BMW K
Motocykle BMW serii K są dość rzadko spotykane na rynku. Nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę fakt, że liczba tych modeli jest relatywnie niewielka. Niemniej trzeba przyznać, że motocykle oznaczone literą "K" cieszyły się - jeszcze kilkanaście lat temu - olbrzymią popularnością. Co warto o nich wiedzieć?
Historia marki - od A do Z
Seria K miała swój początek już w latach 70 XX wieku. To właśnie tego dziesięciolecia pojawiły się pierwsze motocykle tej serii. Mowa tu oczywiście o nieśmiertelnych modelach K100 i K75, które - co ciekawe - można spotkać w sprzedaży również i dziś. Pod względem zastosowanych rozwiązań mechanicznych nie różniły się one zbytnio od swych ówczesnych, japońskich odpowiedników, ale za to posiadały coś, czego modele azjatyckie nie miały - czterocylindrowego silnika.
Kolejną, dość dobrze znaną generacją serii K był - produkowany w latach 1997 - 2003 motocykl BMW K 1200 RS. Model ten podlegał wielu przeróbkom i udoskonaleniom. Jednym z nich była kompletna zmiana owiewki, która - dzięki wielu zmianom - sprawdzała się również w trakcie długodystansowych przejazdów. Na tym jednak wspomniane zmiany się nie kończyły. Wręcz przeciwnie - wraz z owiewką pojawił się też tempomat i wyższą szybą, której położenie było regulowane elektrycznie. Można go uznać jako typowy motocykl sportowo - turystyczny.
Ostatnią generacją modeli "K" jest - produkowany od 2011 roku - motocykl BMW 1600 GT. Nie wszyscy wiedzą, że motocykl ten jest produkowany równolegle do modelu oznaczonego literami GTL. Są to po prostu bliźniacze rozwiązania, które odróżniają drobne modyfikacje konstrukcyjne. Model 1600 GT wyposażono w silnik R6 o pojemności 1649 cm, który może go rozpędzić do prędkości aż 250 km/h.
Podsumowanie
BMW K to motocykle, które zmieniły świat i pojazdy o bardzo bogatym rodowodzie. Nic więc dziwnego, że warto je mieć.