Harley-Davidson Road King
Pierwszy Harley-Davidson Road King zadebiutował w 1994 roku. Jego sercem był czterosuwowy silnik V-Twin o pojemności 1449 cm3, który mógł pochwalić się maksymalną mocą 67 KM. Na szczególną uwagę zasługuje także pięciobiegowa manualna skrzynia biegów z przekładnią pasową. Model Harley-Davidson Road King jest idealnym wyborem dla zagorzałych miłośników typowych motocykli turystycznych.
Model Harley-Davidson Road King Classic
W latach 1999-2000 swoją premierę zaliczył Harley-Davidson Road King Classic, który pomimo tego że inspirowany był klasyką, to sprytnie wyposażony został w umiejętnie ukryte nowoczesne technologie. Znakami charakterystycznymi był oczywiście elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa (ESPFI). Chłodzona powietrzem jednostka napędowa Twin Cam 88 V-Twin wytwarzała 110 Nm momentu obrotowego. 10 lat później (2010) Harley-Davidson Road King wyposażony został w silnik Twin Cam 103 V-twin o pojemności 1690 cm3 i sześciobiegową manualną skrzynię biegów z zaawansowaną technologią Cruise Drive.
Road King w 2020
Najnowsze modele motocykla Harley-Davidson Road King wyposażone są w silnik Milwaukee-Eight™ 107 o pojemności 1746 cm3, który może pochwalić się bardzo szybką reakcją na otwarcie przepustnicy i rewelacyjnym brzmieniem. W najnowszych motocyklach Road King na szczególną uwagę zasługuje także połączenie hamulcy Reflex™ Brembo® bezpośrednio z układem ABS. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma problemów z blokowaniem kół podczas hamowania na prostej. Znakami charakterystycznymi są także rewelacyjne reflektory Hiawatha i gondola, które po raz pierwszy pojawiły się w latach 60-tych. Jeżeli chodzi o same koła, to marka Harley-Davidson stawia na lekkie 18-calowe koła aluminiowe Slicer II. Na samym końcu warto wspomnieć o systemie REFLEX™ DEFENSIVE RIDER SYSTEMS, który znacząco ułatwia prowadzenie motocykla podczas jazdy w dość trudnych warunkach.