Gdy poszukujesz samochodu, który będzie ekologiczny, a także niezawodny, nowa Honda jest zdecydowanie wyborem dla ciebie. Japońska marka słynie z produkcji właśnie takich aut. Wszystkie nowe Hondy to obecnie samochody hybrydowe, które odznaczają się znacznie obniżonym zużyciem paliwa, szczególnie w jeździe miejskiej, przez co naprawdę dobrze sprawdzają się jako auta do wypełniania codziennych obowiązków. W naszej ofercie znajdziesz nowe Hondy, które są oferowane przez autoryzowanych dealerów tej japońskiej marki. To, co je wyróżnia to zdecydowanie wcześniej wspomniane napędy hybrydowe, dzięki czemu znacznie zaoszczędzisz na paliwie.
Honda FAQ:
Jakie są samochody elektryczne Hondy?
Honda to największy na świecie producent silników. Japońska marka nie zamierza jednak tkwić w przeszłości i dobrze adaptuje się do nowoczesnej motoryzacji, która ma składać się z samochodów elektrycznych oraz hybrydowych. Do tej pory Japończycy stworzyli tylko jeden model napędzany silnikiem elektrycznym, lecz kolejne są w drodze i będą prezentowane w najbliższych latach.
Elektryczna Honda to model Honda e. Jest to malutkie miejskie auto z segmentu A, którego design wygrał prestiżową nagrodę Red Dot Design Awards w 2020 roku. Wynika to nie tylko z wyglądu zewnętrznego, ale naprawdę unikalnego wnętrza, które jest niespotykane w żadnym seryjnym samochodzie. Prawie całą szerokość kokpitu zajmuje ekran dotykowy, przed którym umieszczono półkę z materiału drewnopodobnego.
Honda e nie jest i nie będzie hitem sprzedażowym, lecz stanowi świetne wprowadzenie marki w świat samochodów elektrycznych. Kolejne modele są już w drodze i Honda wydaje się przygotowana na zakazy sprzedaży aut spalinowych.
Jakie są hybrydy Hondy?
Świat powoli przygotowuje się na elektryfikację motoryzacji. Kolejne kraje ogłaszają zakazy sprzedaży aut nowych samochodów napędzanych silnikami spalinowymi od 2030, 2035 lub 2040 roku, więc sporo producentów już teraz zabiera się za zmiany. Wynika to także z faktu, że normy emisji spalin są coraz bardziej rygorystyczne, a ich przekraczanie oznacza płacenie kar.
Honda w swojej polskiej ofercie ma praktycznie same samochody napędzane jednostkami hybrydowymi. Jedyne wyjątki to elektryczna Honda e oraz kultowy Civic i jego sportowa wersja Type R. Z jednostką w technologii hybrydowej kupimy więc miejski model Jazz i jego wersję Crosstar, crossovera HR-V i SUVa CR-V.
Hybryda w Hondzie działa w ich autorskim układzie i-MMD, czyli Intelligent Multi-Mode Drive. Wybiera on tryb działania w zależności od sytuacji. Samochód może więc korzystać tylko z silnika benzynowego, jednostka ta może być wspierana przez dwa elektryczne silniki, a na dystansach do 2km można korzystać z trybu EV.
Jakie są crossovery Hondy?
Aktualna oferta crossoverów japońskiej marki składa się jedynie z jednego modelu. Można jednak nieco zaliczyć do tej kategorii także inny samochód. Typowy crossover w gamie Hondy to Honda HR-V. Samochód ten powrócił w 2013 roku po sporej przerwie, a teraz debiutuje jego trzecia generacja z silnikiem w technologii hybrydowej.
Nowa Honda HR-V e:HEV kosztuje od 120 do nieco ponad 150 tysięcy złotych. Jednostka pod maską to 1.5 i-MMD o mocy 131 koni mechanicznych i 253 niutonometrach maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 10,6 sekundy, a silnik współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT.
Nieco nietypowym przedstawicielem crossoverów jest Honda Jazz Crosstar. Samochód to nie prawdziwy crossover, lecz gatunek ten jest na tyle szeroki i granice pomiędzy typami aut coraz bardziej się zacierają, więc tego mikrovana można również zaliczyć do crossoverów. To przez zwiększony prześwit i design tego miejskiego auta.
Jakie są SUVy Hondy?
Aktualnie Honda spośród typowych SUVów oferuje jedynie model CR-V. Jest to samochód z bogatą ponad ćwierćwieczną historią. Samochód doczekał się aż pięciu generacji i rozmiarowo należy do klasy średniej, czyli segmentu D. Pod maską znajdziemy jednostkę 2.0 i-MMD w połączeniu z przekładnią bezstopniową e-CVT. Układ ten generuje 184 konie mechaniczne i 315 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu przyspieszenie do setki trwa od 8,6 do maksymalnie 9,2 sekundy. Auto można zakupić z napędem na jedną lub obie osie.
Inny SUV, czyli Honda Pilot jest oferowany tylko na rynku amerykańskim. W planach jest jednak wprowadzenie elektrycznego SUVa, którego prototyp Honda SUV e:prototype został zaprezentowany na początku 2021 roku. Na rynek trafić ma w 2022 roku, ale póki co mówi się jedynie o rynku chińskim bez wspominania o sprzedaży na Starym Kontynencie. Na więcej SUVów aktualnie perspektyw nie ma.