Hyundai poczynił ogromny postęp w tworzeniu swoich samochodów i to zdecydowanie widać. Najnowsze wcielenie i20 zbiera naprawdę pozytywne oceny i może być rozważane jako świetny wybór w segmencie B, choć oczywiście koreańskim projektantom nie można zarzucić bezbłędności i nieomylności w kwestii podejmowanych rozwiązań.
Zacznijmy jednak od atutów, a tych jest spora lista. Silniki świetnie spisują się w mieście, a jednostką z wersji N można poszaleć i poza nim. Układ jezdny jest naprawdę świetny, a ergonomia wnętrza mimo rozmiarów auta stoi na najwyższym poziomie. Doceniany jest również świeży wygląd, a także bardzo dobra niezawodność.
Jeżeli zaś chodzi o wady, trzeba tutaj wymienić silniki. Te najsłabsze w mieście radzą sobie dobrze, lecz wyższe prędkości nawet w obszarze niezabudowanym to dla nich mordęga. Sporo osób narzeka również na słabe reflektory. Jeżeli jednak te wady was nie odstraszają, Hyundai i20 bez wątpienia świetny kandydat w tym segmencie.
Średnie spalanie wynosi od 5 do 6,5 l/100 km w zależności od wersji silnikowej i stylu jazdy.
Tak, niektóre wersje Hyundai i20 oferują automatyczną skrzynię biegów CVT lub DCT.
W zależności od generacji, pojemność bagażnika wynosi 326-352 litrów, co czyni go jednym z pojemniejszych modeli w segmencie B.
Hyundai i20 to popularny hatchback segmentu B, który łączy nowoczesny design, oszczędne silniki i zaawansowane technologie. Model ten jest świetnym wyborem dla osób poszukujących praktycznego, ekonomicznego i dobrze wyposażonego samochodu miejskiego. Hyundai i20 to konkurent takich aut jak Volkswagen Polo, Ford Fiesta czy Toyota Yaris.