Jeep Wrangler jest kompaktowym autem terenowym produkowanym od 1986 roku. Jak do tej pory model doczekał się czterech generacji, a ostatnia z nich została zaprezentowana w 2017 roku. Co ciekawe, model Wrangler od samego początku oferowany był zarówno jako 2-drzwiowy SUV oraz SUV Cabrio. Jeep Wrangler to przede wszystkim bezkompromisowa technika, która opiera się na sztywnych mostach i ramach, co jest wyjątkowo rzadkim rozwiązaniem w motoryzacji. W ofercie producent przewidział do tego modelu silniki benzynowe i wysokoprężne (dostępne w wersjach V6), a ostatnio do gamy dołączyły również hybrydy typu plug-in. Design, mimo nowoczesności, mocno nawiązuje do pierwszych generacji. Jeśli chodzi o wnętrze to Wrangler zapewnia funkcjonalne wyposażenie i spory – jak na terenowe auto – komfort. Jeśli interesuje Cię nowy lub używany Jeep Wrangler, na naszej stronie znajdziesz liczne oferty sprzedaży tego modelu i z pewnością natrafisz na egzemplarz dopasowany do Twoich potrzeb.
Jeep Wrangler FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Jeep Wrangler?
Auta terenowe są dziś praktycznie na wymarciu. Na szczęście wciąż można zakupić takie samochody jak Jeep Wrangler, czyli prawdziwa ikona terenówek, która na rynku znajduje się od 1986 roku. Celem samochodów terenowych nigdy nie było niskie spalanie, a jak najlepsze właściwości jezdne na nieutwardzonych drogach, lub miejscach, którym do drogi daleko. Ile średnio spala Jeep Wrangler?
Aktualnie pod maską znajdziemy jedynie 2-litrową, turbodoładowaną jednostkę oraz jej zelektryfikowaną wersję. Średnie spalanie silników zależy od wybranej wersji Jeepa Wranglera oraz od tego, czy zdecydujemy się na 2-, bądź 4-drzwiowe nadwozie. W 2-drzwiowym silnik 2.0 Turbo potrzebuje średnio aż 10.7 litra w wersjach Sport i Sahara. W wypadku zakupu wersji Rubicon spalanie rośnie do 11.6 litra. Zakup 4-drzwiowego Wranglera zwiększa spalanie o około 0.5 litra na 100 kilometrów. Producent nie podał spalania jednostki hybrydowej.
Jaki silnik wybrać Jeep Wrangler?
Jedyna dostępna jednostka, czyli 2.0 Turbo generuje 272 konie mechaniczne, które są dostępne przy 5250 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi dokładnie 400 niutonometrów i jest dostępny przy 3000 obrotów na minutę. Silnik jest połączony z 8-biegowym automatem i oczywiście napędem na cztery koła. Silnik PHEV dostępny jest w większym Jeepie Wrangler Unlimited.
Podstawowe wersje, czyli Sport i Sahara mają współczynnik pełzania wynoszący 44.2. W wersji Rubicon współczynnik ten to 77.2. Przyspieszenie dwóch podstawowych wersji do 100 kilometrów na godzinę wynosi 7.3 sekundy. Wersja Rubicon potrzebuje na to nieco więcej czasu, gdyż sprint do setki trwa 8.1 s. Jeep Wrangler Rubicon rekompensuje to jednak lepszymi właściwościami terenowymi.
W wersji Sport mamy otwarty dyferencjał na obu osiach. Wrangler Sahara korzysta z mechanizmu różnicowego Dana M186 na przedniej osi i Dana M200 HD na osi tylnej. Na blokadę dyferencjału można liczyć tylko w wersji Renegade.
Jakie są opinie o Jeep Wrangler?
Auto nie cieszy się najlepszą opinią wśród użytkowników, którzy jednak mimo tego w większości ponownie zakupiliby czwartą edycję terenowej legendy. Na wręcz tragicznym poziomie stoi bezawaryjność, gdyż wielu kierowców zgłasza poważne usterki już na samym starcie eksploatacji. Fatalnie wręcz oceniane są silniki, co wynika z ich awaryjności. Bardzo słabe jest wyciszenie, a stosunek jakości do ceny zaskakuje, ale w sposób negatywny. Dobre opinie zbiera za to ergonomia wnętrza, mała ilość drobnych awarii, a także skrzynia biegów i układ jezdny. Ponadto wielu kierowców chwali sobie wygląd terenówki.
Niewiele lepiej oceniana jest trzecia generacja. Według osób oceniających je w praktycznie każdej z kategorii wypada gorzej od średniej w segmencie. Słabo wygląda stosunek jakości do ceny, a koszty utrzymania są spore. Narzekania występują także na wyciszenie, trwałość karoserii oraz skłonność do poważnych usterek.
Jakie są wymiary Jeep Wrangler?
Jeep Wrangler jest długi na 4334 milimetry przy rozstawie osi wynoszącym 2459 milimetrów. Szerokość auta to 1894 milimetry, a wysokość sięga od 1821 do 1841 milimetrów w wersji z twardym dachem i od 1858 do 1879 milimetrów w przypadku modelu o miękkim poszyciu dachu. Średnica zawracania jest niewielka i wynosi 10,36 metra,
Prześwit poprzeczny Jeepa Wranglera jest spory i w zależności od wersji wynosi 235, 255 lub 260 milimetrów. Głębokość brodzenia to 762 milimetry. Masa samochodu, który jest przygotowany do jazdy wynosi 1883 kilogramy w wersji Sport i Sahara. Rubicon jest cięższy, gdyż waży 1972 kilogramy.
W bagażniku pomieścimy zaledwie 192 litry, a złożenie foteli uwalnia łącznie 587 litrów objętości przestrzeni bagażowej. Samochód jako, że to terenówka z krwi i kości jest naturalnie zbudowany na ramie, a nie na bazie nadwozia samonośnego. Na uwagę zasługuje świetny rozkład masy. Jest on idealnie zbalansowany i wynosi 50/50 %
Jakie są ceny Jeep Wrangler?
Jeżeli myślicie o takim samochodzie, jak Jeep, przed oczami zdecydowanie staje wam między innymi Jeep Wrangler używane. Przynajmniej w kontekście designu jest to dokładnie to, czego można spodziewać się po marce ze Stanów Zjednoczonych. Ile jednak obecnie kosztuje Jeep Wrangler? Cóż, zdecydowanie niemało. Cena wyjściowa tego modelu, który praktycznie jest modelem podkreślającym dziedzictwo marki, to 349 900. Nie mamy tu za wielu manewrów w kwestii dodatkowego wyposażenia, więc cena zmienia się tylko o kilka tysięcy – maksymalnie.