Aprilia Shiver i jej historia
Debiut Aprilia Shiver, jak już zostało wspomniane przypada na rok 2007. Standardowym motocyklem produkowanym przez tę włoską markę stała się Aprilia Shiver 750, która produkowana jest po dziś dzień. Był to pierwszy motocykl, który zawierał technologię Ride by Wire w produkcyjnym motocyklu oraz dodatkowo wyposażony został w dwucylindrowy silnik własnej produkcji. W 2009 roku na rynek wprowadzona została wersja Shiver 750 GT. Największymi konkurentami Aprilii Shiver są Honda CBR 600F, Suzuki GSX 650F oraz
Yamaha XJ6 Diversion.
Pierwsze motocykle Aprilia Shiver pojawiły się w fabryce w Noale we Włoszech, a ich konstrukcja i wygląd od razu wzbudziły fascynację. Aprilię cechowała geometryczna stylistyka, która podbiła szybko serca użytkowników. Pierwszy większy lifting miał miejsce dopiero w 2018 roku. Wówczas Aprilia przeniosła Shivera na jeszcze wyższy poziom, montując w nim silnik 90 stopni V-twin chłodzony cieczą oraz dłuższy skok, pojemność skokową do 896cm3. Ponadto przeprojektowano wał korbowy oraz dodano wysokociśnieniowe wtryskiwacze dwustrumieniowe. W ten sposób do sprzedaży trafił odświeżony Shiver 900
Średnie ceny motocykli Aprilia
W zależności od wyposażenia i modelu, a także rocznika ceny motocykli Aprilia Shiver kształtują się na bardzo różnym poziomie. Roczniki 2009-2010 średnio nabyć można za około 12000 zł, zaś roczniki 2019-2020 średnio osiągają ceny 39 000 - 41 000 zł.
Aprilia SX
Aprilia SX to produkowany od roku 1998 roku motocykl uliczny i terenowy, który produkowany był na szeroką skalę przez włoską markę Aprilia. Motocykl ten napędzany był za pomocą jednocylindrowego silnika dwusuwowego wyprodukowanego przez firmę Piaggio.
Historia w pigułce
Aprilia SX 50 po raz pierwszy wyprodukowana została w roku 1998 i w niezmienionej formie (choć z drobnymi poprawkami kosmetycznymi) produkowana była do 2006 roku. Następnie przeszła gruntowne zmiany w 2006 roku. Model Aprilia RX/SX z 2006 roku to następca modelu RX 50 w mocno odnowionej formie. Miała ona nie tylko odmieniony wygląd zewnętrzny, ale i większą pojemność skokową od poprzednika, jednak ściśle oparta była na układzie i 2 panelach poprzednika.
Silnik Aprilii SX pochodzi z firmy Derbi / Piaggio, który używany był w supermotach i crosserach Derbi Senda DRD / X-Race / X-Treme oraz w motocyklach szosowych. Części silnika z crosserów oraz supermotów można bezpośrednio wymieniać między sobą, dlatego między innymi motocykl ten stał się niezwykle popularny.
Wśród najpopularniejszych wariantów SX 50 znalazły się: Aprilia SX 50, Aprilia SX 50 E4, Aprilia SX 50, Aprilia SX 50 Factory E4, Aprilia SX 50 Factory euro4 oraz Aprilia SX 50 Limited Edition.
Kolejne zmiany w modelu SX, to zupełnie nowy model SX 125, który dedykowany jest przede wszystkim młodym i niedoświadczonym jeszcze kierowcom. Motocykl ten, to spadkobierca Aprilii jeśli o motocykle terenowe chodzi, a jego atutem jest wyrafinowana konstrukcja oraz doskonałe osiągi i zaawansowana technologia. Dzięki swojej konstrukcji, zarówno SX 50, jak i SX 125 są motocyklami posiadającymi wyrafinowany styl i konstrukcję, która sprawia, że znajdują one mnóstwo zwolenników. Obok modelu SX 125 w tym samym czasie ukazał się także Aprilia RX 125, są to jednak dwie różne motocykla, które posiadają mnóstwo cech wspólnych, między innymi silnik, zawieszenie i owiewki.