Peugeot 308

Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Peugeot 308

Peugeot 308 to pierwszy model francuskiego producenta z segmentu C, który doczekał się drugiej, a nawet trzeciej generacji. Od wejścia na rynek w 2007 roku stał się on jednym z flagowych modeli marki z Sochaux i cieszy się uznaniem klientów, jak i dziennikarzy oraz ekspertów motoryzacyjnych, a na ulice wyjechało ponad milion egzemplarzy.

Peugeot 308 – geneza

Peugeot 308 to następca niezwykle udanego modelu 307, który może pochwalić się tytułem Europejskiego Samochodu Roku 2002. Model 308 Peugeot zaprezentował podczas targów we Frankfurcie w 2007 roku. W porównaniu do swego poprzednika zmienił się przede wszystkim design, który zawierał bardziej przetłoczone i nowoczesne nadwozie.

Poszukując modelu 308 pierwszej generacji, można zdecydować się na 3, bądź 5-drzwiowego hatchbacka, kombi oznaczone jako 308 SW, 2-drzwiowe coupe-cabrio lub sedana. Wersja SW została w 2008 roku odznaczona w Szwecji jako najlepszy samochód rodzinny dzięki swojemu poziomowi bezpieczeństwa, a także rozsądnym kosztom zakupu i eksploatacji.

Druga generacja zadebiutowała również we Frankfurcie. Była ona przełomowa pod względem nazewnictwa, gdyż zamiast zmienić ostatnią cyfrę w oznaczeniu, zdecydowano się na pozostawienie ósemki na stałe, a kolejne modele będą zwyczajnie kolejnymi generacjami. Wersje nadwozia były takie same z jednym wyjątkiem – z oferty zniknął model CC, czyli kabriolet. W 2014 roku Peugeot 308 drugiej generacji powtórzył sukces samochodu ze swojej linii, czyli modelu 307 i zdobył tytuł Najlepszego Europejskiego Samochodu Roku.

Druga generacja modelu 308 okazała się dość przełomowa, gdyż przyciski i pokrętła zastąpił ekran dotykowy, a ponadto otrzymała ona nową gamę silników. Samochód ten znów zmienił swój kształt w 2017 roku przy okazji faceliftingu, który wpłynął na zderzaki, atrapy chłodnicy i lampy. Historia drugiej generacji dobiegła końca całkiem niedawno. Trzecia generacja została pokazana w marcu 2021 roku i powoli zaczyna trafiać do salonów.

Peugeot 308 – dane techniczne i wymiary

Peugeot 308 wymiary

Peugeot 308 to typowy przedstawiciel klasy C, który osiąga długość około 4,25 metra. Jest ona nieco większa w wypadku wersji kombi, mierzącej ponad 4,5 metra. Szerokość kształtuje się na poziomie około 1,8 metra, a wysokość nie przekracza 1,5 m. Każda z generacji może się pochwalić 5 gwiazdkami w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Peugeot 308 wymiar

Peugeot 308 – gama silników i napęd

Pierwszy Peugeot 308 oferował dobrze znane 16-zaworowe jednostki benzynowe o pojemności 1.4 i 1.6, a do tego turbodoładowany silnik 1.6 THP, który potrafi generować od 140 do nawet 200 koni mechanicznych. Oferowane jednostki wysokoprężne to trwałe 1.6 i 2.0 HDI, których moc znajduje się w zakresie 90-163 KM.

W wypadku drugiej generacji doszło do pewnych zmian. Przestarzałe już 1.4 i 1.6 wypadły z obiegu, a do gamy silników THP, które tym razem potrafiły wytworzyć nawet 270 koni mechanicznych, dołączono 3-cylindrowe jednostki 1.2 PureTech w różnych wersjach, które generują od 82 do 130KM. W dieslach wciąż królowały kolejne generacje jednostek HDi o pojemnościach 1.6 oraz 2.0, a nowością stał się silnik 1.5 Blue HDi.

W nowej generacji po raz pierwszy do dyspozycji będą hybrydy typu plug-in. Są to jednostki o pojemności 1.6 litra, sprzężone z 8-biegowym automatem, które mogą generować 180 lub 225 koni mechanicznych, a ich spalanie, jak i emisja dwutlenku węgla, będzie znacznie obniżone. Jednostki benzynowe to silniki 1.2 PureTech o mocy 110 i 130 koni. Mocniejsza wersja, oprócz 6-biegowej manualnej skrzyni, będzie mogła korzystać także z 8-biegowego automatu. Jedyna jednostka wysokoprężna to 1.5 BlueHDi o mocy 130 koni, w której do wyboru są oba warianty przekładni.

Peugeot 308 – ceny samochodów używanych

Samochody używane z linii 308 kosztują co najmniej 10 tysięcy złotych. Egzemplarze poliftowe potrafią kosztować nawet 15 tysięcy złotych więcej. W wypadku drugiej generacji Peugeota 308 należy przygotować co najmniej 25 tysięcy złotych. Przedliftowe egzemplarze potrafią kosztować nawet do 45 tysięcy. Szukając polifta, należy przygotować swój portfel na ceny z zakresu 45-90 tysięcy złotych, gdyż tyle potrafią kosztować pojazdy z samego końca produkcji z niewielkim przebiegiem.

Peugeot 308 – ceny nowych samochodów

Ceny za Peugeota 308 III generacji zaczynają się od niecałych 90 tysięcy złotych. Modele z napędem hybrydowym w pakiecie wyposażenia GT to już wydatek rzędu nawet 176 tysięcy. Najtańsza hybryda kosztuje niecałe 40 tysięcy mniej.