Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Peugeot 208
Samochodom miejskim często poświęca się sporo czasu na łamach czasopism i portali motoryzacyjnych, a ze względu na swoje przeznaczenie są również wyjątkowo często wybierane przez klientów. Peugeot 208 jednak w niezwykle krótkim czasie zgromadził olbrzymią popularność, która przekłada się na prestiżowe nagrody i naprawdę świetną sprzedaż. Francuska marka, tworząc tego hatchbacka, zdecydowanie trafiła w dziesiątkę.
Peugeot 208 – historia modelu
Peugeot 208 był następcą modelu 207 i jako pierwszy porzucił on nazewnictwo, które opierało się na dodawaniu nowej cyferki do kolejnej generacji – zamiast 209 dostaliśmy bowiem drugie wcielenie 208. Powiedzmy jednak najpierw kilka słów o naprawdę ciekawej pierwszej wersji. 208 była o blisko 200 kilogramów lżejsza względem swojego poprzednika i oferowała naprawdę ciekawe rozwiązania designerskie, które zostały podkreślone podczas faceliftingu.
Największymi atutami tego auta były ciekawy wygląd, mnogość wersji silnikowych, w tym tych bardziej sportowych, a także niewielkie koszty eksploatacji z uwagi na dostępność części i małe spalanie.
Peugeot, chcąc budować pozycję auta na rynku, postanowił stworzyć drugą generację 208, która swój debiut zaliczyła na międzynarodowych targach w Genewie w 2019 roku. Samochód ten stał się absolutnym hitem rynkowym, przy okazji zbierając świetne recenzje krytyków. W 2020 roku Peugeot 208 II zdobył zaszczytny tytuł Samochodu Roku, zostawiając za swoimi plecami takie perełki, jak Tesla Model 3 czy Porsche Taycan. Wyprzedzenie takich konkurentów jest chyba najlepszą reklamą dla auta.
Za sukcesami w plebiscytach i dobrymi opiniami podążyła również sprzedaż – Peugeot 208 w pierwszym kwartale 2021 roku był najchętniej kupowanym autem segmentu B w Europie. Udział w rynku oscylujący w granicach 10% to wynik naprawdę robiący wrażenie, w szczególności biorąc pod uwagę fakt, iż pokonanie Toyoty Yaris czy Opla Corsy nigdy nie jest łatwym zadaniem.
Peugeot 208 – wygląd, dane techniczne i wymiary
Bez cienia wątpliwości jedną z przyczyn olbrzymiej popularności Peugeota 208 jest jego świetny wygląd. Wyżłobienia w sekcjach bocznych, podkreślone nadkola, oryginalny grill i zniewalające światła pozycyjne – to wszystko składa się na naprawdę przemyślany i piękny design. 208 przykuwa wzrok na ulicach miast, a projekt przywodzi na myśl samochody sportowe.
W porównaniu z pierwszą generacją, nowe 208 powiększyło się w praktycznie niezauważalny sposób. Choć może wizualnie wydawać się ono całkiem sporym autem, mimo wszystko posiada kompaktowe wymiary. Długość lekko przekraczająca 4 metry, szerokość wynosząca w zaokrągleniu 1,77 metra i mała wysokość (1430 mm) sprawiają, iż Peugeot 208 znakomicie odnajduje się w mieście i potrafi sobie poradzić z problemami dnia codziennego.
Nowe 208 posiada również kilka niezwykle interesujących nowinek technologicznych, do których możemy zaliczyć między innymi cyfrowy panel wskaźników 3D, ciekawie wkomponowany w oryginalną deskę rozdzielczą ekran dotykowy, pakiet Drive Assist czy mnóstwo funkcji wspierających kierowcę lub dbających o jego bezpieczeństwo. Dzięki temu Peugeot jest nie tylko dobrze wyglądającym, ale także nowoczesnym i bezpiecznym autem.
Peugeot 208 – gama silnikowa
W konfiguratorze otrzymujemy na ten moment dostęp do dwóch jednostek spalinowych. Pierwszą jest benzynowy, turbodoładowany silnik PureTech o pojemności 1,2 litra, który wybrać możemy w wariantach z mocą 75, 102 oraz 130 koni mechanicznych. Dla fanów diesli Peugeot pozostawił 1.5-litrowe BlueHDI o mocy 102 KM.
To dobry moment, by wspomnieć o istnieniu Peugeota e-208. W pełni elektryczna jednostka w tym samochodzie potrafi wycisnąć z siebie 136 koni mechanicznych, a akumulatory o pojemności 50 kWh pozwalają na przejechanie do 340 kilometrów. Prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, zaś czas przyspieszenia do setki o włos przekracza 8 sekund.
Peugeot 208 – ceny aut nowych i używanych
Peugeot 208 z rocznika 2021 jesteśmy w stanie kupić już za 72 400 złotych z silnikiem 1.2 i manualną skrzynią biegów. Najlepiej wyposażone egzemplarze mogą jednak kosztować nawet 136 000 złotych. Cena w głównej mierze zależy od wersji wyposażenia oraz jednostki napędowej.
Jeśli chodzi zaś o samochody używane, na rynku wtórnym druga generacja 208 zaczyna powoli się pojawiać. Ceny zaczynają się tutaj w okolicach 41-45 tysięcy złotych. W przypadku pierwszego wcielenia tego auta, wartość egzemplarzy w dobrym stanie opiewa na kwotach rzędu 18 000 – 20 000 złotych.