Honda Shadow
Honda Shadow należy do rodziny motocykli Cruiser. Produkowany jest od 1983 roku do czasów obecnych. Oferowane przez lata modele posiadają silniki o różnej pojemności - od 125 do 1100 ml.
Honda Shadow należy do rodziny motocykli Cruiser. Produkowany jest od 1983 roku do czasów obecnych. Oferowane przez lata modele posiadają silniki o różnej pojemności - od 125 do 1100 ml.
Najmniejsza pojemność silnika w Hondzie Shadow wynosiła 125 cm3. Motocykl przeznaczony był głównie na rynek europejski, a jego produkcja zakończyła się w 2009 roku. Posiadał napęd łańcuchowy.
Wyprodukowany w 1983 roku model VT500C posiadał pojemność silnika 500 cm3. Jego cechami charakterystycznymi były czarne osłony silnika oraz chromowane boczne osłony. Osiągał on 54 KM przy 9000 obr/min. Rok później pojawił się bliźniaczy wariant VT500C. Różnicą były przede wszystkim osłony w kolorze czarnym. W modelu z 1985 roku pojawiło się nowe siedzisko z oparciem, a osłony były chromowane.
W 1988 roku zaprezentowano nowy model VT600C o pojemności silnika 583 cm3. Cechowały go: zawieszenie tylne z pojedynczym amortyzatorem, 39 KM przy 6500 obr/min, 9,1 l pojemności zbiornika paliwa oraz niskie siedzisko. Model z kolejnego roku był bardzo podobny. Dopiero VT600CD z 1993 roku posiadał więcej chromu oraz pokryw zaworów.
Na rynku pojawiły się również motocykle V-twin o pojemności 750 cm3. Shadow Aero 750 oraz Shadow Phantom 750 zostały zbudowane na bazie oryginalnego modelu z 1983 roku. Mimo minionych lat wciąż wykorzystują one tę samą konstrukcję co pierwowzór, m.in. twójzaworowe głowice cylindrów SOHC z podwójnymi świecami zapłonowymi.
Przez kolejne lata pojawiały się takie modele, jak VT700C, VT800C, VT750C, VT750DC, VT750RS, VT750C2, VT750C2B czy replika VT400. W 1998 roku na rynku zaprezentowano motocykl (stylizowany na retro) VT1100C3 Aero z silnikiem o pojemności 1100 cm3. Jego produkcja zakończyła się w 2003 roku. Do 2007 roku sprzedawano także model VT1100 Shadow, którego wizytówką było przednie koło odlewane z aluminium oraz niższe przełożenie skrzyni biegów.