Honda XL750 Transalp 2025 – powrót legendy w nowoczesnym stylu
Dziedzictwo Transalpa w nowym wydaniu
Honda Transalp to legenda segmentu adventure – motocykl, który od lat 80. zdobywał popularność wśród miłośników dalszych podróży i lekkiego off-roadu. Teraz powraca w zupełnie nowym wydaniu jako XL750 Transalp. To średnia konstrukcja, która świetnie sprawdza się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i podczas wypraw poza utartymi szlakami.
Co nowego w wersji 2025?
- Lepsza aerodynamika i komfort – nowy przód z podwójnymi reflektorami LED oraz wyższa szyba poprawiają stabilność przy dużych prędkościach i chronią przed wiatrem.
- Cyfrowy kokpit – 5-calowy ekran TFT z możliwością integracji ze smartfonem (Android i iOS), czytelny nawet w pełnym słońcu.
- Nowe zawieszenie – widelec Showa SFF-CA i system Pro-Link zostały dostrojone, by lepiej wybierać nierówności i zwiększyć komfort w trasie i w terenie.

Silnik i osiągi
Honda XL750 Transalp napędzana jest dwucylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 755 cm³, rozwijającym 92 KM przy 9500 obr./min i 75 Nm przy 7250 obr./min. To konstrukcja Unicam z 8 zaworami, zapewniająca płynne przyspieszenie i dobrą elastyczność zarówno w mieście, jak i w terenie.
Zawieszenie, ergonomia i wymiary
- Skok zawieszenia: 200 mm z przodu i 190 mm z tyłu,
- prześwit: 210 mm,
- masa: około 208–210 kg.
Motocykle Honda mają klasyczny dla maszyn adventure zestaw kół: 21-calowe z przodu i 18-calowe z tyłu na szprychowanych felgach, co poprawia jego możliwości terenowe.
Elektronika i systemy wsparcia
Honda wyposażyła Transalpa w pakiet elektronicznych udogodnień:
- pięć trybów jazdy: Sport, Standard, Rain, Gravel oraz User (konfigurowalny),
- kontrola trakcji HSTC z regulacją,
- ABS działający w zakrętach,
- system ESS (awaryjne światła stopu),
- możliwość dopasowania reakcji silnika i hamowania silnikiem.

Dostępność i cena
Honda XL750 Transalp 2025 trafia do salonów w Europie w kilku wariantach kolorystycznych. Ceny na rynkach zachodnich startują od około 10 tys. dolarów, a w Polsce należy spodziewać się kwot zbliżonych do konkurentów w segmencie, czyli około 50–55 tys. zł.
Honda XL750 Transalp 2025 to świetny przykład na to, jak odświeżyć legendę bez utraty jej charakteru. Łączy poręczne rozmiary, nowoczesną elektronikę i mocny silnik, dzięki czemu sprawdzi się zarówno na asfalcie, jak i w lekkim terenie. To motocykl uniwersalny – dla tych, którzy chcą codziennie dojeżdżać do pracy, ale i marzą o dłuższych podróżach w stylu adventure.