Kia Soul - na jaki silnik się zdecydować?

Kia Soul - na jaki silnik się zdecydować?

Kia Soul to jeden z koreańskich crossoverów, który charakteryzuje się odważną stylistyką i bardzo solidnym wykończeniem mechanicznym. Warto zaznaczyć, że pojawienie się tego modelu na rynku było odpowiedzią na szybko rosnące zapotrzebowanie klientów na crossovery miejskie. W tym modelu bardzo sporadycznie trafiały się auta z automatyczną przekładnią, a także nigdy nie zastosowano w nich napędu na cztery koła. Najczęściej z polskich salonów wyprowadzone były jednostki o pojemności 1.6 litra o mocy 125 koni mechanicznych. W 2013 roku na rynku europejskim zadebiutowała nowa generacja, która pokazała jak przełomowa była sylwetka Kii. Jednak co ciekawego ma do zaproponowania crossover Soul dla klientów w aspekcie elementów mechanicznych?

 

Kia Soul – dane techniczne silników

 

W Polsce chętni klienci na zakup Kii Soul w zasadzie musieli zadowolić się wyborem pomiędzy dwoma czterocylindrowymi jednostkami o pojemności skokowej 1.6 litra z łańcuchem rozrządu w wersji benzynowej o mocy 124 koni mechanicznych oraz jednostce wysokoprężnej o mocy 128 koni mechanicznych. Zgodnie z opinią większości klientów to drugim wariantem jeździ się znacznie przyjemniej na co dzień. Dzieje się tak z uwagi na znacznie większy zapas momentu obrotowego, a co ciekawe poziom spalania jest na bardzo dobrym pułapie. Warto zaznaczyć, że jednostkę o charakterystyce CDRi montowano też w popularnym modeli Kii Pro’ceed. Ponadto na specjalnie wybranych rynkach Kia Soul oferowała także benzynowe jednostki o pojemności skokowej 2.o litry i mocy w dwóch wariantach tak jak 143 oraz 164 koni mechanicznych. Jednak na polskim rynku, nawet jeżeli uda się kupić tę wersję, to później w momencie awarii ciężko dostać części zamienne.

 

Kia Soul – najczęstsze usterki w modelu

 

Potencjalna lista usterek w tym modelu nie jest długa. Powszechnie występującym problem w Soul, oczywiście przy wyższych przebiegach takich jak 200 tysięcy kilometrów i więcej silnik prawdopodobnie będzie pobierał olej. Z kolei w silnikach dieslowskich problemem będzie filtr cząstek stałych. Niekiedy doinwestowania będzie również wymagało sprzęgło, ponieważ akurat ten element mechaniczny obarczony jest wadą producenta. Wreszcie należy również mieć na uwadze stosunkowo dużą podatność lakieru na karoserii na zarysowania. Poza wymienionymi problemami Kia Soul raczej nie powinna sprawiać większych problemów w codziennej eksploatacji. Tym samym to auto godne polecenia zarówno do jazdy miejskiej, jak i podróży na dłuższych trasach.

 

Zobacz również: Kia Soul - miejski crossover

 

Kia Soul - na jaki silnik się zdecydować?
Kia Soul - na jaki silnik się zdecydować?
Kia Soul - na jaki silnik się zdecydować?