Iveco Daily – historia
Iveco Daily to jeden z pierwszych produktów tego włoskiego przedsiębiorstwa. Model ten powstał bowiem w roku 1978, a samo Iveco założono w roku 1975 poprzez złączenie działów zajmujących się produkcją aut ciężarowych z kilku włoskich, francuskich i niemieckich firm. Iveco Daily był jednym z trzech powstałych wtedy typoszeregów pojazdów ciężarowych. Model Daily był najniższym z nich i pokrywał zakres Dopuszczalnej Masy Całkowitej od 2,8 do 5,0 ton.
Pierwsza generacja Iveco Daily produkowana była w latach 1978-1989. Auto w tamtym czasie było jednym z zaledwie kilku pełnowymiarowych modeli samochodów dostawczych, gdyż ten segment w tamtym okresie zaczynał się kształtować zanim nabrał wymiaru znanego dzisiaj.
Druga generacja modelu zaprezentowana została w roku 1989. W jej ramach zdecydowano się przede wszystkim na pracę nad zredukowaniem oporu aerodynamicznego generowanego przez nadwozie, gdyż korzystnie wpływa to na dynamikę jazdy oraz zmniejsza zużycie paliwa. Druga generacja była dostępna w ogromnej liczbie wersji mówiąc nie tylko o rodzajach nadwozia, ale też dostępnych wielkościach auta.
Trzecie Iveco Daily zadebiutowało w roku 1999. Wtedy spotkało się z bardzo dobrym odbiorem, gdyż zwyciężyło w prestiżowym plebiscycie na Dostawczy Samochód Roku 2000 pokonując w nim takie samochody dostawcze jak Renault Mascott oraz Mercedes-Benz Vito CDI. W tej generacji ponownie popracowano nad oporem powietrza, dzięki czemu współczynnik Cx obniżono z Cx=0,44 na zaledwie Cx=0,34. Ponadto wprowadzono wersję będąca samochodem kempingowym.
Trzecią generację oferowano aż do 2014 roku, przez co doczekała się sporej liczby restylizacji. Największe miały miejsce w 2004, 2006,a także w 2011 roku. Zmieniały one wygląd, jednostki napędowe i wersje wyposażenia.
Najnowsza generacja Iveco Daily pochodzi z roku 2014. Wtedy po 15 latach Iveco zaprezentowało pierwszy zaprojektowany do zera model Daily, który nie jest jedynie restylizacją istniejącej generacji. Producent chwali się, że Daily dostępne jest w ogromnej liczbie aż ośmiu tysięcy różnych konfiguracji. Do dziś Daily IV doczekało się jednego faceliftingu, który zmienił nieco pas przedni poprzez nowy zderzak, większy grill i bardziej nowoczesne reflektory.
Iveco Daily – dane techniczne
Podstawowe wymiary Iveco Daily w wersji furgon to długość rzędu 5628 mm przy rozstawie osi wynoszącym 3520 milimetrów, szerokość rzędu 2010 milimetrów oraz wysokość sięgająca 2250 mm. Dostępne są jednak wersje przedłużone. Rozstaw osi mierzy do 4100 milimetrów. Nadwozie z kolei może być długie na 6048, 7228 lub 7628 milimetrów. Konfigurowalna jest także wysokość nadwozia, która może wynosić 2610 lub 2800 milimetrów, dzięki czemu przestrzeń ładunkowa w Iveco Daily pomieści nawet do 19,6 metrów sześciennych, czyli 19600 litrów.
Dlaczego Iveco Daily?
✔ Duża ładowność – wersje do 3,5 tony DMC i powyżej, idealne do ciężkich ładunków.
✔ Mocne silniki – oszczędne jednostki wysokoprężne o pojemności 2.3 i 3.0 litra.
✔ Modularność – dostępne wersje furgon, skrzyniowy, podwozie do zabudowy i minibus.
✔ Komfort i nowoczesność – ergonomiczne wnętrze, systemy wspomagania kierowcy i nowoczesne multimedia.
✔ Trwałość – solidna konstrukcja, odporna na intensywną eksploatację w różnych warunkach.
Iveco Daily – dostępne wersje
- Iveco Daily Furgon – przestronna przestrzeń ładunkowa, idealna do przewozu towarów i paczek.
- Iveco Daily Podwozie do zabudowy – możliwość dostosowania do różnych potrzeb, np. chłodnia, laweta, wywrotka.
- Iveco Daily Skrzyniowy – otwarta przestrzeń ładunkowa z opcją plandeki.
- Iveco Daily Minibus – wersja przystosowana do transportu pasażerów, popularna w przewozach pracowniczych.
Nowe czy używane dostawcze Iveco Daily?
Nowe modele oferują zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, niskie spalanie i nowoczesne wnętrza. Używane Iveco Daily to doskonałe rozwiązanie dla firm poszukujących sprawdzonych pojazdów w dobrej cenie.