Renault Arkana - trzy rodzaje napędu hybrydowego
Renault Arkana
SUV-a od Renault można zamawiać już od końca I kwartału 2021 roku. Renault Arkana to segment C i jest oferowany z trzema rodzajami napędu hybrydowego. Wersja E-TECH 145 Hybrid jest pełną hybrydą, a wersje TCe 140 i TCe 160 to samochody w których rozrusznik/alternator wspomaga tylko silnik spalinowy podczas ruszania i przyspieszania.
Ceny zaczynają się od nieco ponad 111 000 zł za wersję ze 140 KM silnikiem, średnia wersja kosztuje 122 000 zł, a najbogatsza RS Line to wydatek 135 000 zł. Hybrydowe kosztują od 119 900 zł w podstawowej wersji Zen, 130 900 zł wersja Intens aRS Line - 142 900 zł.
Renault Arkana znane jest od 2018 roku gdy pojawiło się w Rosji pierwszy raz. Model Europejski to inne auto, zbudowane na innej płycie. Ma nowoczesne wnętrze i wiele rozwiązań wspomagających kierowcę. Renault Arkana produkowana jest w Korei Południowej.
Arkana jest bardzo uniwersalnym samochodem. Rozstaw osi o długości 272 cm nieco ogranicza przestrzeń na nogi pasażerów w drugim rzędzie, której mogłoby być nieco więcej. Również nad głową nie będą mieli tyle miejsca, co w SUV-ach o klasycznej sylwetce.
Wnętrze jest praktyczne i dobrze wykonane. Brakuje jednak ciekawych akcentów, które mają inne modele marki Renault. Ekran systemu Easy Link współpracuje z systemem Android i z Apple CarPlay. Za kierownicą znajdziemy elektroniczne wskaźniki, których grafikę i rodzaj wyświetlanych informacji można zmieniać na kilka sposobów. Benzynowy silnik 1,3 litra osiąga moc 140 KM. To podstawowa i jedna z dwóch dostępnych wersji napędowych tego modelu. Druga to hybryda E-TECH. Przyspieszenie do setki silnika benzynowego wynosi 9,8 sekundy, a prędkość maksymalna 205 km/h.
Renault Arkana wygląda oryginalnie. Ciekawe nadwozie spełnia rolę rodzinnego auta i wygląda po prostu nowocześnie. Renault pokazało, że samochody tej marki ciągle potrafią zaskoczyć.