Kia Pro cee’d - sportowa wersja Kii Ceed
Trzydrzwiowa Kia Pro cee'd łączy sportowy wygląd z niemal taką samą praktycznością jak pięciodrzwiowy Cee'd. Pojawiła się pół roku po drugiej generacji Kii cee'd w wariancie pięciodrzwiowym. Wtedy została pokazana druga generacja trzydrzwiowego hatchbacka Kia Pro cee'd. Samochód miał inny projekt nadwozia tj. inny zderzak i chromowaną atrapę chłodnicy, wyodrębniono także tylne nadkola.
Pro cee'd i cee'd mają tę samą długość (4310 mm), szerokość (1780 mm) i rozstaw osi (2650 mm), ale Pro cee'd jest 40 mm niższy, a słupek B został przesunięty o 220 mm do tyłu. Boczne drzwi są o 270 mm dłuższe niż te z przodu Cee'da, co przyczynia się do bardziej zawadiackiego profilu. Dodaj do tego wznoszącą się linię boczną, niską linię dachu, a otrzymasz trzydrzwiowe coupe.
W Pro cee'd dostępne są trzy silniki: trzycylindrowy benzynowy o pojemności 1,0 litra, czterocylindrowy benzynowy o pojemności 1,6 litra i czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra. Wszystkie współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, chociaż w wersjach z silnikiem Diesla dostępna jest siedmiobiegowa skrzynia DCT. Zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężny 1,6 są płynne i ciche, a także mają wystarczającą moc, aby przyspieszyć Pro cee'd do 100 km/h w około 9,5 sekundy. Ręczna skrzynia biegów jest dobrze dobrana, przełożenia są dobrze rozmieszczone, aby jak najlepiej wykorzystać dostępną moc. Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem jest opcją tylko w modelu wysokoprężnym z najwyższym wyposażeniem.
Biorąc pod uwagę jego wygląd, można by oczekiwać, że Pro cee'd będzie jeździł w sportowy, twardy sposób. W rzeczywistości jednak prowadzi się bardziej jak zwykła Kia Cee'd, z elastyczną, stosunkowo miękko, co sprawia, że samochód jest naprawdę wygodny podczas długich podróży. Oznacza to dużo przechyłów na zakrętach, ale jest to dość dobrze kontrolowane. Niestety układ kierowniczy jest ciężki w wyczuciu i nie sprawuje się najlepiej.