Subaru BRZ to sportowy samochód coupé produkowany przez japońską markę od 2012 roku. Od 2021 roku na rynku dostępna jest jego druga generacja. Skrót BRZ oznacza kolejno: Boxer engine, Rear-wheel drive i Zenith, czyli słynny silnik typu boxer oraz napęd na tylne koła. Model należy do segmentu G i jest typowym, sportowym 2-drzwiowym modelem. W pierwszej generacji w kabinie znajdywały się 4 miejsca, w drugiej 5, natomiast przy sportowym coupé nie ma co liczyć na sporą przestrzeń na tylnej kanapie. Nie o to jednak chodzi tym, którzy decydują się na BRZ. Subaru znane jest z wyjątkowo trwałych samochodów, tu w dodatku mamy bliźniaczą konstrukcję do Toyoty GT86, czyli klasyka wśród sportowych modeli ze wschodu. Napęd na tył, genialne właściwości jezdne, wysoka niezawodność – to kilka najważniejszych cech BRZ. To po prostu samochód, który budzi emocje, a według wielu, razem z bliźniaczym GT86 stanowią ostatnie modele czystej, mechanicznej motoryzacji. Benzynowe silniki boxer brzmią rasowo, oferują dobre osiągi, a najlepiej sprawują się przy wysokich obrotach. Model zbiera pochlebne opinie zarówno wśród ekspertów jak i kierowców. Jeśli zatem interesuje Cię nowe lub używane Subaru BRZ, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie. Tu z pewnością znajdziesz egzemplarz spełniający Twoje oczekiwania.
Subaru BRZ
Subaru przez lata słynęło z tworzenia naprawdę intrygujących samochodów sportowych. Każdy fan motoryzacji z pewnością zna model Impreza, który wypromował japońskiego producenta w świecie motorsportu, a także jest aktualnie marzeniem wielu osób interesujących się sportami motorowymi. Aktualnie jednak sportowa Impreza jest już w pewnym sensie przeszłością, gdyż na salonach lansuje się aktualnie model BRZ. Wspólna konstrukcja Subaru oraz Toyoty to kapitalne auto, które globalnie święci naprawdę ogromne triumfy.
Subaru BRZ – historia modelu
Subaru BRZ to konstrukcja od początku tworzona we współpracy z marką Toyota. Oba koncerny obrały sobie za cel stworzenia bliźniaczych sportowych coupe, które nie będzie kosztować fortuny, a przy okazji na pierwszym miejscu będą stawiały przyjemność z jazdy. Prace nad tymi projektami trwały dosyć długo, lecz ostatecznie w 2012 roku nareszcie mogliśmy ujrzeć Toyotę GT 86 oraz Subaru BRZ – czteromiejscową parę bliźniaków typu fastback coupe.
Nazwa BRZ jest skrótem od trzech zwrotów: Boxer engine, Rear-wheel drive oraz Zenith, co było kodową nazwą tego auta. Model Subaru pod względem wyglądu jest do bliźniaczej GT 86 niezwykle podobny, lecz najwięcej cech wspólnych jesteśmy w stanie dojrzeć, gdy przyjrzymy się podzespołom. Pod tym względem możemy mówić o praktycznie identycznych samochodach, w których zmiany opierają się jedynie na poprawkach designerów.
Oba auta wywołały niemałą furorę w świecie motoryzacji, a wiele redakcji oraz fanów zaczęło tworzyć porównania mające dowieźć, czy któryś samochód z pary GT 86/BRZ jest lepszy od swojego brata. Oczywiście napędzało to zainteresowanie oraz popyt na obie konstrukcje, a w sprzedaż tych samochodów niemały wpływ miały również nagrody branżowe. Duet Subaru BRZ i Toyota GT 86 w rankingu na Samochód Roku 2014 zajęły bowiem znakomite drugie miejsce, przegrywając jedynie z najnowszym wtedy Volkswagenem Golfem.
Subaru BRZ II – niestety nie dla Europy
Subaru BRZ sprzedawało się naprawdę dobrze i otrzymało wiele wersji specjalnych, podkręcających osiągi lub poprawiających aerodynamikę. 1 generacja brała również udział w wyścigach GT, co również napędzało machinę marketingową. W takich okolicznościach inżynierowie oraz projektanci mogli ze spokojem pracować nad nowym wcieleniem auta.
Oficjalna premiera drugiej generacji nastąpiła 18 listopada 2020 roku. Inżynierowie poprawili i tak znakomite właściwości jezdne tego auta, jego wytrzymałość oraz osiągi. Na wielu materiałach promocyjnych, przedstawiający cały proces, doskonale było widać, z jaką pieczołowitością Subaru testowało swoje nowe coupe.
Subaru BRZ – dane techniczne
Wymiary Subaru BRZ drugiej generacji, w stosunku do swojego poprzednika, zmieniły się tak naprawdę marginalnie. 4265 mm długości, 1775 mm szerokości oraz 1310 mm wysokości to dość małe rozmiary jak na samochód sportowy, lecz taki właśnie zamysł przyświecał projektantom Subaru i Toyoty od początku – małe, zwinne i dość mocne auto, które nie będzie kosztowało bajońskich sum. Waga również nie należy do największych – masa własna Subaru BRZ wynosi zaledwie 1270 kilogramów.
Subaru BRZ – gama silnikowa
Nie bez powodu literka B w nazwie Subaru BRZ oznacza „boxer engine”. Zarówno obydwa japońskie modele otrzymały bowiem pod maskę wolnossący, czterocylindrowy silnik w koncepcji boxer o pojemności 2.4 litra. Potrafi on wykrzesać z siebie 232 konie mechaniczne oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Subaru BRZ – sytuacja na rynku
Jako iż druga generacja BRZ nie jest dostępna w oficjalnej dystrybucji w Europie, nie znamy dokładnych cen tego samochodu. Na próżno również szukać na ten moment II generacji na rynku wtórnym. Jeżeli zaś chodzi o pierwszą generację, ceny tych aut potrafią się naprawdę mocno wahać. Sprawne egzemplarze, niewymagające większych napraw, kosztować będą około 100 000 złotych. Limitowane edycję mogą mieć jednak wartość nawet ponad 170 000 złotych.
Jeśli poszukujesz właśnie takiego auta, koniecznie sprawdź oferty na naszej stronie. Skorzystaj z wyszukiwarki, aby znaleźć model idealnie dopasowany do Twoich potrzeb. Zaznacz dane techniczne takie jak rodzaj paliwa, pojemność silnika, skrzynia biegów, czy przebieg.
Wśród opcji wyposażenia które są dostępne wybierz dla Ciebie najważniejsze: czujniki parkowania, komputer pokładowy, czujnik deszczu, system multimedialny, elektryczne szyby przednie i tylne czy inne funkcje. Warto nie skupiać się wyłącznie na zdjęciach i opisach, tylko w miarę możliwości sprawdzić również historię pojazdu za pomocą numeru VIN jeśli decydujemy się na używane auto.