Nissan 370Z – klasyczne coupe z japońskim charakterem
Nissan 370Z to sportowe coupe, które łączy mocny silnik, tylny napęd i agresywną stylistykę, nawiązując do bogatej historii serii Z. Model debiutował w 2008 roku jako następca kultowego 350Z, oferując jeszcze lepsze osiągi i bardziej dopracowaną konstrukcję. Do 2020 roku pozostawał w produkcji jako jedna z ostatnich propozycji w segmencie klasycznych coupe z wolnossącym silnikiem V6.
Nissan 370Z – kluczowe informacje
✔ Klasyczne sportowe coupe z napędem na tył (RWD)
✔ Silnik V6 o mocy do 344 KM
✔ Dostępne wersje coupe i roadster (kabriolet)
✔ Manualna skrzynia biegów z systemem SynchroRev Match
✔ Świetny stosunek ceny do osiągów
Silnik i osiągi Nissan 370Z
🔹 3.7 V6 (VQ37VHR)
✔ Moc: 328 KM (370 Nm) – wersja standardowa
✔ Moc: 344 KM (371 Nm) – wersja Nismo
✔ Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,3 s (manual), 5,2 s (automat)
✔ Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
🔹 Napęd i skrzynia biegów
✔ Napęd: tylko na tył (RWD)
✔ Skrzynia: 6-biegowa manualna z systemem SynchroRev Match lub 7-biegowa automatyczna
🔹 Średnie spalanie
✔ 9,5 – 12,5 l/100 km (zależnie od stylu jazdy)
Wymiary Nissan 370Z
- Długość: 4250 mm
- Szerokość: 1845 mm
- Wysokość: 1315 mm
- Rozstaw osi: 2550 mm
- Masa: ok. 1500 kg
Zalety i wady Nissan 370Z
✔ Zalety:
- Wolnossący silnik V6 – mocny i niezawodny, bez skomplikowanego osprzętu
- Napęd na tył i świetne prowadzenie – idealne dla fanów sportowej jazdy
- Manualna skrzynia z funkcją automatycznego międzygazu
- Atrakcyjny wygląd, nawet po latach
- Niska awaryjność – prosta i solidna konstrukcja
❌ Wady:
- Stosunkowo wysoka masa jak na sportowe coupe
- Brak nowoczesnych systemów wsparcia kierowcy (np. adaptacyjnego tempomatu)
- Ograniczona praktyczność – mały bagażnik i ciasne wnętrze