicznych. Przyspieszenie do setki z tą jednostką trwa 7.5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

Jakie są opinie o Lexus RC?

Auto jest raczej mało znane, lecz stanowi świetną, rzadziej spotykaną i bardziej egzotyczną alternatywę dla niemieckich aut takich jak BMW M4. Lexus RC imponuje oryginalnym designem, który przyciąga wzrok i nie jest często spotykany na polskich drogach. Montowana w aktualnie sprzedawanym Lexusie RC F jednostka 5.0 V8 zapewnia naprawdę dobrą moc i wybitne doznania dźwiękowe, a przez mniejszą od Lexusa LC wagę model RC to świetna, bardziej szalona i skłonna do zabawy na torze alternatywa większego i bardziej luksusowego pojazdu.

Lexus RC ma bardzo dobrze wykonane wnętrze, lecz do wad można zaliczyć system multimedialny, który potrafi mieć spore problemy z płynnością. Z tyłu za wiele miejsca nie uświadczymy, a auto podobnie jak większy model LC 500 wciąż nie jest typowym sportowym coupe do zabaw na torze, gdyż brakuje mu nie tyle co mocy, a odpowiedniego, bardziej ostrego i wymagającego prowadzenia, ponieważ aktualnie to auto jest po prostu nieco za grzeczne.

Jakie są wymiary Lexusa RC?

Lexus RC powstał na tej samej płycie podłogowej co nie produkowany dziś sedan klasy wyższej, czyli Lexus GS, którego rolę w Europie przejął model ES. Lexus RC F jest długi na 4710 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2730 milimetrów. Szerokość ze złożonymi lusterkami mierzy 1845 milimetrów, a ich rozłożenie poszerza auto do 2050 milimetrów. Wysokość to 1390 milimetrów. Auto ma niemały zwis przedni oraz tylny. Ten pierwszy jest długi na 930 milimetrów, a z tylny jest jeszcze dłuższy i wynosi 1050 milimetrów.

Auto ma masę własną wynoszącą od 1715 do 1845 kilogramów. Nacisk na przednią oś wynosi od 950 do 975 kilogramów, a na tylną od 765 do nawet 870 kilogramów. Rozkład masy wynosi od 52,6 do 54,9 % na oś przednią. Na tylnej osi oparte jest od 45,1 do 47,4 % masy całego auta. W bagażniku pomieścimy sporo jak na takie auto, gdyż jego pojemność wynosi 366 litrów. Auto korzysta z 19 calowych obręczy kół.