Peugeot 108
Peugeot 108 to model segmentu A produkowany w latach 2014 – 2021. To bezpośredni następca modelu 107, ale nie jest on jego oficjalną następną generacją. To zupełnie nowe auto, które stylistyką lekko nawiązuje do poprzednika. Model ten nie został wprowadzony na polski rynek.
Peugeot 108 – połączone siły
Peugeot 108 to efekt współpracy PSA i Toyoty. W jej efekcie oprócz 108 powstał Citroen C1 oraz Toyota Aygo. Jego premiera odbyła się w 2014 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Model ten nie został wprowadzony do sprzedaży przez polskich dealerów. W kraju znajdują się więc pojedyncze egzemplarze sprowadzone na własną rękę przez ich właścicieli. Ich ceny z drugiej ręki mieszczą się w zakresie 22 900 - 28 500 zł.
Peugeot 108 – wygląd
Peugeot 108 był dostępny w dwóch typach nadwozia. Postawiono na 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz wersję z nadwoziem otwartym. Tę ostatnią nazwano 108 TOP. Ten model cabrio został wyposażony w materiałowy dach, który można elektrycznie składać i rozkładać. Auto stylistycznie nawiązuje do swojego poprzednika, choć model został zdecydowanie odświeżony. Stylistycznie postawiono na opływowy, lekko wydłużony kształt. Tylna klapa jest zawsze lakierowana na czarno, co jest cechą wyróżniającą ten model. Auto we wnętrzu ma cztery miejsca i nowoczesny kokpit. Znalazło się w nim miejsce na różnego typu rozwiązania, które mają ułatwić prowadzenie samochodu.
Peugeot 108 stworzony do miasta
Peugeot 108 został zaprojektowany po to, by doskonale radzić sobie w mieście. Dlatego nie powinny nikogo dziwić jego dość niewielkie rozmiary, które są tak charakterystyczne dla segmentu A. By ułatwić sobie prowadzenie auta można było wybrać wersję wyposażoną w system unikania kolizji przy niskich prędkościach, kamerę cofania oraz asystenta ruszania pod wzniesienie.