Mini Roadster
Mini Roadster to model, który był produkowany w latach 2012 - 2015. Jest to sportowe auto segmentu G, choć jego gabaryty wskazywałyby nawet na przypisanie go do segmentu B. Nazwa Roadster została przypisana do wersji z otwartym nadwoziem modelu Mini Coupe, choć są pomiędzy nimi pewne różnice.
Mini Roadster – premiera
Mini Roadster został opracowany na podstawie Coupe Concept, który marka zaprezentowała w 2009 roku. Mini Coupe bazuje na dokładnie tym samym koncepcie, więc podobieństwa między modelami są właściwie nieuniknione. Warto jednak wiedzieć, że Roadster jest o około 3 cm niższy od wersji Coupe, co sprawia, że jest bardziej przysadzisty i zwarty. Jako ciekawostkę warto też wiedzieć, że Mini jest dostępny w wariancie cabrio, ale jest to zupełnie inny model niż Roadster. Ten ostatni ma zdecydowanie bardziej sportowy charakter - ma wysuwany spojler (wysuwa się po przekroczeniu 80 km/h) oraz sztywne zawieszenie wzmocnione przez stalową ramę. Premiera Mini Roadster gotowego do produkcji miała miejsce w 2012 roku, czyli rok później niż Mini Coupe. Szybki rozwój gamy modelowej to zasługa dużego zainteresowania tymi modelami.
Mini Roadster – stylistyka
Mini Roadster w oczywisty sposób nawiązywał do kultowego już auta, czyli klasycznego Mini. Miał więc dość charakterystyczną, kanciastą sylwetkę, która została odświeżona poprzez okrągłe reflektory umiejscowione w bardziej pochyły sposób niż w pierwowzorze. Roadster to auto trzydrzwiowe, przeznaczone dla dwóch osób. Dach był materiałowy. W wersji standardowej był on składany ręcznie, ale można było też dopłacić za wersję składaną przez napęd elektryczno-hydrauliczny. Model był wyposażony w wiele chromowanych elementów np. rury za zagłówkami, które dodawały mu sportowego wyrazu. Używane modele kosztują ok. 30 000 zł.