Volkswagen Golf to kompaktowy samochód produkowany przez niemiecką markę od 1974 roku. Obecnie na rynku mamy dostępnych aż osiem generacji. Niezależnie od zmieniających się trendów na rynku motoryzacyjnym, kompaktowe auta wciąż pozostają jednymi z najchętniej wybieranych opcji wśród kierowców, a prym wśród nich od lat wiedzie Golf. Model bardzo szybko stało się ikoną motoryzacji, youngtimerem w starszych wersjach, a w nowszych – świetnym autem zarówno miejskim jak i rodzinnym. Od lat jest uważany za wzorzec w klasie aut kompaktowych. Wygrywa właściwościami jezdnymi, zastosowanymi technologiami, osiągami, wyposażeniem i jakością wykończenia wnętrza. W salonach i na rynku wtórnym, w zależności od wybranej generacji, Golf jest dostępny jako 2, 3 lub 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi, a nawet jako 2-drzwiowy kabriolet czy minivan Golf Plus. W ofercie jest również bogata gama silnikowa – do wyboru są jednostki benzynowe, diesla, a także elektryczne. Kolejną kwestią, gdzie kupujący ma ogromny wybór to wersje w jakich był, i wciąż jest, oferowany niemiecki kompakt – od podstawowej opcji Golf, przez Life i Style, po sportowe odmiany R-Line, GTI, R, GTE czy GTI Clubsport. Jedyną „zachowawczość” producenta, czyli najmniej udoskonalaną kwestią jest design Golfa – oprócz unowocześniania znanych nam już linii, nie doczekaliśmy się jak do tej pory przełomowej zmiany w wyglądzie. Jeśli interesuje Cię nowy lub używany Volkswagen Golf koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie.
Volkswagen Golf FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Volkswagen Golf?
Ergonomia połączona z nutką nowoczesności, można dzisiaj śmiało założyć, że nawet Volkswagen Golf przeszedł swoje konkretne poprawki, po to, aby stać się pojazdem dopasowanym do współczesnego standardu, dla wszystkich odbiorców. Trzeba podkreślić, że spalanie Volkswagen Golf to przede wszystkim coraz to nowsze technologie, starające się wpłynąć na wspomniane zużycie paliwa i co najważniejsze w dużym stopniu udaje się to dzisiaj osiągnąć. Przede wszystkim przy naprawdę ekonomicznej jeździe jesteśmy w stanie zużyć zaledwie do 4 litrów benzyny na 100 kilometrów. W mniej ekonomicznym standardzie spalanie może wzrosnąć nawet do 8 litrów na każde 100 kilometrów, dlatego też tutaj sami musimy określić jaka jazda faktycznie nas interesuje. Samochód tego typu prowadzi się dzisiaj bez większych problemów, dlatego też z powodzeniem możemy dzisiaj zdecydować się właśnie na taki wybór, który wydaje się tutaj rozwiązaniem kompletnym. Na pewno sporo jesteśmy w stanie zyskać na tym odpowiednio dużo świeżości.
Jaki silnik wybrać Volkswagen Golf?
Jeśli naprawdę oczekujemy sporej mocy silnika, to z pewnością powinniśmy wyposażyć się w silnik Volkswagen Golf o wartości 310 koni mechanicznych. Taka prawdziwa moc pozwala nam osiągnąć prędkość, do 250 kilometrów na godzinę co wydaje się naprawdę zawrotną prędkością. Przy tego typu silniku możemy liczyć na przyspieszenie do setki w czasie 6,4 sekundy, jest to naprawdę dobry wynik w porównaniu do wielu innych aut z tego samego segmentu. Jak się więc okazuje, mówimy tutaj o rozwiązaniach, które, zdecydowanie są w stanie spełnić nasze oczekiwania. Z pewnością odpowiednie podejście do pewnego rodzaju zmian wydaje się tutaj uzasadnione. Można powiedzieć, że nie tak łatwo jest dzisiaj przestawić się na wyższą moc obrotową, ale mimo wszystko kierowcy, którzy lubią dużą prędkość, na pewno o wiele lepiej się z tym faktem oswoją. Na pewno Volkswagen Golf jest dzisiaj przykładem dobrego auta, o dużej mocy napędowej, która faktycznie jest odczuwalna. Mowa tu więc o bardzo konkretnej jakości, która daje nam sporo możliwości.
Jakie są opinie o Volkswagen Golf?
Taki kompaktowy w pełni rodzinny samochód, prezentuje się naprawdę fajnie. Można powiedzieć, że sporo jesteśmy w stanie dzisiaj zyskać, korzystając z takich sprawdzonych niemieckich technologii, które dzisiaj wydają się być tylko i wyłącznie usprawniane przez cały czas. Jakby nie patrzeć w samochodzie przez tyle generacji zmieniało się nadwozie, co i w tym przypadku sprawiło, że w nowoczesnej generacji część ta również uległa zmianie. Opnie Volkswagen Golf, mogą dać nam do zrozumienia, że dzisiaj widoczne są te wszystkie modyfikacje, jakie przeszło to auto w ciągu tych kilkunastu lat. Jakby nie patrzeć każda generacja posiadała jakiś element wspólny, jednak w tym przypadku nie było takiego charakterystycznego elementu. Cała ta zmiana miała przede wszystkim doprowadzić do sytuacji, gdzie faktycznie jakość jest na pierwszym miejscu. Istotnie warto podkreślić, że tego typu zmiany mogą być dzisiaj interpretowane różnie, ale mimo wszystko kierowcy byli w stanie je docenić. Właściwe podejście do wielu samochodów ma dziś kluczowe znaczenie.
Jakie są wymiary Volkswagen Golf?
Jeśli chodzi o ogólny wygląd zewnętrzny, to w tym wypadku Volkswagen wydaje się być nieco bardziej klasyczny niż inne auto tego samego typu. Patrząc na ostatnią generację Golfa, przydałoby się odnieść do zmian w samym pojeździe. Więc wymiary Volkswagen Golf są w tym przypadku bardzo standardowe, można powiedzieć, że długość pojazdu wynosi 428,4 cm długości a jego szerokość 178,9 centymetrów. Auto jest nieco obniżone, dlatego też wysokość samochodu plasuje się na poziomie 149,1 centymetrów. Rozstaw osi również uległ zmianie, teraz elementy mają około 261,9 centymetrów, co sprawia, że mamy do czynienia z lepszym napędem na przód niż tył. Na pewno i w tym wariancie golf jest w stanie prezentować się naprawdę okazale. Z pewnością taki wybór ma dzisiaj znaczenie, zwłaszcza jeśli kiedyś mieliśmy już golfa wcześniej generacji. W ten sposób sami jesteśmy w stanie zaobserwować, jak dużo zmian nadeszło przez te paręnaście lat. Tylko prawdziwy kierowca jest w stanie docenić moc silnika Volkswagena.
Jakie są ceny Volkswagen Golf?
Czy naprawdę trzeba komuś wyjaśniać, czym jest Volkswagen Golf? Nawet osoby, które absolutnie nie interesują się motoryzacją wiedzą, czym jest to auto, na przykład z uwagi na żarty czy jego wszędobylstwo i pospolitość. Jak jednak prezentują się ceny Volkswagen Golf używane i nowe, jeśli chodzi o obecną generację? Jego cena wyjściowa to 95 990 złotych. Najdroższa odmiana? Zdecydowanie sportowa wersja R, kosztująca na ten moment 211 890 złotych.