Przez lata to Renault Megane było nazwą używaną do określenia praktycznie wszystkich aut tej marki. Na przełomie pierwszej i drugiej dekady XXI wieku kompaktowy sedan przybrał jednak nazwę Renault Fluence. Historia modeli Renault Fluence jest naprawdę ciekawa. Samochód ten powstał bowiem w kooperacji z południowokoreańskim koncernem Samsung, który stworzył joint-venture wraz z Renault o nazwie Samsung Motors. W jego ramach powstało właśnie Renault Fluence, które jak na to, iż jest autem kompaktowym, może zaskoczyć Cię swoim dobrym wyposażeniem, atrakcyjną linią nadwozia i tym, że oferty sprzedaży tego modelu są naprawdę atrakcyjne.
Renault Fluence
Renault Fluence to osobowy kompakt klasy C. Auto było produkowane w latach 2009 – 2016. W gamie modeli marki Fluence został zastąpiony przez Renault Mégane IV Sedan.
Renault Fluence – premiera
Renault Fluence miał swoją premierę w 2009 roku. Jako ciekawostkę warto wiedzieć, że prototyp Renault Fluence Concept pokazano w 2004 roku... i nie ma on nic wspólnego z modelem, który wszedł do produkcji. Ostatecznie koncept Fluence został przerobiony na trzecią generację Laguny w wersji Coupe, a samą Fluence zaprojektowano od podstaw.
Renault Fluence – wygląd
Model miał kształty, które nawiązywały do Megane. Był opływowy i bez ostrych krawędzi. W Sylwetce królowały łagodne łuki, które nadawały jej lekkości. Przednie reflektory były dość wąskie, z zewnętrznymi końcami skierowanymi ku górze. W niższej linii umieszczono światła przeznaczone do jazdy dziennej. Ten model nie miał dużej atrapy chłodnicy. Zmieniło się to dopiero po face liftingu w 2012 roku. W jego wyniku auto otrzymało nowy pas przedni oraz pas tylny. Światła zostały ustawione w jednej linii z atrapą i emblematem. Dzięki temu zabiegowi stylistyka Fluence została dopasowana do reszty modeli z gamy Renault. Po liftingu standardem stały się też LEDowe światła do jazdy dziennej. Obecnie ceny tych samochodów mieszczą się w zakresie 20 000 - 45 900 zł.
Renault Fluence Z.E.
Prawdziwą ciekawostką jest Fluence z napędem elektrycznym. Wersja ta miała premierę w 2011 roku. Auto zostało wyposażone w silnik elektryczny, który umożliwiał przejechanie na jednym ładowaniu do 160 km. Sam silnik miał 95 KM. Z racji zbyt małego zainteresowania tak zasilanym modelem, jego produkcję zakończono w 2014 roku. W gamie jednostek napędzających Fluence została jedna jednostka benzynowa i trzy rodzaje silników wysokoprężnych o różnych mocach.