Volkswagen Passat - legenda polskich dróg

Volkswagen Passat - legenda polskich dróg

Volkswagen Passat to samochód osobowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką Volkswagen od 1973 roku. Passat pierwszej generacji szybko stał się jednym z najbardziej innowacyjnych modeli dla całej rodziny. Zdobył on kilkukrotnie wiele nagród w corocznym europejskim konkursie samochodowym, a nawet zdobył kiedyś pierwsze miejsce. Podstawowa wersja pojazdu napędzana jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 1,3 55 KM zapożyczonym z Audi 80. Bogatsza wersja napędzana jest silnikami 1,5 75 KM i 85 KM. 

Volkswagen Passat II zadebiutował oficjalnie w październiku 1979 roku. Samochód trafił do sprzedaży w 1981 roku. W 1982 roku wprowadzono nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra i mocy 70 KM, a także model sedan o nazwie Santana. W 1984 roku wprowadzono wersję z napędem na cztery koła. W tym samym roku wprowadzono dwa nowe silniki benzynowe – R4 1.8 i R5 2.0. W 1985 roku samochód przeszedł niewielką modernizację w postaci elementów stylistycznych wnętrza i nadwozia. Między innymi przedni zderzak i grill. Również w tym roku samochód został przemianowany na Passata z Santany. Volkswagen Passat III zadebiutował oficjalnie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 1989 roku. 

Volkswagen Passat IV oficjalnie pojawił się w sierpniu 1993 roku. Jest to właściwie całkowicie unowocześniony model B3, w którym przeprojektowano karoserię i unowocześniono wnętrze. Pod względem wyglądu pojazd był podobny do innych produkowanych wówczas modeli tej marki. Jednocześnie dzięki zastosowaniu innego wyposażenia poprawiono poziom bezpieczeństwa pojazdu. 

Seria V Passata pojawiła się oficjalnie w 1996 roku. Volkswagen Passat B5 jest produkowany całkowicie od podstaw. Opiera się na platformie Audi A4 B5 wprowadzonej na rynek w 1994 roku. W samochodzie zastosowano 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 101 KM. Po facelifcie w roku 2020 auto charakteryzuje się całkowicie zmienioną stylistyką nadwozia, lekko przeprojektowanym wnętrzem oraz nowoczesną serią jednostek napędowych. Passat VI oficjalnie zadebiutował w Genewie w marcu 2005 roku. W porównaniu z modelem B5 samochód ten charakteryzuje się nowym stylem oraz większym wnętrzem. Charakterystycznym elementem karoserii jest potężny chromowany grill. Passat VII oficjalnie pojawił się w Paryżu w październiku 2010 roku, a wersja VIII pojawiła się oficjalnie w Poczdamie 3 lipca 2014 roku. 

Volkswagen Passat - legenda polskich dróg
Volkswagen Passat - legenda polskich dróg
Volkswagen Passat - legenda polskich dróg