System FCM zapobiega natomiast kolizjom czołowym, do jakich mogłoby dojść, gdyby kierowca najechał na innego uczestnika ruchu albo na przedmiot, który znajduje się na drodze. System ten składa się z kamery i radaru laserowego, dzięki którym można szybko zorientować się o tym, czy przed samochodem nie ma innych pojazdów, pieszych lub obiektów.
Poruszając się Mitsubishi Eclipse Cross, nie sposób też wjechać kierowcy z przodu w bagażnik, ponieważ jest wyposażony w tempomat adaptacyjny ACC. Nie można też stać się zagrożeniem dla innych zmotoryzowanych, zmieniając pas ruchu bez widocznej sygnalizacji. Model Eclipse ma bowiem system LDW asystent pasa ruchu, który informuje za każdym razem o tym, kiedy kierowca zapomni włączyć kierunkowskaz przed zmianą pasa ruchu.
Bezpieczna jazda
Jeżeli samochody znajdują się w martwych polach, potencjalnie stanowiąc zagrożenie, system martwego pola BSW ostrzeże przed takimi pojazdami. Włącza się wtedy kontrolka w bocznych lusterkach i słychać ostrzegawczy dźwięk. Pomocny jest też system kamer 360, dzięki któremu łatwo udaje się zaparkować w miejscach, gdzie są martwe pola.
Gdy jest ślisko i samochód traci przez to przyczepność, natychmiast włącza się stabilizacja tory jazdy ASC, polegająca na zrównoważeniu mocy silnika i włączeniu hamulca przy właściwym kole Mitshubishi Eclipse Cross. Pomocny jest również system napędu na 4 koła S-AWC dzięki niemu m.in. łatwiej udaje się skorygować dynamikę hamowania i dopasować jazdę do warunków atmosferycznych. Na zakrętach przydaje się z kolei system aktywnej kontroli znoszenia AYC.
Bezpieczeństwo i ekologia rozwiązania, które budzą wątpliwości
Zastanawiającym rozwiązaniem jest umieszczenie w Mitsubishi Eclipse Cross aż siedmiu poduszek powietrznych. Jak wiadomo, siła z jaką taka poduszka się uaktywnia, bywa groźna tak dla kierującego, jak i dla pasażera. Jeśli jest ich aż siedem, zdecydowanie wzrasta np. niebezpieczeństwo doznania wstrząśnienia mózgu i innych obrażeń przy ewentualnym zderzeniu. Utrata przytomności kierowcy, gdy obok nie ma nikogo, kto mógłby wezwać pomoc, może być tragiczna w skutkach.
Niechlubnie wypada też średnia emisja CO2 dla wszystkich wersji tego SUV-a, która wynosi grubo ponad dopuszczalną normę 95 gramów na kilometr. Najniższa bowiem emisja w tych pojazdach to aż 177 g/km, a najwyższa nawet 196 g/km. Nie pomaga nawet promowany w katalogu i na stronie producenta system Auto Stop Go, który ma ograniczać zarówno zużycie benzyny (bo tylko na takim paliwie jeździ ten SUV), jak i emisję CO2.
Na plus trzeba zaznaczyć, że producent dba o recykling swoich modeli, ale rozwiązanie to ma jednak swoje luki. Mianowicie przyjmuje się tylko te pojazdy Mitsubishi, które mają wszystkie podstawowe części składowe i są pozbawione zanieczyszczeń.