Hyundai i30 to jeden z popularniejszych kompaktów w Polsce. Dostępny jest od 2007 roku, a w 2016 na rynku pojawiła się jego trzecia generacja. Model jak do tej pory jest dostępny w trzech wersjach nadwozia – jako 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz liftback. W 2017 roku Hyundai zaprezentował sportową wersję i30 N, który miał do wyboru dwie jednostki napędowe o mocy 250KM lub 275KM i oczywiście sportowy design. Klasyczna wersja i30 to jedna z ciekawszych propozycji na rynku kompaktów. Model chwalony jest za praktyczne wnętrze, dobre wyposażenie i wysokiej jakości materiały. Hyundai i30 zapewnia również przyjemność z jazdy, prowadzi się pewnie i nie ulega awariom. Zaletą drugiej generacji jest bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia, czego zdecydowanie brakuje w poprzedniej wersji. Jeśli interesuje Cię nowy lub używany Hyundai i30, na naszej stronie z pewnością znajdziesz liczne oferty sprzedaży tego modelu i z pewnością znajdziesz egzemplarz dla siebie.
Hyundai i30 FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Hyundai i30?
Segment kompaktów jest jednym z najważniejszych w Europie, jeśli marka myśli o osiągnięciu sukcesu. Doskonale wie o tym Hyundai, który swą mocną pozycję na Starym Kontynencie zbudował swoim modelem i30. Jak wygląda średnie spalanie w flagowym kompakcie Hyundaia?
Aktualnie pod maską Hyundaia i30, który jest świeżo po faceliftingu znajdziemy jedynie benzynowe jednostki. Najsłabsza z nich ma pojemność wynoszącą 1.5 litra i 110 koni mechanicznych mocy. Według testów w cyklu WLTP średnie spalanie Hyundaia i30 z tym silnikiem pod maską wynosi nieco ponad 6 litrów.
Mocniejsza, ale mniejsza i oszczędniejsza jest 3-cylindrowa jednostka 1.0 T-GDI. Jej średnie spalanie to zaledwie 5.5 lub 5.7 litra w wypadku zakupu modelu z 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Najmocniejsza jednostka 1.5 T-GDI potrzebuje za to również niewiele bo około 5.5 litra benzyny na 100 kilometrów. W katalogu znajdziemy również silnik 1.6 CRDi, który według kierowców spala około 6 l/100 km.
Jaki silnik wybrać Hyundai i30?
Tak naprawdę z miejsca warto odrzucić wolnossący silnik 1.5 DPi. Mimo sporej pojemności generuje on zaledwie 110 koni mechanicznych i 144 niutonometry momentu obrotowego, który dostępny jest przy 3500 obrotów na minutę. Jest to jednak najwolniejsza jednostka, gdyż do osiągnięcia 100 km/h potrzebuje 12.3 sekundy, a spalanie jest wyższe niż w innych benzynach.
Wybór najlepiej oprzeć na jednym z dwóch silników T-GDi. Ten mniejszy i słabszy może być irytujący dla wielu osób gdyż silnik 1.0 T-GDi to mała 3-cylindrowa jednostka, a te nie cieszą się świetną opinią i słabo nadają się na jazdę z prędkościami autostradowymi. Wytwarza ona 120 KM, a także 172 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest już od 1500 obrotów. Sprint do 100 km/h trwa 11.2 s.
Mocniejsze 1.5 T-GDi ma podobne spalanie, co 1.0, ale za to wytwarza 160 KM i 253 Nm momentu obrotowego co pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w 8.4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.
Jakie są opinie o Hyundai i30?
Hyundai i30 cieszy się naprawdę niezłą opinią. To ten model ugruntował pozycję marki na rynku europejskim będąc kompaktem zaprojektowanym specjalnie z myślą o Starym Kontynencie. Najnowsza, trzecia generacja jest bardzo dobrze oceniana. Prawie wszyscy użytkownicy dokonaliby ponownego zakupu.
Zalety Hyundaia i30 to przede wszystkim dobry stosunek ceny do jakości, który pozwala południowokoreańskiej konstrukcji walczyć na równi z europejskimi kompaktami. Ponadto użytkownicy cenią sobie bezawaryjność i niewielkie koszta eksploatacji. Dobrze oceniono także oferowaną przestrzeń, a także ergonomię wnętrza. Na dobrym poziomie stoją także silniki oraz układ jezdny.
Największe bolączki Hyundaia i30 trzeciej generacji to przede wszystkim układ elektryczny. Nieco gorzej od innych elementów ocenia się także skrzynie biegów w tym kompakcie, a także widoczność zza kierownicy i wyciszenie wnętrza. Wciąż jest jednak na dobrym poziomie i auto oceniane jest lepiej od średniej swojego segmentu.
Jakie są wymiary Hyundai i30?
Hyundai i30 ma wymiary typowego europejskiego kompakta. Co ciekawe samochód ma aż trzy całkowicie różne wersje nadwozia, czyli hatchbacka, liftbacka oraz kombi. Najmniejszy hatchback jest długi na dokładnie 4340 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2650 milimetrów, z którego korzysta każda wersja nadwoziowa kompakta. Szerokość auta to 1795 milimetrów i również nie różni się pomiędzy nadwoziami. Wysokość hatchbacka sięga 1455 milimetrów.
Najdłuższa odmiana to naturalnie kombi nazywane i30 Wagon. Długość tego auta wynosi dokładnie 4585 milimetrów, co mogłoby go zaliczyć nawet do klasy średniej. Wysokość jest również większa i sięga 1465 lub 1475 milimetrów. Pośredni wielkościowo jest liftback zwany i30 Fastback. Ta wersja będąca połączeniem hatchbacka i sedana oraz coupe ma 4455 milimetrów długości.
Rozmiary mają odzwierciedlenie w bagażniku. Hatchback, liftback i kombi mają kolejno 395, 450 i 602 litry pojemności przestrzeni bagażowej.
Jakie są ceny Hyundai i30?
Hyundai i30 to naprawdę intrygujący samochód i flagowiec koreańskiej marki z krwi i kości. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób sprawdza oferty dotyczące Hyundai i30 używane i nowego wcielenia. Dziś zajmiemy się tym drugim – ile kosztuje i30 z rocznika 2022? Podstawowa wersja tego auta wyniesie nas minimum 87 700 złotych. Najdroższym wcieleniem zaś jest oczywiście edycja i30N, za którą zapłacimy minimum 153 900 złotych!