samochody do firmy

Czy warto kupić używane auto do firmy?

Budowanie floty pojazdów firmowych to naprawdę kosztowne przedsięwzięcie. Dlatego wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym czy nie lepiej zrezygnować z kupowania lub leasingowania wielu nowych pojazdów i w zamian postawić na samochody używane. Czy taka decyzja ma sens i jakie są jej zalety oraz wady?

Jak można budować flotę używanych pojazdów firmowych?

Zdecydowanie się na pojazdy używane jako sposób na stworzenie floty pojazdów firmowych oznacza, że trzeba zastanowić się nad odpowiednim sposobem finansowania. Możliwości jest kilka i podstawowe to oczywiście zapłata za pomocą gotówki bądź kredytu. Istnieją również firmy, które zajmują się leasingowaniem samochodów używanych. Tego typu umowy różnią się nieco od tych zawieranych w wypadku samochodów nowych.

W zasadzie sama umowa jest dosyć podobna, lecz główna różnica to zazwyczaj to, że wyższy jest wkład własny. Sama zasada jest jednak taka sama, gdyż wpierw wpłaca się wkład własny, następnie płaci miesięczne raty, a na sam koniec można samochód wykupić za pomocą ustalonej kwoty lub zwrócić go firmie, która nam go leasinguje.

Zalety aut używanych w firmie

Zdecydowanie się na samochód używany do firmy ma sporo zalet. Jest to przede wszystkim cena. Płacąc takie same pieniądze jak w wypadku samochodu nowego można liczyć na lepszy samochód zarówno pod względem segmentu, jak i wyposażenia, jednostki napędowej czy też jego bezpieczeństwa. Ponadto takie auto jest wciąż względnie młode, gdyż zazwyczaj ma do 3 lub 4 lat. Leasing auta używanego ma także te same zalety co leasingowanie nowego, czyli brak martwienia się o serwisowanie i inne kwestie eksploatacyjne.

Zobacz także: Jakie auta poleasingowe są najbardziej poszukiwane?

Wady zdecydowania się na auto używane do firmy

Największą wadą jest oczywiście to, że samochód ten był używany. Nie znamy jego historii, tego jak był użytkowany i czy nie posiada wad, a także nie zmaga się z usterkami, które są kosztowne do usunięcia. Samochód używany może okazać się skarbonką bez dna, którą będzie trzeba regularnie naprawiać, gdyż był zbyt mocno eksploatowany lub używano go rzadko i osoba, która to robiła nie dbała w sposób wystarczający o jego odpowiedni serwis.

auta do firmy

Czy opłaca się kupić używany samochód?

Oczywiście leasing to nie jedyny sposób. Używane auto do firmy można po prostu zakupić. Takie rozwiązanie również ma swoje zalety i wady. Najlepszym wyborem może być auto poleasingowe, gdy zależy nam na niskich kosztach zakupu. Samochody te zazwyczaj kupuje się bezpośrednio od salonu danej marki w związku z czym można liczyć na wszelkiego rodzaju gwarancje, czy pakiety serwisowe, których obecność w wypadku auta używanego jest ogromną wartością dodaną.

Jedna z największych zalet to oczywiście kwota. Samochód jest znacznie tańszy niż ten z salonu, a przy wyborze auta kilkuletniego można liczyć na świetnie wyposażenie i silnik przy znacznie niższej cenie, która nie obciąży aż tak firmowego budżetu. Taki samochód straci też znacznie mniej na wartości od auta nowego, gdyż w momencie sprzedaży po kilku latach największy spadek wartości mający miejsce zazwyczaj w pierwszym roku użytkowania ma już za sobą. Jest to więc znacznie lepszy sposób na wydanie gotówki, gdyż na ewentualnej sprzedaży za parę lat nie stracimy aż tyle.

Na co zwracać uwagę przy wyborze auta używanego do firmy?

Zakup auta używanego to ryzyko, lecz można je znacząco zminimalizować. W tym celu trzeba przede wszystkim bardzo uważnie prześwietlić sprzedawcę tego samochodu, jak i jego historię. Rzetelne sprawdzenie stanu technicznego przez specjalistę oraz wycena przez rzeczoznawcę pozwala na zminimalizowanie ryzyka utopienia pieniędzy. Warto też postarać się o to by samochód posiadał udokumentowaną historię obejmującą zapisy o wszelkich naprawach, stłuczkach i innych sytuacjach związanych z samochodem, które mogą mieć wpływ na jego wartość.

Na koniec dnia postawienie na samochód używany do firmy może być świetnym sposobem dla przedsiębiorstw, które poszukują oszczędności lub chcą postawić na nieco bardziej prestiżowe samochody, które w salonach osiągają bardzo wysokie ceny.