Targa to jeden z niewielu typów nadwozia, którego nazwa pochodzi od kultowego wyścigu. Mowa tu bowiem o najstarszym długodystansowym wyścigu świata Targa Florio, który odbywał się na Sycylii. Znak rozpoznawczy, który sprawia, iż mamy świadomość, że mamy do czynienia z konstrukcjami takimi jak auta osobowe typu targa to fakt, iż zdejmowana jest tylko środkowa część dachu, a jego tył wraz z szybą po złożeniu zostaje na miejscu. W naszej ofercie znajdziesz samochody osobowe targa, które są prawdziwymi ikonami motoryzacji. Z takim nadwoziem na rynek wychodziły bowiem takie auta jak Porsche 911.
Samochody Targa
Samochody Targa reprezentują wyjątkowy typ nadwozia. Obecnie są one dość rzadko spotykane, ale najsłynniejszym ich przedstawicielem jest jedna z wersji Porsche 911 - auta, o którym słyszeli najprawdopodobniej wszyscy. W Stanach Zjednoczonych auta tego typu nazywa się także T-top.
Konstrukcja zamknięta
Targa to samochody osobowe o zamkniętym nadwoziu, które można otworzyć dzięki ściągnięciu sztywnego dachu. Takie auta osobowe często mają też dodatkowy wspornik dachu, który przedziela go na dwie części. Wspornik ma za zadanie zwiększać bierne bezpieczeństwo podczas ewentualnej kolizji. Co ważne - tylna szyba po ściągnięciu dachu pozostaje bez zmian. Oznacza to, że takie auto osobowe w rzeczywistości nie ma po prostu części dachu oraz spuszczone boczne szyby.
Wersja pośrednia
Można powiedzieć, że samochody Targa są wersją pośrednią między Coupe a Spiderem. Takie auta najczęściej są więc dwumiejscowe lub w wersji 2+2. Część tylne jest dość niska, więc na tylnej kanapie raczej nie ma zbyt dużo miejsca na nogi. Przestrzeń bagażowa jest raczej mała, bo auta tego typu są tak projektowane, by zachowany był sportowy wyraz Spidera.
Produkcja
Obecnie samochody osobowe tego typu nie należą do najbardziej popularnych. Są raczej ciekawostką, która szczyt swojej sławy miała w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Takich aut używano głównie na piaszczystym wybrzeżu Stanów Zjednoczonych oraz w państwach Europejskich o cieplejszym klimacie. Obecnie Targa zdecydowanie ustępuje Cabrio. Jest to kwestia niepraktycznego składania dachu, które trzeba w całości wykonać ręcznie. Wożenie ze sobą elementów dachu również może być kłopotliwe. Z kolei pozostawienie ich w garażu może być ryzykowne, bo właściwie nigdy do końca nie można mieć pewności, że nie zostanie się zaskoczonym przez deszcz. W przypadku kabrioletów można natomiast korzystać z mechanizmów, które złożą lub rozłożą dach w kilkanaście sekund. Dlatego też Targa jest rodzajem nadwozia-ciekawostki dla sympatyków samochodów osobowych o sportowym wyrazie.