expand_moreclose
expand_moreclose
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
km
expand_more
km
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
cm³
expand_more
cm³
expand_more
KM
expand_more
KM
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more

Jaguar XF FAQ:


Jakie jest średnie spalanie Jaguar XF?

Luksusowy sedan klasy wyższej jakim jest Jaguar XF ma być przede wszystkim wygodny, bardzo przestrzenny, dobrze wyposażony i przystosowany na długie trasy. Z tego powodu częściej zamiast oszczędnych jednostek spotkamy w nim po prostu duży bak paliwa, który pozwoli na przejechanie sporej ilości kilometrów. Jak wygląda sytuacja ze spalaniem w Jaguarze XF?

Aktualnie oferowane jednostki to jeden diesel i dwie benzyny. Silnik wysokoprężny będzie naturalnie najbardziej oszczędny, a do tego jest to miękka hybryda, więc spalanie zostało w nim nieco obniżone. Według producenta i testów WLTP jednostka ta spala średnio 5 litrów na 100 kilometrów. Nie podano danych jak na spalanie wpływa napęd na cztery koła.

Benzyny mają naprawdę spory apetyt na paliwo. Słabsza jednostka ma średnie spalanie na poziomie 8 litrów na 100 kilometrów, a jej mocniejsza wersja potrzebuje nawet do litra więcej. Podobnie jak w dieslu nie podano wpływu napędu AWD na spalanie.

Jaki silnik wybrać Jaguar XF?

Wybór jest prosty, gdyż zależy od tego czy oczekujemy oszczędności, czy może dobrych osiągów. W wypadku zdecydowania się na mniejsze spalanie do dyspozycji jest wysokoprężna jednostka 2.0 R4, która jest tak zwaną miękką hybrydą. Wytwarza ona 204 konie mechaniczne, a także 430 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 7.6 sekundy, a do wyboru mamy napęd na tylną lub obie osie.

Silniki benzynowe dysponują lepszymi osiągami. Obie jednostki to silniki 2.0 R4, lecz różniące się mocą. Słabszy wytwarza dokładnie 250 koni mechanicznych i 365 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 6.9 sekundy. Do wyboru jest napęd RWD lub AWD. Mocniejsza dysponuje 300 koniami mechanicznymi mocy i 400 niutonometrami maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki niej sprint do setki trwa 6.1 s. Bazowy napęd to AWD, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Jakie są opinie o Jaguar XF?

Samochód zbiera dobre opinie wśród użytkowników, którzy przynajmniej w Polsce najczęściej decydują się na wybór silnika wysokoprężnego. W Jaguarze XF dobrze wypada stosunek jakości do ceny, a także koszty eksploatacji, które są na niższym poziomie niż w konkurencyjnych modelach z segmentu sedanów premium z klasy wyższej.

Większość użytkowników zakupiłoby ten samochód ponownie i chwalą jego bezawaryjność, a także ogromną przestrzeń wewnątrz. Na niezłym poziomie stoi ergonomia wnętrza, ale jego wykonanie i użyte materiały nieco odstają od konkurencyjnych aut takich jak Mercedes Klasy E, Audi A6, czy BMW serii 5. Bardzo dobrze oceniany jest również układ jezdny.

Słabsze punkty Jaguara XF to małe, aktualnie maksymalnie 4-cylindrowe silniki, a także widoczność zza kierownicy. Można także przyczepić się do użycia twardych materiałów w niektórych miejscach we wnętrzu, a także przednich foteli, które są raczej dość przeciętne.

Jakie są wymiary Jaguar XF?

Auto ma wymiary typowe dla sedana/kombi z klasy wyższej, czyli plasuje się wśród takich aut jak Mercedes E Klasa, Lexus ES, Volvo S90, Audi A6 lub BMW serii 5, gdyż Jaguara XF zaliczamy do samochodów z segmentu premium. Samochód w sedanie jest długi na 4962 milimetry przy rozstawie osi wynoszącym 2960 milimetrów. Szerokość to 1880 milimetrów, a wysokość sięga 1457 milimetrów.

Kombi nie różni się wiele od sedana, gdyż jest dłuższe o 2 milimetry, czyli mierzy 4964 milimetry. Inna różnica to rozstaw tylnej osi, który w sedanie wynosi 1603 milimetry, a w kombi jest zaledwie o milimetr krótszy. Rozstaw przedniej osi w obu wersjach nadwozia jest taki sam i wynosi 1602 milimetry.

Masa własna wraz z kierowcą ważącym 75 kilogramów, kompletem płynów eksploatacyjnych i pełnym na 90% bakiem paliwa to co najmniej 1735 kilogramów dla sedana i 1801 kilogramów w wypadku większego kombi. Sporo cięższa jest wersja z wysokoprężną jednostką, która waży co najmniej 1801 lub 1870 kilogramów w wypadku kombi.

Jaguar XF to samochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę od 2007 roku. Od 2015 roku na rynku dostępna jest jego druga generacja. Model dostępny jest jako 4-drzwiowy sedan lub 5-drzwiowe kombi z miejscami dla 5 osób. Producent do XF proponuje silniki benzynowe i wysokoprężne, w tym jednostki w układzie V6 i V8. Do tego do wyboru jest napęd na tylną oś lub AWD, czyli na cztery koła. Druga generacja, mimo niewielkich różnic została zaprojektowana zupełnie od nowa. Nadwozie jest eleganckie i proste przypominające linią coupé. Zdecydowanie wyróżnia się na drodze. Jak do tej pory brytyjski samochód nie podbił rynku, a zalet ma sporo, natomiast wad – niewiele. Do najważniejszych plusów należy zaliczyć wygodne przednie fotele, z tyłu pasażerowie niestety nie mają zbyt wiele miejsca, choć rozmiary auta na to nie wskazują. Mimo swojej postawnej sylwetki XF jest zaskakująco zwinny i łatwy w prowadzeniu. Jest również bardzo dobrze wyciszony. Brytyjski model to świetna opcja dla osób, które dużo podróżują – prowadzący ma do dyspozycji komfortowy fotel, bardzo dobry silnik i skrzynię biegów oraz doskonały napęd. Jeśli zatem interesuje Cię nowy lub używany Jaguar XF, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie. Tu z pewnością znajdziesz egzemplarz spełniający Twoje oczekiwania.