Ford Fiesta – siedem wcieleń popularnego auta
Początki koncernu Ford
Marka Ford – można powiedzieć, że za jej sukcesem stoi jeden bohater, czyli założyciel tejże firmy. Jednak nie byłoby to do końca prawdą, ponieważ gdyby Henry Ford nie natrafił na inwestorów, którzy zaufaliby jego wizjom, talentowi oraz pracowitości, prawdopodobnie pierwsze modele samochodów nie pojawiłyby się tak szybko. Na szczęście od samego początku jego zrealizowane projekty przynosiły mu dostatecznie duży zysk, by mógł inwestować w kolejne.
Zarówno model A dla wybranych odbiorców, jak i model T dla każdego zainteresowanego przyniosły Fordowi na tyle duży sukces, że nie miał najmniejszych problemów by dalej rozwijać swoje przedsiębiorstwo. Ford Motor Company mogło poszczycić się swoją fabryką już w roku 1911, skąd właśnie wyjechał pierwszy pojazd kojarzony z tą marką, czyli model A.
Producent ten jest dzisiaj jednym z bardziej cenionych i znanych przedsiębiorstw w branży samochodowej, a jego auta cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Mowa zarówno o kolejnych modelach, jakie trafiają do sprzedaży, jak również o tych, które dzisiaj są zabytkowe i trudno dostępne. Z bardziej cenionych aut osobowych marki Ford warto wymienić Fiestę, Mondeo, Kugę, Focusa, czy Pumę.
Ford Fiesta – pierwsze wcielenia popularnego modelu
Ford Fiesta był dostępny w sprzedaży w pierwszej generacji od roku 1976 i ta właśnie wersja jest najmniejszą, jaka się pojawiła w ofercie tego producenta. Ford Fiesta I to również najmniejszy samochód spośród wszystkich modeli, jakie marka proponowała. W tej chwili znalezienie pierwszej generacji Fiesty, produkowanej do roku 1983 praktycznie graniczy z cudem.
Drugie wcielenie Forda Fiesty trwało od roku 1983 do 1989 – w porównaniu do jedynki, dwójka jest bardziej nowoczesna, ale zarazem jej kształt przypomina pierwowzór ze względu na kanciastą formę.
Trzecia wersja jest już bardziej opływowa – Fiesta z lat 1989-1996 jest jeszcze nowocześniejszy od dwójki. Czwartą generację produkowano od roku 1995 do 2001 – pojawiły się w niej innowacyjne rozwiązania technologiczne właściwe dla tamtych czasów. Wraz z faceliftingiem w roku 1999 Fiesta zyskała bardziej okrągłe wykończenie.
Rewolucyjna przemiana Forda Fiesty wraz z piątą generacją
Ford Fiesta, który pojawił się w roku 2002, można śmiało zestawić z Fordem Focusem, jeśli chodzi o podobieństwo w designie. W piątej generacji Fiesty producent postawił na przestronne wnętrze, a wraz z faceliftingiem z roku 2005 wzbogacono też wyposażenie i „odkurzono” wystrój wnętrza.
Szóste wcielenie Fiesty, czyli model o znacznie większych gabarytach niż poprzednie edycje. Pierwsze takie auto od Forda wyjechało z linii produkcyjnej w roku 2008 – zwracało na siebie uwagę przede wszystkim ostrymi reflektorami pokaźnej wielkości.
Fiesta VII jest dostępna w sprzedaży od roku 2016, a względem poprzedniej wersji ta jest tylko trochę bardziej designerska i wykończona zgodnie z trendami, jakie panowały w tamtym czasie.
Ile Ford Fiesta emituje CO2?
Porównując różne modele i wersje Forda Fiesty, można przyznać, że samochód ten „nie jest w stanie” sprostać oczekiwaniom, jeśli chodzi o emisję CO2. Generuje między *112 a *124 g/km CO2 przy obecnych normach wynoszących 95 g/km CO2 dla aut osobowych. Normy są więc przekroczone, dlatego przed zakupem warto sprawdzić, czy wybiera się model, który nie emituje zbyt wiele dwutlenku węgla do atmosfery. Za przekroczenie dopuszczalnych norm emisji CO2 grożą bowiem pokaźne kary finansowe.