Toyota Supra to sportowy samochód produkowany przez japońską markę w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Przez ten okres powstało jego pięć generacji. Dwie pierwsze są oparte na modelu Celica, 3 i 4 generacja stały zostały zaprojektowane od początku, a piąta bazuje na jednym z najbardziej rozpoznawalnych sportowych aut – niemieckim BMW Z4. Japoński model jest typowym 2-drzwiowym coupé przewidzianym wyłącznie dla 2 osób. Bez względu na generację zasilany jest wyłącznie jednostkami benzynowymi: cztero- lub sześciocylindrowym rzędowym silnikiem z turbo, montowanym z przodu, z którego moc przenoszona jest na tylną oś. Napęd działa rewelacyjnie, szybko i płynnie reaguje. Trzeba przyznać, że pomimo dłuższej przerwy w obecności na rynku, Supra jest najbardziej rozpoznawalnym sportowym samochodem wschodniej produkcji. Jak przystało na auta tego typu pozycja za kierownicą jest specyficzna – siedzi się nisko, jednak bardzo wygodnie. Widoczność jak na coupé jest wyjątkowo dobra, to ułatwia kontrolę na drodze. Bagażnik spokojnie zmieści bagaże dla 2 osób, jednak większe walizki już się nie zmieszczą – nie do tego jednak Supra została skonstruowana. Jeśli zatem interesuje Cię nowa lub używana Toyota Supra, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży zamieszczone na naszym portalu. Tu z pewnością znajdziesz samochód swoich marzeń!
Toyota Supra
Toyota Supra jest sportowym samochodem osobowym, produkowanym już w 1978 roku. Pierwsze modele były wzorowane na Celice, w związku z czym początkowo auto nazywane było Toyotą Celicą Suprą.
Toyota Supra – I generacja
Pierwsze Supry powstawały pomiędzy 1978 a 1981 rokiem. Było to dwudrzwiowe coupe, które stanowiło odpowiedź Toyoty na serię Fairlady Z Nissana.
Toyota Supra – II generacja
Produkcja drugiej generacji rozpoczęła się w 1981 roku. Dla Stanów Zjednoczonych stworzono dwie wersje pojazdu - sportową P-Type oraz luksusową L-Type. Różniły się one między sobą jedynie wielkością opon oraz kół, przełożeniem dyferencjału, a także niektórymi elementami wyposażenia nadwozia.
Toyota Supra – III generacja
Produkcja trzeciej generacji tego kultowego samochodu rozpoczęła się w 1986 roku. Dopiero teraz Toyota zdecydowała się stworzyć samochód zupełnie odrębny od Celici, konstrukcyjnie zbliżony do modelu Soarer. Zachowano typowy dla poprzednich generacji, tylny napęd i zbliżony wygląd nadwozia.
Toyota Supra – IV generacja
Okres produkcji czwartej generacji Toyoty Supry przypada na lata 1993-2003, choć w 1992 roku firma zdecydowała się wypuścić 20 przedpremierowych egzemplarzy. W 2003 roku zakończono produkcję tego modelu w związku ze znacznym spadkiem zainteresowania wśród nabywców. Nie oznaczało to jednak końca Toyoty Supry: choć nastąpiła długa przerwa w jej produkcji, w 2010 roku firma wystąpiła o przedłużenie patentu na nazwę. Co ciekawe, za rocznik 2008 Toyoty Supry trzeba zapłacić ponad pół miliona, a dokładniej 550 tysięcy złotych.
Toyota Supra – V generacja
W związku z przedłużeniem patentu, w 2014 roku zaprezentowano prototyp piątej generacji, jednak jej faktyczną produkcję rozpoczęto w 2019 roku. W pierwszym roku produkcji, powstało jedynie 900 egzemplarzy tego samochodu. Średnie ceny za najnowszą generację Toyoty Supry wahają się w okolicach 277 tysięcy złotych.