Mercedes E‑Sprinter

E‑Sprinter – nowa generacja elektrycznego dostawczaka od Mercedesa

Mercedes-Benz przygotowuje się do rewolucji w segmencie dostawczych elektryków. Nowa generacja modelu e‑Sprinter, potocznie nazywana „E‑Sprinter 2.0”, to odpowiedź marki na potrzeby miejskiej logistyki i flot firmowych w erze zeroemisyjności. Co już wiemy o tym modelu i dlaczego może on stać się kluczowym graczem na rynku LCV (Light Commercial Vehicle)?

Co nowego w e‑Sprinterze 2.0?

Mercedes e‑Sprinter drugiej generacji został zaprezentowany pod koniec 2023 roku, ale jego pełne wejście na europejskie rynki rozłożono na lata 2024–2025. Nowy model oferuje trzy warianty pojemności akumulatora, z których największy to aż 113 kWh – co pozwala na zasięg ponad 400 km według WLTP.

Nowości obejmują:

  • modularną platformę EV, umożliwiającą różne długości i wysokości nadwozia,
  • napęd na tylną oś (z opcją FWD i AWD w przyszłości),
  • nową kabinę kierowcy inspirowaną rozwiązaniami z aut osobowych,
  • ładowanie prądem stałym (DC) do 115 kW, co daje ~80% w 40 minut,
  • inteligentne zarządzanie energią i aplikację mobilną Mercedes me.

Mercedes Sprinter – ewolucja kultowego dostawczaka

Mercedes Sprinter od lat cieszy się opinią jednego z najbardziej wszechstronnych i niezawodnych samochodów dostawczych w Europie. Wersja elektryczna to naturalny krok w stronę przyszłości, przy zachowaniu funkcjonalności i ładowności klasycznego modelu.

Mercedes E‑Sprinter

Kto skorzysta z nowego e‑Sprintera?

Model został zaprojektowany głównie z myślą o:

  • flotach kurierskich i e-commerce,
  • firmach działających w dużych miastach objętych strefami niskoemisyjnymi,
  • logistyce „ostatniej mili”,
  • użytkownikach oczekujących solidności Mercedesa w wersji bezemisyjnej.

Zasięg ponad 400 km oznacza, że pojazd nadaje się nie tylko do jazdy miejskiej, ale też do tras regionalnych. Dodatkowo, wysoka ładowność i różne wersje zabudowy czynią go konkurencją dla Forda E‑Transit i Renault Master E-Tech.

Gdzie i kiedy dostępny?

E‑Sprinter 2.0 powstaje w trzech zakładach: w Düsseldorfie, Ludwigsfelde (Niemcy) oraz w amerykańskim Charleston. Produkcja już trwa, a pierwsze dostawy w Polsce planowane są na II połowę 2025 roku. Mercedes intensywnie pracuje nad rozbudową sieci sprzedaży i serwisu EV dla klientów biznesowych.

Mercedes e‑Sprinter 2.0 to znaczący krok naprzód w elektryfikacji dostawczaków. Większy zasięg, modularna konstrukcja, inteligentne systemy zarządzania energią i zachowanie cech klasycznego Sprintera sprawiają, że może to być jeden z najchętniej wybieranych dostawczych EV w Europie.