Ford Focus – historia, generacje, emisja CO2
Ford – jak powstała jedna z najbardziej znanych marek?
Początki Forda sięgają pierwszej połowy XX w. – Ford Motor Company istniała od lat 10’ dwudziestego stulecia, a w roku 1911 Henry Ford zaczął na poważnie projektować samochody w pierwszej fabryce należącej do firmy. Z niej właśnie wyjechał model A, który otworzył furtkę do wielu lukratywnych ofert inwestorów. W ten sposób Henry Ford przeszedł do aut dla wybranych do samochodów dla ogółu społeczeństwa. Pierwszym takim autem skierowanym do masowego odbiorcy był model T, który okazał się wielkim sukcesem.
Współczesny Ford jest wciąż samochodem dla każdego zmotoryzowanego – przystępny cenowo, nie za duży, a zarazem dość przestronny i wyposażony w nowoczesną technologię. Zainteresowani tą marką aut poszukują zarówno „świeżynek”, jak i zabytkowych modeli, których również sporo się uzbierało na przestrzeni wieku. Do najczęściej wyszukiwanych samochodów osobowych Ford można zaliczyć m.in.: Focusa, Mondeo, Fiestę, a także C-max, Kugę, S-max, Pumę oraz Galaxt, Mustanga, czy Forda Ecosport.
Początki Forda Focus
Pierwsza wersja Forda Focus ujrzała światło dzienne w roku 1998 – premiera miała miejsce w Genewie. Auto już w pierwszej generacji zwracało na siebie uwagę ze względu na wyraziste, agresywne kanty, wytłoczenia i łuki. Model ten, choć okazał się sporym sukcesem, w 2002 roku przeszedł poważny lifting, w wyniku którego wprowadzono nową, sportową wersję, czyli Forda Focus RS. Sportowy Focus miał nie tylko bardziej ergonomiczny design, ale też pod maską turbodoładowany motor, którego maksymalna moc wynosiła 215 KM.
W roku 2004 w sprzedaży pojawiła się druga edycja – w przeciwieństwie do poprzedniej Ford Focus II był bardziej klasyczny, chociaż dostępny w wielu wersjach. Można było kupić Focusa II z nadwoziem typu kombi, sedan, a także coupé-cabrio. Po liftingu z roku 2007 Focus dwójka miał nową atrapę, bardziej nowoczesny kokpit i reflektory skierowane bardziej ku górze.
Ford Focus – trzecia i czwarta generacja
Ford Focus doczekał się trzeciej generacji i miało to miejsce w roku 2010 – po raz pierwszy producent zdecydował, by model ten trafił niezmieniony na wszystkie kontynenty. Jeśli chodzi o design, to Focus III był zbliżony pod tym względem do wyglądu Forda Fiesty, a także auta C-Max – szczególnie wyraziste reflektory można było skojarzyć z wymienionymi modelami. W sprzedaży znalazły się trzy wersje Focusa tej edycji, typu: sedan, kombi oraz hatchback. Po liftingu w roku 2014 Focus III stał się bardziej nowoczesny i stylistycznie inny, jeśli chodzi o kształt maski.
W roku 2018 na rynek trafiła czwarta generacja Forda Fiesty, który od poprzednich konstrukcji różni się przede wszystkim szerszym rozstawem osi. Poza tym Focus IV jest na wskroś nowoczesny – maska ma zupełnie inny design w porównaniu ze stylistyką wcześniejszych modeli.
Czy Ford Focus emituje dużo CO2?
Biorąc pod uwagę obecne normy związane z dopuszczalną emisją CO2, Ford Focus wyraźnie przekracza te wskaźniki. Górną granicę 95 g/km CO przekraczają modele wyposażone w silnik 1 l, 1,5 l, a także 2 l – w tych samochodach przedział wynosi od *118 do *129 g/km CO2.