Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Peugeot Boxer
Na wany i samochody dostawcze zawsze znajdzie się popyt, niezależnie od roku, o którym mówimy. Auta z ogromną ilością załadunkową były, są i będą potrzebne. Nic więc dziwnego, iż wiele europejskich marek chce mieć w ofercie przynajmniej jeden model w takim segmencie, a przy okazji korzystają z tej sytuacji do nawiązywania ciekawych współprac. Efektem jednej z nich jest Peugeot Boxer, który aktualnie jest jednym z najnowocześniejszych wanów na rynku.
Peugeot Boxer – geneza modelu
Pierwsza generacja Peugeota Boxera zadebiutowała na rynku w 1994 roku i była owocem współpracy francuskiej marki z Citroenem oraz Fiatem. Pieczę nad projektowaniem tego auta miał wybitny inżynier, Giorgetto Giugiaro. Włoch został zatrudniony do tworzenia tego modelu nie bez przyczyny – ważną cechą Boxera miał być niski współczynnik oporu powietrza, czego koniec końców udało się dokonać. Samochód zebrał dobre recenzje prasy motoryzacyjnej, co pomogło mu zdobyć tytuł Samochodu Dostawczego Roku 1995.
Peugeot pragnął stworzyć uniwersalny pojazd, który sprawdzi się zarówno jako auto dostawcze, jak i spory wan do mniej lub bardziej zorganizowanego przewozu ludzi. Francuzi stanęli na wysokości zadania – popularne były zarówno wersje typowo dostawcze, jak i te działające na zasadach mikrobusów czy furgonu. Auta te były również często wybierane przez oddziały policyjne z całej Europy.
Ogrom silników do wyboru oraz swobodna możliwość dostosowania swojego auta sprawiła, iż Peugeot Boxer stał się niezwykle popularnym samochodem. Pierwsza generacja na rynku utrzymała się przez aż 12 lat, lecz samochód ten prędzej czy później musiał otrzymać kolejną generację. Stało się to w 2006 roku, a rodzeństwo Boxera powiększyło się do pięciu konstrukcji: Citroena Jumpera, Fiata Ducato, Opla i Vauxhalla Movano oraz RAM-a ProMastera. Samochód został zaprojektowany wyjątkowo nowocześnie i nawet pomimo 15 lat na karku nie stracił na dobrym wyglądzie, choć wpływ miał na to facelifting utworzony w 2014 roku.
Peugeot Boxer – dane techniczne i wymiary
Jedyną stałą wartością w przypadku Peugeot Boxera jest szerokość – 2,05 metra. Długość, wysokość oraz rozstaw osi możemy zaś dobrać w jednej z aż siedmiu różnych konfiguracji. Wymiary wahają się w przypadku długości od 4963 do 6363 mm, natomiast wysokość mieści się w przedziale 2254-2760 mm. Pojemność bagażnika różni się od wybranej konfiguracji – pojemność przestrzeni załadunkowej wynosi od 8 do aż 17 metrów sześciennych.
Najnowszy Boxer posiada wiele funkcji bezpieczeństwa, które ułatwiają jazdę tak wielkim samochodem. Monitorowanie martwego pola, asystent wyjazdu z miejsca parkingowego, monitorowanie znaków drogowych, ostrzeganie o ryzyku wystąpienia kolizji czy automatyczne hamowanie awaryjne – to jedne z wielu funkcji, w które wyposażony został wan od Peugeot.
Peugeot Boxer – gama silnikowa
Pierwsza generacja Peugeot Boxera posiadała niewiarygodnie wielką gamę silnikową, która zmieniała się na przestrzeni lat. W przypadku drugiej generacji, liczba motorów do wyboru została ograniczona do zaledwie trzech. Wszystkie jednostki oparte są na architekturze HDI i oferują użytkownikowi moc 100, 120 bądź 160 koni mechanicznych.
Warto również wspomnieć o elektrycznym wariancie Peugeot Boxera. Silnik napędzany prądem potrafi wykrzesać z siebie 122 KM oraz 260 Nm. Dzięki bateriom o pojemności 70 kWh, elektryczny Boxer jest w stanie przejechać nawet 224 kilometry, co oczywiście może się zmienić w zależności od obciążenia pojazdu, a do 80% akumulatory ładują się w 60 minut.
Peugeot Boxer – ceny aut nowych i używanych
Ze względu na sporą możliwość konfiguracji, trudno jest określić dokładny przedział cenowy dla nowych egzemplarzy. Ceny wersji z podwoziem do zabudowy można jednak szacować na zakres 107 400 – 130 000 złotych, zaś w przypadku furgonów możemy celować w kwoty na poziomie 106 950 – 144 950 złotych. W przypadku e-Boxera ceny te wynoszą kolejno 278 700 – 351 400 złotych oraz 258 100 – 369 900 złotych.
Samochody używane z tej linii modelowej możemy znaleźć już za 12 000-18 000 złotych w przypadku aut z pierwszych aut produkcji. Nowsze egzemplarze w dobrym stanie i z niewielkim przebiegiem mogą nas zaś kosztować 70 – 90 tysięcy złotych.